$1 MTT FT 5 max

• jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Ik zit hier in een $1 MTT aan de finale tafel met 5 spelers over. Ik heb hier nog iets meer dan 20BB en krijg QQ. Preflop raise ik naar 3bb. De callingsrange PF van MP2 is redelijk groot, dus sta ik ongeveer 90% van de keren voor.

De flop valt, ik hit mijn set en er vallen ook 3 ruiten. MP2 raised, maar waarschijnlijk doet hij dit met veel handen en ik heb ook nog outs voor een FH. De turn is nog een ruiten en MP2 raised weer. Als ik hier call heb ik nog 8-9BB over en ben ik zo commited als een banaan. Ik besluit hier te callen en als het board paired the shoven.

De river is een blank en MP2 checkt hier. Ik heb hier nog 8-9BB die ik er in kan schuiven zodat een kleine flush nog kan folden, maar besluit hier om behind te checken.

Ik maakte toen geen gebruik van programmas als elephant en had dus ook geen stats. Ik zat al wel een uur of 3-4 naast hem dus kon ik goed inschatten dat hij een aardig agro speler was en vaak zonder showdown de pot oppakte.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$7500/$15000 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BB:
      $124910.00
      MP2:
      $736141.00
      MP3 (Hero):
      $334726.00
      CO:
      $675583.00
      BU:
      $222640.00

Preflop: Hero is MP3 with Q, Q.
      Hero raises to $45,000.00, 3 folds, MP2 calls $30,000.00.

Flop: ($75000) 2, Q, 4 (2 players)
      MP2 bets $75,000.00, Hero calls $75,000.00.

Turn: ($225000) 9 (2 players)
      MP2 bets $90,000.00, Hero calls $90,000.00.

River: ($405000) 3 (2 players)
      MP2 checks, Hero checks.

Final Pot: $405000.

Had ik hier op de flop moeten raisen. Of callen en folden op de turn?
  • 4 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoi jajaja

Best een interessante situatie dit.

Normaalgezien zou ik na de limp van MP2 best wel wat handen gaan shoven.
      2 stacks na me zijn namelijk heel short, ook MP2 zal heel vaak moeten folden want ik zie limpen toch wel als zwakte en jijzelf riskeert ook maar 20bb.

Met QQ zie ik echter wel een goeie reden om te raisen omdat je op dit moment toch wel liever postflop gaat spelen om nog meer chips te winnen, zeker IP. Ik had denkik nog wel wat groter geisoleerd. Met 3.5bb kom je denkik ook wel weg en hoe meer chips erin preflop hoe beter.

De flop is best interessant. Ik zou er niet voor kiezen om te raisen hier. Ik denk dat je teveel handen van hem doet folden en jou hand is daar eigenlijk veel te sterk voor. Ik zou callen in de hoop dat hij de turn nog eens gaat bluffen of dat hij nog eens gaat valuebetten met een slechtere hand.

Op de turn komt dan natuurlijk een lelijke kaart maar aangezien hij zo klein bet kan je echt nooit folden. Zelf al weet je zeker dat hij een diamond heeft moet je dit nog callen omdat de kans dat jij een full house maakt op de river groot genoeg zijn en dan win je waarschijnlijk nog meer chips van hem.

Op de river checkt hij naar je toe en lijkt de enige optie mij om behind te checken. Ik denk namelijk niet dat een limp/call speler zo vaak een kleine flush zal kunnen folden.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Elias, denk dat je ff iets fout ziet (of ik ben blind en kippig), maar er is geen limper voor hem.
      Wat de hand toch wel heel anders maakt imo.

Ik raise pf iets kleiner, en ik zou flop zeker wel raisen op zijn donk-pot-bet, potbet komt vrij sterk over en wil liever chips er nu al in, dan op een lelijke turn.
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Er is inderdaad geen limper, volgens mij was er de hand ervoor een speler uitgeschakeld.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      hmm... dus BB is hier de SB en MP2 is de BB?