Wat doet de AEX? Red or Green?

• m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik hou ervan om de beurzen in de gaten te houden. Naast poker vind ik ook het handelen in turbo's op alex of het handelen in CFD's via plus500 een aardige manier om geld bij elkaar te sprokkelen ook al ga je daar ook soms mee op je gat :)

Uiteraard zijn er nu erg roerige tijden aan de gang met een AEX die als een jojo vandaag een procent of 6 verschillen laat zien.

Ondanks het dieprood van vanochtend is de AEX vandaag al een aantal keer op groen gekomen.
      Op moment van schrijven staan de futures van de Dow Jones op +1% en de SP500 op +1.30% wat meestal ook een stijgende lijn veroorzaakt bij de AEX.

Ik sta vooralsnog weer LONG op AEX... en short op de Euro tov de Dollar (dit is overigens redelijk tegengesteld aangezien bij europese stijgingen vaak ook de euro mee stijgt) De dollar kan ik echter langer verhandelen en kan dus in de loop van de tijd de richting opgaan die profitabel is voor mij.

Wat denken jullie? Zal de AEX vandaag nog in diep groen komen of in diep rood? En wat zal de amerikaanse beurs doen voor 10 uur?
  • 145 antwoorden
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      hoe de beurs reageert is nu maar de vraag
      de aex schommelt als een gek nu

sta zwaar verlies helaas sinds vorige week maandag
      verlies was in de ochtend nog 2k en daarna niet meer naar gekeken
      was paar dagen weg en boem kijk ik paar dage later verlies
      opgelopen naar -10k....

hopelijk dat het eind 2011 weer wat optrekt
      en elke dag nu maar wat shorte en kleine rendementjes hale
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Gisteren is het alsnog een groene dag geworden nadat de AEX eerst 6% in de min stond. Toen de AEX op 1% in de plus stond heb ik shortposities genomen... tot nu toe kost het geld maar er is op een of andere manier twijfel in de markt... futures van VS beurzen staan in het rood.

Ik ga dus nu vooralsnog uit op een verlies vandaag (in ieder geval tov de opening van vandaag).

Wat gaat er volgens jullie vandaag gebeuren? Gaan we terug doorstomen richting de 300? Of gaan we weer verder "bearen"?
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      doorstomen. Ik weet niet wat er vandaag gebeurt is, maar ik heb net voor 400 euro opties in Arcelor gekocht plus nog wat aandelen. Hoog koersdoel (zelfde als imtech) en gisteren nog niet zo gestegen als imtech (1 procent vs 10 procent). Vandaag weer iets in de min maar alles zegt buy en alleen maar positief nieuws. Denk dat het wel een goede aankoop is.
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      double
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      inmiddels op -1.05% ... ben benieuwd of mijn shortposities zich gaan uitbetalen vandaag
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      yes, stond eerst +1% slecht nieuws van ABP, iedereen meteen weer in paniek terwijl dat eignelijk al lang bekend was.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Futures VS staan dieprood ;) dat zal de reden wel zijn. -2.40% in de min al
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Here we go: open het luik maar
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Nu handelen op de beurs is als het spelen van hyperturbo's in poker, je kunt een edge hebben, maar ook veel geluk is nodig. :)
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      Ach we doen het met een groep van 15, vallen de verliezen altijd mee;) Just for fun. En er valt veel winst te maken als je goed nadenkt. Arcelor gewoon perfect op 15.40 gekocht (op zn laagst 15.38 vandaag), dat wordt cashen als een mallen:)

Maar je hebt wel enigzins gelijk dat het een beetje gokken is met veel fondsen. ING bijvoorbeeld staat nu laag maar voor hetzelfde geld gaan die helemaal op hun bek in de huidige markt
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Warren Buffett, de superbelegger uit Omaha (lol!!!... kutswings!!!), heeft twee belangrijke regels:
      1. Verlies nooit geld. en 2. Vergeet nooit regel 1.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Heb nu longs gekocht op ING en op AEX... aantal shorts verzilverd (met winst uiteraard) en nog aantal open staan om mijn longs te dekken.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Warren Buffett, de superbelegger uit Omaha (lol!!!... kutswings!!!), heeft twee belangrijke regels:
      1. Verlies nooit geld. en 2. Vergeet nooit regel 1.
      Ja maar hij is een belegger, jij een trader.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Bankroll op plus500 meer dan verdubbeld binnen een week... dat vind ik geen slechte zaak :D

Vandaag wat shorts van de hand gedaan... inmiddels staat de AEX weer in de min MAAR de futures in de states staan op groen.

Ben nu dus op redelijk bodempje long gegaan op ING en op AEX (had er daar nog 1 van open staan gisteren om eventueel verlies met shorts af te dekken... die staat nog in de min).

Wat denken jullie? Knallen naar boven vandaag of weer dieprood?
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      heb me goud maar verkocht en winst gepakt
      ook met een ander aandeel ff verlies genomen

aantrekkelijke aandelen naar mijn mening zijn
      Aegon, Aecelor ING heb er nu ook veel hierin zitten
      en wat BAMMETJES
      en wat calls op aperam
      shorte helaas mislukt vandaag maarja stijgen mag ook wel
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      dubbel..
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik heb vandaag alles gesloten (en met winst :D ). Heb nu 150% over mijn bankroll gescoord binnen een week :D
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Ik heb vandaag alles gesloten (en met winst :D ). Heb nu 150% over mijn bankroll gescoord binnen een week :D
      das nice :P
      ik zit helaas nog diep in de shit
      net weer niet opgelet tijdens de zware verlies dage...

maarja nog 10k en ik sta weer BE hehe
      weer extra geld erin gepompt en lekker ingeslagen gistere
      eind 2011/mid 2012 wordt lekker cashen hopelijk
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      lekker dagje vandaag, al mijn aandelen minimaal 3%. Apple en GE ook weer goed van start in Amerika