NL10 - Flushdraw against donkbet

• olram6
      olram6
      Bronze
      Bij deze hand roepen allerlei vragen op. Wat had ik moeten doen. Ik raise preflop. Krijg een call vanuit de blinds. Tegenstander donkbet de pot naar mij toe. Ik heb een flushdraw. En weet eigenlijk niet wat een verstandige keuze is. Callen en het initatief weggeven of zijn donkbet raisen omdat die tevens weak is en omdat ik een flushdraw heb. Ik besluit te gaan raisen, waardoor die hierop een shove maakt en ik moet folden. Natuurlijk roept dit ook vragen op over de hand van de tegenstander. Met wat voor hand zou die deze actie maken? Ik verwacht dat die preflop, AA t/m QQ wel zou reraisen. Ik denk verder dat die deze hand nooit met de nuts gespeeld zou hebben (33/66), alhoewel fishes dit misschien nog wel zouden doen, maar hiermee had die nooit gedonkbet. Dus zit ik te denken aan middle pairs, 77 t/m JJ of misschien wellicht wel een AK, ik zou het niet weten in ieder geval. Verder wil ik ook nog de stats van villain noemen, over 96 handen, 9/5 Inf.

De hand :

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $15.90
      BU:
      $10.10
      SB:
      $4.00
      BB:
      $9.15
      UTG1:
      $3.70
      UTG2:
      $3.85
      MP1:
      $10.63
      MP2:
      $17.82
      MP3 (Hero):
      $12.74

Preflop: Hero is MP3 with K, Q.
      4 folds, Hero raises to $0.30, 3 folds, BB calls $0.20.

Flop: ($0.65) 6, 3, 6 (2 players)
      BB bets $0.50, Hero raises to $1.50, BB raises to $8.85, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.15.
  • 2 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hij mag van jou, zeker op dit board, een cbet verwachten dus donken met de nuts lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Als deze speler jou raise vanuit de BB called dan heeft hij zeker een pocket pair dus ik denk inderdaad ook dat hij een overpair heeft. Je equity daartegen is 50% dus je mag hier broke gaan. AK had hij OOP wel geraised preflop.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Hij mag van jou, zeker op dit board, een cbet verwachten dus donken met de nuts lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Als deze speler jou raise vanuit de BB called dan heeft hij zeker een pocket pair dus ik denk inderdaad ook dat hij een overpair heeft. Je equity daartegen is 50% dus je mag hier broke gaan. AK had hij OOP wel geraised preflop.
      +1

Een 9/5 speler heeft hier niet zoveel 6x handen in zijn range. Dus ik denk dat hij of 33/66 heeft wat hij PF vaak zou folden, of een hand van 77 tot JJ. Dus ik denk gezien je money invested in de pot zou je hier gwn moeten shoven en be happy with it. :)