NL10 Pocket Queens in een 3bet pot vs maniac. Flop: 8KJ rainbow

• W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Vilian is een absolute maniac die alle broadway handen, Ax handen en elk pocket paar raised naar 5BB of 3bet.

Mijn Cbet op de flop vind ik persoonlijk echt slecht. Eigenlijk commit ik mezelf en hoop ik gewoon dat hij geen K heeft. Hoe had ik deze hand beter kunnen spelen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Known players:
      BU:
      $3.85
      SB (Hero):
      $10.00
      BB:
      $6.67
      MP2:
      $3.15
      MP3:
      $5.23
      CO:
      $10.00

Preflop: Hero is SB with Q, Q.
      MP2 calls $0.10, MP3 raises to $0.50, 2 folds, Hero raises to $2.00, 2 folds, MP3 calls $1.50.

Flop: ($4.2) 8, K, J (2 players)
      Hero bets $2.10, MP3 raises to $3.23, Hero calls $1.13.

Turn: ($10.66) 5 (2 players)

River: ($10.66) K (2 players)

Final Pot: $10.66.

Results follow:

Hero shows two pairs, kings and queens(Qc Qs).

MP3 shows a pair of kings(7h Ac).

Hero wins with two pairs, kings and queens(Qc Qs).

Dit was een FR table waar 3 spelers uitzaten dus weet ik niet waar ik deze hand best poste, hier of BSS SH.
  • 4 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Gezien je read zou ik flop c/r. Als hij echt zo loose en aggro is zou hij zijn gehele range betten (waar jij op voor ligt) waarnaar hij zich commit en dus jouw raise moet callen. Vaak shoven ze zelfs waardoor je gwn hoeft te callen :)

Als je hier bet heb je nog kans dat hij alles fold wat jij niet beat en alles wat jou beat called. Gelukkig is het in dit geval een fish en win je de hand :)

Folden doe ik in deze spot met deze stacksizes en jouw reads vrijwel nooit :)

Btw dunno of je altijd zo groot 3bet, maar anders vind ik het wel nice dat je je 3bet size groter maakt tegen fish/maniacs die toch wel callen :) In normale spots zou het 3x zijn 3bet size moeten zijn +1 of 2 bb omdat je OOP zit.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Bedankt voor het antwoord. De 3bet maakte ik hier zo groot omdat hij 100% 3bets called. Aangezien ik zijn rage chrushed heb vond ik dat EV++

Als je hier bet heb je nog kans dat hij alles fold wat jij niet beat en alles wat jou beat called.

Dit lijkt zo common sense maar toch maak ik daar grote fouten tegen. Hier ga ik echt bewuster op moeten letten.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Tegen de range die je noemt sta je op de flop sowieso 70-30 voor.

Gezien de potgrootte kun je inderdaad niet fatsoenlijk cbetten.

Ik wil RicoW's judging niet onderuit schoffelen, maar kun je hier niet ook heel goed naar zijn ...toCbet-stats kijken?

Als hij bijvoorbeeld 0% foldtoCbet heeft, 50% callCbet en 50%raiseCbet (ik noem maar wat) kun je net zo goed zelf direct pushen, want dan wil hij het geld er toch wel in hebben, ongeacht wat er gebeurt en sta je ook tegen die range (die dan dus niet verandert) 70-30 voor.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja maar dan ga je er vanuit dat hij alle gemiste handen zou callen. Volgens de reads van w4lrusk4ne called hij ook handen als Ax handen waarvan een groot deel heeft gemist en als hij daadwerkelijk zo loose is heeft ie wss ook nog veel pp's en andere troep in zijn range. Als je hier zeg maar pushed na al je aggressie die je hebt getoond zou hij hoogstwaarschijnlijk genoodzaakt zijn deze handen te folden. Door te checken geef je hem nog een kans te bluffen. Verder alle pair handen komen bij deze whale toch wel AI dus daar hoef je minder zorgen om te maken :)

Zeg maar stats zijn leuk om erbij te hebben maar wss heb je deze vis nog niet in deze situatie meegemaakt. Ook al zou hij jouw genoemde stats hebben denk niet dat veel spelers met A7 een push zullen callen :) Gelukkig was deze gast wel zwaar fishy maar doorgaans folden ze toch.