Omaha Hand Nutstraight

• FailOMatic
      FailOMatic
      Totaal
      Had ik deze beter kunnen spelen? Ik zat te denken dat ik misschien beter de turn had kunnen callen en dan de river had moeten folden? Of is het goed dat ik er alles gwn in gooide om mn hand te protecten?

$0.05/$0.10 Pot Limit Omaha Hi
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG N1k1ta77777 ($1.69)
      UTG+1 Failomatic ($10.83)
      CO Prof.Brennat ($5.84)
      BTN kili445 ($13.53)
      SB BrutalTiger ($10.62)
      BB IlmaineVaiva ($18.71)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Failomatic is UTG+1 J:diamond: 5:diamond: 9:club: 10:spade:
      1 fold, Failomatic raises to $0.30, Prof.Brennat calls $0.30, 1 fold, BrutalTiger calls $0.25, 1 fold

Flop: 7:club: A:club: 8:heart: ($1, 3 players)
      BrutalTiger checks, Failomatic bets $0.60, Prof.Brennat folds, BrutalTiger raises to $1.20, Failomatic calls $0.60

Turn: 6:heart: ($3.40, 2 players)
      BrutalTiger bets $2.40, Failomatic goes all-in $9.33, BrutalTiger goes all-in $6.72

River: 6:spade: ($21.85, 2 players, 2 all-in)
      Failomatic says "looool"

Final Pot: $21.85
      Failomatic shows a straight, Six to Ten
      J:diamond: 5:diamond: 9:club: 10:spade:
      BrutalTiger shows a full house, Aces full of Sixes
      3:club: A:heart: A:spade: 5:club:

BrutalTiger wins $20.57 (net +$9.95)

Failomatic collects $0.21 (net -$10.62)
      Prof.Brennat lost $0.30
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      heb het even in propokertools gegooid. maar je hebt gewoon 60%
      lijkt mij dat je voorligt en dus blij bent het erin te krijgen. je mag hier zelf iets achterliggen om het erin te krijgen. dus erin krijgen lijkt me nooit het probleem.

dan per straat.
      ik ben redelijk loose, maar dit is niet echt een ok starthand. je hebt alleen de j hi flushdraw en een 3card wrap en een dangler 5. dus feitelijk heb je hier gewoon een 3cardwrap oop.
      op de btn kun je nog wel eens openen met dit omdat je alles ip speelt.

op de flop vind ik een cbet 3way net kunnen, alleen als je het er daar in krijgt zit je altijd slecht. dus moet je folden op een repot. aangezien je daar dan tegen sets en flushdraws zit. je cbet hier dus om de pot op te pikken, om een turnplay te krijgen. maar eigenlijk nooit om hier veel actie te gaan geven.
      echter met de minraise kun je wel callen denk ik, aangezien je op elke goede turn makkelijk kunt reraise allinen en elke andere turn kunt folden. en je hebt positie :D

turn alleen callen vind ik niet helemaal goed denk ik.
      de pot is al te groot.
      verder is het lastig om villain op een preciese range te zetten. er liggen 2 flusdraws en elk board pair kan lelijk zijn.
      dus je hebt 8+9+7 kaarten die je niet wilt zien.
      alleen is niet elke out voor hem daadwerkelijk een out. dus verlies je value als je op een lelijke kaart niet doorbarrelt, of als villain op een kaart die niet goed voor hem is toch bluft.

Omaha Hi Simulation ?
      40 trials (Exhaustive)
      board: 7cac8h6h
      Hand Equity Wins Ties
      jd5d9cts 60.00% 24 0
      3c5casah 40.00% 16 0

Omaha Hi Simulation ?
      820 trials (Exhaustive)
      board: 7cac8h
      Hand Equity Wins Ties
      jd5d9cts 26.34% 216 0
      3c5casah 73.66% 604 0
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Deze hand zou ik idd ook niet als UTG+1 openen, zeker als je PLO nog niet zo lang speelt.

Zijn min raise is niet fijn, maar je hebt meestal te veel equity om te folden, aan de andere kant kan ie een freeroll hebben (straight en flush draw) dus om nou te zeggen dat je hier altijd voorligt gaat wat ver.
      Dus de call is goed.

Op de flop hit je je straat en de flush is niet aangekomen en dus betekent dit eigenlijk dat je broke moet gaan. Hij heeft uit het hoofd gerekend iets van 30% om te winnen als je hem op een FD of set/2p zou zetten, echter is alleen een FD waarschijnlijker dus dan zou ie maar 20% hebben.