NL4 66 overpair

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      MP=24/3/3,7/123

Speel ik dit verkeerd?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($6.28)
      Sol4r (UTG+1) ($4.42)
      MP ($1.87)
      CO ($1.36)
      BTN ($0.12)
      SB ($4.82)
      BB ($3.49)

Pre-Flop: ($0.06, 7 players) Sol4r is UTG+1 6 :heart: 6 :club:
      1 fold, Sol4r raises to $0.20, MP calls $0.20, 4 folds

Flop: 5 :diamond: 2 :spade: 2 :heart: ($0.46, 2 players)
      Sol4r bets $0.24, MP calls $0.24

Turn: 3 :heart: ($0.94, 2 players)
      Sol4r bets $0.70, MP calls $0.70

River: 8 :club: ($2.34, 2 players)
      Sol4r bets $2.34,
      MP goes all-in $0.73

Final Pot: $5.41
      MP shows FULL_HOUSE FIVE, TWO
      5 :heart: 5 :club:
      Sol4r shows TWO_PAIR SIX, TWO
      6 :heart: 6 :club:

MP wins $3.55 (net +$1.68)

Sol4r collects $1.61 (net -$1.87)
  • 16 antwoorden
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Preflop:

66 raise je niet vanuit vroege positie, die fold je. Wil je die toch spelen, speel die dan zoals vanuit middle position gewoon call dus (limp).
      Als je dan toch raised, waarom raise je dan naar 5BB? Die raise naar 5BB duidt er voor mij op dat je gewoon de pot preflop wil oppakken zonder weerstand. Je bent dus maw aan het stealen vanuit UTG+1. In NL win je door te folden! Het klinkt misschien raar maar in deze pot had je veel geld bespaart door gewoon preflop te folden. Het heeft geen zin om marginale spots op te zoeken en in benarde situaties terecht te komen imo.

Flop:

C-bet is goed maar sizing niet imo. Ik bet hier 0.35$

Turn:

Bet 2/3 pot

River:

Check / Fold
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      66 kun je prima openen uit EP, zolang je er maar niet mee gaat open-limpen :)

Ik denk dat Sol4r standaard 5bb opent vanuit EP omdat hij uit positie zit, maar ik zou met deze hand ook gewoon 4bb doen want je hebt niet zo'n sterke hand. Het is niet echt een value raise met 66. Je wilt gewoon je set hitten en zo niet de lead hebben om zo de pot met een cbet op te pakken.

Cbet kan iets hoger, naar 0,30-0,32 ofzo. MP called je op een droge flop dus zal wel enige SD value hebben, midpair zoiets. Draws kun je uitsluiten.
      Je zit jezelf behoorlijk te valuetownen op T en R. Je kunt beter opgeven op de T imo. Het kan natuurlijk dat MP je zit te floaten met overcards maar 77-JJ lijkt mij waarschijnlijker.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik snap de openingsbet size ook niet. Moet een misclic of zo zijn geweest.
      Ik open altijd standaard 3BB op CO en BU en 3,5BB (+1BB/limper) vanuit andere posities.
      Tafel was behoorlijk tight, dus ik opende alle pocket pairs vanuit alle posities als ik first in was.
      Op een droog en paired board c-bet ik altijd 50% van de pot. Is dat te weinig?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Zou het rond de 2/3e pot houden omdat halve pot wel vaak als zwak wordt gezien. Je kunt ook kijken naar je cbet succes %. Met 1/2e pot cbetten heb je 33% nodig om BE te spelen.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Zou het rond de 2/3e pot houden omdat halve pot wel vaak als zwak wordt gezien. Je kunt ook kijken naar je cbet succes %. Met 1/2e pot cbetten heb je 33% nodig om BE te spelen.
      Mijn flop c-bet success is 55% volgens HEM
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Oh haha gaat goed dus :P Als je met sterke handen maar groter bet voor value/protection. Op hogere limieten wordt kleiner betten met zwakkere handen wel exploitable maar dat is hier niet echt boeiend.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF opening is fine :) Vooral op NL4 omdat mensen wat lighter afstacken en setvalue omhoog gaat.

Je moet hier goed de range van villain in de gaten houden. Als hij heel veel fold op cbets ben je hoogstwaarschijnlijk al beat op de flop omdat hij alle gemiste handen fold en de gehitte handen (sets en heel mssn A5 of A2) en overpairs op jou hand called. In dat geval is turn c/f omdat je eigenlijk alleen voorligt op 5x handen waar hij minder van in zijn range heeft dan de rest en mssn 43.

Als hij echter call happy is kan je gwn turn door barrelen voor value en protectie tegen overcards. Zijn range zou dan iets van 5x handen + broadways + overpairs + 2x en mssn nog 43) Zou turn sowieso wel iets kleiner betten. Iets als $0,6, gwn 2/3 pot dus.

River is altijd een c/f omdat hij A en mssn K high wil behind checken omdat het toch nog enigszins showdown value heeft net als al zijn pairs, maar zijn sterke made hands bet.

Met jouw bet op de river valuetown je jezelf enorm en word je alleen gecalled door beter.

Ik denk dat je beetje hier de weg kwijtraakte door te denken:"yea ik heb een overpair en dat is een hele sterke hand". Maar villains callingrange bestaat uit grotendeels uit veel hogere overpairs dan jouw overpair, dus zo'n mini-overpairtje op deze flop stelt best weinig voor.. ;)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Thanks RicoW (en W4lrusk4ne en EevQQ)

Ik weet wel dat je 66 als overpair niet moet overschatten.
      Was denk ik een beetje in het vuur van het spel. Ik had hem al een paar keer met van allerlei rotzooi zien downcallen en zette hem op AK of AQ of zoiets.
      Had van deze hand inderdaad een rotzooitje gemaakt, want het ging op meerdere fronten mis. (Daarom post ik de hand ook :) )

Maar dit zou dus de lijn moeten zijn?:

PF openen naar $0,14
      F c-betten naar 2/3 pot
      T c/f
      R c/f
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      T kan nog wel maar zou het iets kleiner doen rond de $0,65. R check-fold, zelfs een vis met AK gaat je hier niet meer callen.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Beste lijn ligt aan fold to cbet stat van villain.

Hoge fold to cbet, maar tighte player zou moeten zijn:

Flop: cbet tussen 1/2 pot en 2/3 pot
      Turn: c/f
      River: c/f

Lage fold to cbet of loose player:

Turn: 2/3 pot dus iets van $0,6

Kan je mij uitleggen waarom deze stats belangrijk zijn? ;)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Beste lijn ligt aan fold to cbet stat van villain.

Hoge fold to cbet, maar tighte player zou moeten zijn:

Turn: c/f

Lage fold to cbet of loose player:

Turn: 2/3 pot dus iets van $0,6

Kan je mij uitleggen waarom deze stats belangrijk zijn? ;)
      Ik zit nu op m'n werk, dus kan Villain's stats even niet te voorschijn toveren.

Situatie 1:
      Iemand die veel fold op c-bet, moet op een made hand gezet worden als ie callt.

Situatie 2:
      Iemand die weinig fold op c-bet zal een veel bredere range hebben en ook c-bets callen met de intentie tot een float of zo. Een second barrel kan dan profitable zijn.

Goed? :)

Ik heb die stat niet in mijn HUD staan. Ik ga hem er voor de volgende sessie aan toe voegen. Ik c-bet erg veel, dus dat is eigenlijk wel een waardevolle stat.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja klopt :)

Situatie 1: Zijn calling value range zeg maar ligt ver voor op jouw range ;)

Situatie 2: idd vaker floaten, maar ook A en mssn zelfs K high zou hij op die board kunnen callen. Dus je moet blijven betten voor protectie :)

Dus je had het idd goed :)

Over vaak zelf cbetten zou ik dat proberen in te perken als ik jou was. Je kan best wel veel winst boeken door bets te besparen op boards waar je hoogstwaarschijnlijk word gecalled. Verder zijn niet alle villains geschikt om wijd tegen te cbetten. Hierover zijn wel wat goede artikelen te vinden hierover in de strategie sectie ;)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Ja klopt :)

Situatie 1: Zijn calling value range zeg maar ligt ver voor op jouw range ;)

Situatie 2: idd vaker floaten, maar ook A en mssn zelfs K high zou hij op die board kunnen callen. Dus je moet blijven betten voor protectie :)

Dus je had het idd goed :)

Over vaak zelf cbetten zou ik dat proberen in te perken als ik jou was. Je kan best wel veel winst boeken door bets te besparen op boards waar je hoogstwaarschijnlijk word gecalled. Verder zijn niet alle villains geschikt om wijd tegen te cbetten. Hierover zijn wel wat goede artikelen te vinden hierover in de strategie sectie ;)
      Ja, die heb ik allemaal gelezen (zilver)
      Ik c-bet ook niet altijd.
      In multiway pots bijna nooit en zeker nit OOP
      HU alleen als ik iets kan representeren.
      Ik OR dus vaak pocket pairs en c-bet als ik hit of als er een A of K valt.
      Ik denk dat als ik de fold to c-bet stat ga gebruiken ik nog beter kan beslissen wanneer te c-betten.
      Mijn ervaring tot nu toe is dat ik toch wel erg veel potten preflop of na flop c-bet oppak.

Maar dat zal op hogere limieten misschien wel minder worden.
      (Bankroll staat op een haar na op $250 en wil dan naar NL10 overstappen)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ok nice :) klinkt iig goed!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wat is een lage fold to cbet?
      Wat is een standard fold to cbet?
      Wat is een hoge fold to cbet?

:f_cool:
    • Vice1