NL50, QQ, overpair vs raise flop

• darko163
      darko163
      Bronze
      Wat kan ik hier het beste doen?

Villain:
      26/18 speler, 2.2 AF
      foldt to 3bet = 0 (over 75 handen hoor)
      raise c-bet= 33% en in 3bet pots = 100%

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Known players:
      MP1:
      $52.75
      MP2:
      $58.45
      MP3:
      $50.00
      CO:
      $45.10
      BU:
      $19.00
      SB:
      $56.15
      BB (Hero):
      $59.30

Preflop: Hero is BB with Q, Q.
      3 folds, CO raises to $1.50, 2 folds, Hero raises to $5.00, CO calls $3.50.

Flop: ($10.25) T, 2, 9 (2 players)
      Hero bets $7.50, CO raises to $16.00, [COLOR=red]Hero .....
  • 4 antwoorden
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Lastig..

Denk wel dat hij hier heel vaak een set heeft. KK en AA zou hij denk ik wel pre-flop erin trappen.

Denk niet dat hij dit met straight-draws ofzo gaat doen. Met een flushdraw zou deze move ook goed mogelijk zijn, maar die ligt er niet.

Dus draws sluiten we ook uit. 22? Denk het niet. Gaat hij OOP een 3-bet callen met 22 op de hoop dat er een 2 komt? Denk het niet.

Dan blijven imo nog 5 handen over: TT, 99, T9, AT of JJ

Handen die je hier beat zijn AT of JJ.
      En die andere 3 handen daar sta je mijlen ver op achter.

Wat je het beste kunt doen? Ik denk folden.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Wat is jouw image btw en hoevaak restealde jij? Ik doe dit nl ook wel eens als bluf als iemand te vaak restealed. Ik bedoel best lastig te callen toch als je naar zijn value range kijkt? Daarom is het ook een goede blufspot voor hem :)
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik denk dat mijn image aan die tafel redelijk solide was, ...en ik weet het niet exact meer, maar ik denk dat ik wel een aantal keer al gerestealed had...

Maar, zoals LookAwayNow ook aangeeft...QQ/KK/AA had hij waarschijnlijk wel geshoved. Ik zie hem hier geen 3bet callen met T9 of AT. Wel met JJ/TT/99, dat kan best.

Maar die range is gewoon zo beperkt...en het was in mijn ogen ook een perfecte blufspot aangezien dit board best moeilijk te hitten is... dus vandaar...
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Als je hier preflop QQ 3bet voor value dan kun je op een flop als deze niet weg natuurlijk.

Je cbet op de flop mag wel wat kleiner omdat dit een 3bet pot is en je makkelijk over 3 straten all-in kunt komen.
      De flopraise kan een monster zijn en kan een (semi)bluf zijn, hij kan dit eventueel doen met handen als QJ, KJ, KQ of misschien complete blufs. Verder denk ik omdat hij IP zit dat hij hier een monsterhand als TT eerder zal callen dan raisen.

Omdat er al zoveel geld in de pot zit en je niet wilt dat hij een freecard pakt op de turn of dat je op de turn een K of A te zien krijgt zou ik de flop shoven. Als hij called maak ik een note van met welke hand hij dit doet, als hij foldt dan maak ik hier uiteraard ook een note van.