Nl10: Jj

• MarcCornelis
      MarcCornelis
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $14,97
      Hero:
      $15,63
      BU:
      $4,4

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J:spade: , J:club:
      MP2 calls $0,10, Hero raises to $0,50, CO folds, BU calls $0,50, 2 folds, MP2 calls $0,40.

Flop: ($1,65) T:diamond: , 4:diamond: , 3:club: (3 players)
      MP2 checks, Hero bets $0,9, BU raises to $3,90 (All-In), MP2 calls $3,90, Hero folds.

Turn: ($10,35) J:diamond:
      River: ($10,35) A:spade: (2 players)

Final Pot: $10,35

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows three of a kind, drieën (3s 3d)
      BU shows (Ah 9c)

MP2 wins with three of a kind, drieën (3s 3d)

MP2 callt alleen "grote" bets met goede handen.
      Heb ik hier nog genoeg beat om een all-in en een call te callen met mijn overpair?
      Ik heb gefold omdat ik dacht dat ik beat was, op de turn zou wel mijn gincard gekomen zijn maar telt natuurlijk niet mee.
      Maar weet niet of dit op lange termijn een goede fold is. Denk door de flushdraw + eventuele sets in villains hun range dat mijn equity daar niet goed genoeg is.
  • 2 antwoorden
    • dude156
      dude156
      Bronze
      Imo komt de call van MP2 vrij sterk over, MP2 heeft toch een redelijk normale agressie factor, dus dan ga ik er vanuit dat ie sterke draws er wel overheen zou schuiven om jou te laten folden. Misschien dat ie ook nog met AT callt, maar weet niet zeker of dat logisch zou zijn.

BU heb je niet echt een sample op, is wel duidelijk een speler die graag flopjes ziet. Zijn agressiefactor tot nu toe is echter wel vrij laag, dus als zo iemand dan shovet gaan bij mij de alarmbellen af. Dit, plus de call van MP2 maken dit voor mij toch (zeker na een analyse) een makkelijke fold.

In dit geval moest je $3,90 bijleggen voor een pot van $13,35, waar je 29% equity voor nodig zou hebben, volgens de ranges waarop ik beide villains inschat kom je daar dus al niet aan. Plus het feit dat als je enkel zou callen, MP2 nog geld over heeft en je er dus van uit kunt gaan dat er nog meer geld de pot in gaat, wat dan ook niet echt fijn is.

Board: T:diamond: 4:diamond: 3:club:
             Equity   Winst   Split
      MP2    39.10%  38.40%   0.70% { 44-33, ATs, ATo }
      MP3    24.39%  23.91%   0.48% { JsJc }
      BU     36.51%  35.33%   1.18% { TT+, 44-33, ATs, KTs, AdKd, AdQd, KdQd, AdJd, Ad9d, Ad8d, Ad7d, Ad6d, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, ATo, KTo }

Mocht MP2 gefold hebben is dit een easy call, je staat wel iets achter tegen de range van villain, maar je hebt de equity om te callen met de odds die je krijgt. In dit geval heb je namelijk $3 bij te leggen voor een pot van $9,45, waarvoor je ong 31% equity nodig zou hebben en je hebt naar mijn inschatting dan 42%.

Board: T:diamond: 4:diamond: 3:club:
             Equity   Winst   Split
      MP3    42.36%  41.60%   0.76% { JsJc }
      BU     57.64%  56.88%   0.76% { TT+, 44-33, ATs, KTs, AdKd, AdQd, KdQd, AdJd, Ad9d, Ad8d, Ad7d, Ad6d, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, ATo, KTo }

Dat BU uiteindelijk volledig crap laat zien, zorgt er al voor dat mijn ingeschatte range voor iig BU niet helemaal juist is, maar imo kan je zo'n hand nooit verwachten tegen een unknown. Gewoon kwestie van note ervan maken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat mijn verhaal een beetje logisch is, mijn conclusie is iig een nice fold :s_biggrin:
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Gezien jou read dat hij enkel called met grote handen, dan lijkt me dit obv fold, ook zonder die read is dit een fold.

Het is gwn een vrij droog board en denk dat hij flushdraws vaker zou shippen. Als hij hier een 10 laat zien maak je er best een note van.