NL50; A-J Push

• KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $25,75
      MP2:
      $20,25
      Hero:
      $8,95

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with J:club: , A:spade:
      2 folds, MP1 raises to $1,00, MP2 calls $1,00, MP3 folds, Hero raises to $8,95 (All-In), 3 folds, MP1 calls $7,95, MP2 calls $7,95.

Flop: ($27,60) 4:heart: , 3:heart: , Q:spade: (2 players)
      MP1 bets $5,50, MP2 raises to $11,30 (All-In), MP1 calls $5,80.

Final Pot: $50,20

Normaal gesproken 3 bet je de miniraise en met een caller zou ik dus naar $4 moeten raisen. Ongeveer de helft van me stack dus. Wat vinden jullie hier van me push?
  • 6 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Zelfs met een stack van 20BB push ik hier nog.
      Zodra je preflop meer dan 40% van je stack zou moeten betten push ik 'm meteen. Dus nh!

Natuurlijk ff note maken waarmee MP1 minraist en waarmee MP2 die minraise callt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Welkom terug op de tafels Kees :]

Je wilt eigenlijk met je push een Equity hebben van 33% om break-even te staan. Sinds er 2 mensen zijn die meespelen en jij de 3de bent (1/3 = 33%).
      Tegen bijv. AKo en QQ heb je maar een equity van 9% en tegen TT en AQ slechts 20%.

Ik kijk even naar die kleine stats van Mp1 & Mp2 en ik zie dat ze vaak naar de showdown gaan en vrij loose spelen.
      Enfin ik zou hier ook kunnen pushen/squeezen voor Fold Equity maar ik vind dit ook wel een goeie play - wat minder variance oplevert: -

Hero 3-bets to $4
      Als MP1 4-bet dan weet je wat MP2 gaat doen, als Mp2 fold, ga je all-in en is je Equity gestegen naar 30-40%. Ook dit is niet genoeg om +EV te staan want je moet een Equity hebben van 45% (8.95 keer 2 + 0.75 + 1 en dan gedeeld door 8.95 en dan zon leuk knopje 'x tot de macht min-één'.

Als Mp1 coldcalls en Mp2 ook, zie je tenminste een flop en dat wil je wel met je AJo. Dan kan je hier kiezen om te folden of pushen want jij hebt positie.

Als Mp1 4-bets en Mp2 calls, dan zou ik mee gaan maar dit betwijfel ik met AJo.

Ik zie Mp2 niet zo snel 4-betten als Mp1 fold.

Samengevat:
      Je kan hier wel pushen maar de VPIP van die 2 gozers zijn vrij groot en zullen je makkelijk callen ook al is dit een te kleine sample size.

I hope this makes sense anders licht ik het wel toe :)
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      to much math X(
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Kraelog
      to much math X(
      Nouja dat valt toch ook wel mee :P
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv

Samengevat:
      Je kan hier wel pushen maar de VPIP van die 2 gozers zijn vrij groot en zullen je makkelijk callen ook al is dit een te kleine sample size.
      Dit wilde ik eigenlijk wel weten. Vroeg me af of het +EV was om hier te pushen. Twijfelde erg namenlijk. Ik denk dat ik hem in het vervolg hier fold, omdat de VPIP van die gasten te hoog is (ook al is het een te kleine sample size) en A-J maar een marginale hand is.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je hebt niet zoveel handen van ze, maar je keus is hier of pushen of folden. Denk dat folden minder variance is. Of ik zou pushen zou afhangen van m'n reads op MP1.

Een normale reraise naar 4 kan hier niet omdat je pushed op elke flop (onafhankelijk van aantal callers). Dan kan je het er beter meteen zelf induwen voor max FE. Juist ook omdat AJo maar een marginale hand is en je nu geen moeilijke beslissing meer hebt.