NL50: AK preflop fold

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      UTG+1:
      $47,75
      UTG+2:
      $8,95

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:spade: , K:club:
      UTG+1 raises to $2,00, UTG+2 calls $2,00, 7 folds.

Flop: ($4,75) J:heart: , 5:diamond: , 4:heart: (2 players)
      UTG+1 bets $45,75 (All-In), UTG+2 folds, UTG+1 gets uncalled bet back..

Final Pot: $4,75

Ik zie dat de stats van UTG+1 enigszins veranderd waren.
      Op het moment van spelen had ik zo'n 150 handen van hem met de stats:
      VPIP: 4
      PFR: 2

Na zijn UTG-raise besloot ik hier te folden omdat ik dacht tegen AA/KK te zitten. Goed idee, of moet ik gewoon al m'n geld naar het midden schuiven?
  • 4 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Fold is hier ok. Het is wat minder variance dan een push, maar beide zijn hier goed. denk dat hij hier JJ+ of AK heeft en je bent dus maximaal 50/50. maar misschien heb je tegen JJ en AK wat FE. dus een push is hier denk ik ongveer break-even, maar een fold is een stuk veiliger.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Equity met een AKo tegenover een tight (8% VPIP) villain en een unknown is hier ruim 36%. (Equilator)
      Om de hele pot 3-man te winnen heb je dus 33% geinvesteerd. dit is +EV en kan je makkelijk pushen.

Je moet $10 investeren om $29.7 te winnen. x tot de macht -1 kom je uit op 33%. Zoveel equity heb je minstens nodig om +EV te staan inde long term. Je hebt 36.5% en zou het gewoon een easy squeeze play zijn met je 3-bet.

Folden kan ook als je wat zekerder van je zaak wilt zijn en helaas dat die stats van je zich niet kunnen updaten ingame =(
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      VPIP van 8%?
      Op het moment van spelen was VPIP 4 en PFR 2.
      Kan ik daarmee ook nog pushen na een UTG raise? Ik las namelijk dat die VPIP en PFR over alle posities verdeeld zijn. Dus vroege positie zal dan tighter zijn dan late, wel vanzelfspreken op zich.

Tegen UTG+2 verwacht ik nog wel voor te staan, maar die ander...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je ziet hoe snel het kan veranderen, zou AK hier alleen folden bij een goede samplesize.
      Wanneer je zeker weet dat hij 4/2 speelt (1k+ handen), dan kan je hem folden. Met de stats die bij de hand staan is het een grensgeval om te pushen, maar met de extra caller kan je dat zeker doen.