Nl2 - KQs in BU hit flush: hoe value krijgen?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      SB is een 56/36 vis met AFq 60% (klein sample).

Had ik op de turn beter kunnen callen om hem op de river nogmaals te laten bluffen, of kan ik hier beter protecten?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Pacific
      SB ($1.70)
      BB ($1)
      UTG ($0.77)
      UTG+1 ($1.26)
      UTG+2 ($2)
      MP1 ($1.63)
      CO ($2)
      Hero ($3.78)

Dealt to Hero K:spade: Q:spade:

UTG calls $0.02, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.08, SB calls $0.07, fold, fold

FLOP ($0.20) 7:spade: 8:heart: J:spade:

SB checks, Hero bets $0.14, SB calls $0.14

TURN ($0.48) 7:spade: 8:heart: J:spade: T:spade:

SB bets $0.24, Hero raises to $0.60, SB folds

Hero shows K:spade: Q:spade:

Hero wins $0.90
  • 6 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF Raise naar 4x bb +1xbb per limper dus $0,1 hier.

Tegen een fish wil je hier gwn raisen voor value om AI te komen op de river. Verder wil je uiteraard protecten tegen een eventuele A high flush/two pair of set. Als hij een draw heeft called hij toch wel en als hij een TP oid kan je meer value hiervan halen. Dus je moet wel raisen voor value.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mja okay. Je zult meer handen van mij zien waarbij ik wat anders raise. Ik ben al een tijd van de 4bb+1bb/l afgestapt. Ik pas veel meer aan aan positie en tegenstander. Gemiddeld zal ik vanuit CO en BU openen naar 3bb, en met limpers voor me dan ook 3bb+1bb/l aanhouden. Dit met name om mijn steals goedkoper te houden.

Los hiervan vond ik zijn line heel vreemd. Hij callt eerst een cbet, om vervolgens, als de flushdraw aankomt, een halve pot uit te donken. Is dit een typische blufline van een vis die net wil doen alsof hij z'n draw chaset op de flop en hit op de turn ofzo?

Verder thanks voor 't beoordelen uiteraard weer ;)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Iso-raise is meer voor value dus dan zou je wel 4xbb+1 kunnen doen.
      Ik denk dat villain de flop heeft gehit maar bang is voor de :spade: op de turn. Daarnaast zou hij ook gewoon een straat of lagere flush dan jou kunnen hebben gehit want daar wordt ook mee gedonkt. En daar gaat hij zeker mee broke.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja in principe kan het wel om vanaf de CO/BTN 3xbb+1 te openen, maar je loopt wel value mis op limieten lager of gelijk aan NL25 imo.

Zeg maar op hogere limieten openen veel regs 3xbb+1 omdat iedereen een stuk tighter is en je zo je range kunt vergroten en dus profitabeler kunt stealen.

Maar op NL2 zou ik gwn 4xbb+1xbb openen omdat mensen anders te wijd callen waardoor je bv met TP handen multiway komt te zitten en dat is best vervelend. Naast dat mensen PF een foute call maken tegen jou waardoor jij meer geld verdient zeg maar :) Verder zou ik op NL2 eerlijk gezegd nog niet heel erg bezig zijn met stealen, maar meer met valuetownen van fish en valuelines aannemen. Weinig slowplayen en hard doorbetten met TPGK+
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Thanks, zie er inderdaad de zin wel van in. Zeker op NL2 op 888 waar ik sowieso weinig steal, omdat er zoveel loose spelers tussen zitten.

Kun je deze nog ff bekijken?

Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Los hiervan vond ik zijn line heel vreemd. Hij callt eerst een cbet, om vervolgens, als de flushdraw aankomt, een halve pot uit te donken. Is dit een typische blufline van een vis die net wil doen alsof hij z'n draw chaset op de flop en hit op de turn ofzo?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Dit is meestal een weak hand of een draw imo :) Maar soms ook weer nutsy omdat ze klein betten en willen dat je raised. Maar meestal een hand die gwn graag de volgende straat wil zien voor niet veel monies wat dus weak made hand of een draw is ;)

Desalniettemin moet je nog wel raisen :P