NL10 AK hit TPTK op flop

• BWonder
      BWonder
      Bronze
      Hallo,

Deze hand twijfelde ik nogal over. Achteraf had ik misschien moeten snapcallen. Hoe denken jullie hierover? Heb weinig stats over villain, over 40 handen speelt villain 12/9 met een AF van 4.

Preflop: Lijkt me standaard, 3x zijn raise en omdat ik OOP zit, gooi ik er nog 2BB bij.

Flop: Bijna potsize betten om te beschermen tegen FD en voor value. Nu shovet villain ineens, is mijn fold een fout?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      UTG2:
      $10.09
      MP1:
      $10.10
      MP2:
      $17.85
      MP3:
      $10.49
      CO:
      $12.39
      BU:
      $2.88
      SB (Hero):
      $10.45
      BB:
      $12.40

Preflop: Hero is SB with A, K.
      4 folds, CO raises to $0.40, BU folds, Hero raises to $1.40, BB folds, CO calls $1.00.

Flop: ($2.9) 8, A, T (2 players)
      Hero bets $2.60, CO raises to $10.99(All-In), Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $5.5.
  • 7 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik probeer alleen even mee te denken:

Hij speelt redelijk tight, maar 40 handen is niet echt een heel betrouwbare sample.
      - Ik denk dat hij AA wel preflop ge4bet zou hebben.
      - AT en A8 zit niet in z'n range
      - Je hebt zelf de klaveren aas, dus een FD zou alleen KQs logisch zijn.
      - TT en 88 zit wel in z'n range evenals AK

Tegen deze range zou je 32% equity hebben

Je moet $4,95 callen in een pot van $13,05 => 38%

Zou dus een fold correct zijn.

Ben benieuwd wat een judge er van vindt.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Ik denk dat je hem met die stats niet op een weak made hand zoals AQ of AJ kan zetten aangezien hij hiermee niet shoved imo en ook niet op een gewone draw (max 9 outs). Een combodraw zoals K :club: Q :club: of K :club: J :club: of Q :club: J :club: zou een shove rechtvaardigen maar daar called hij je preflop reraise niet mee vermoed ik. Dan rest er eigenlijk nog weinig andere mogelijkheden. Ik vermoed dat je hier tegen een set aankijkt mss wel AA als jou fold to 4bet% 50+ is :D .

Wat voor mij overblijft is (88, TT, AA of onwaarschijnlijk AK) Je bent dus imo crushed of in for a split.

Als je een sample van 40K handen had zou ik hier altijd folden. Met een sample van 40 handen is het moeilijker maar 104 BB in een pot pompen met TPTK is zelden een goed idee imo zeker op dit board.
    • BWonder
      BWonder
      Bronze
      Bedankt voor jullie hulp!

Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      Ik vermoed dat je hier tegen een set aankijkt mss wel AA als jou fold to 4bet% 50+ is :D .
      On 4-bet fold is 60% bij mij over een sample van 70k handen.

Eigenlijk beat ik hier alleen AQ en AJ.. Dus een fold toch de beste optie?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik kom ook op een range van TT,88,KQc en AK uit en dan heb je net niet genoeg equity. Je fold is dus goed imo.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BWonder
      Bedankt voor jullie hulp!

Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      Ik vermoed dat je hier tegen een set aankijkt mss wel AA als jou fold to 4bet% 50+ is :D .
      On 4-bet fold is 60% bij mij over een sample van 70k handen.

Eigenlijk beat ik hier alleen AQ en AJ.. Dus een fold toch de beste optie?
      Als ik villian ben in deze spot en ik heb AA en ik heb m'n tracker aanstaan en zie fold to 4bet% = 60% kan ik besluiten mijn AA gewoon te callen preflop op je 3bet.

Inderdaad, gewoon altijd fold tenzij je hier een fish hebt die 75/65 speelt ofzo :D
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik zit hier beetje in dubio. Aan de ene kant kan je gwn niet TPTK folden in een 3bet pot. Aan de andere kant is het een nit.

Ik denk dat ik hier gwn broke ga omdat ik maar 40 hand sample heb op villain. Als villain zit te setminen PF heeft hij niet echt de odds hiervoor en gaat hij sowieso verlies maken op de langere duur.

Flop cbet mag wel iets kleiner omdat in 3bet potten mensen wat meer face up spelen. Ook zitten er veel minder draws in zijn range dan in een normale raised pot. Ik zou hier rond de $2,- betten.

Ik laat hem nog wel ff open om een andere judge hier iets beter naar te laten kijken.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hier kan je eigenlijk niet folden, wanneer villain TT of 88 laat zien heeft hij een behoorlijke fout gemaakt pre-flop omdat hij hele slechte odds krijgt en wanneer hij AA heeft dan is 't een cooler omdat er maar 1 combo AA over is (er ligt namelijk al 1 A op het board en jij hebt er 1 vast).

Villain kan hier AK en misschien zelfs AQ/AJ shoven als hij denkt dat jij aan het restealen bent. Je beat inderdaad niet veel maar er is ook niet veel wat jou beat. :P

Daarnaast vind ik je c-betsizing voor een 3-betpot echt veel te groot. Als villain KK, QQ of JJ heeft is hij veel sneller geneigd op te geven op zo'n grote c-bet in een 3-betpot dan wanneer je het 1/2-2/3e pot maakt. Nu kom je zo sterk over dat je hem ook alle ruimte ontneemt om te bluffen omdat je met deze sizing aangeeft dat je broke wilt gaan.

Als je per se in twee straten broke wil dan kan dat ook met een c-betsizing van rond $2,- zoals RicoW al zei.