3.5 - 27man - final table - A10utg shove?

• Meute7
      Meute7
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.11+$0.39

Stacks:
      UTG Hero (3,103)
      UTG+1 arkasha87 (7,350)
      CO RobGellie (15,318)
      BTN Safety_msk (8,927)
      SB vangestel16 (1,600)
      BB stroitelBR (4,202)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-Flop: (750, 6 players) Hero is UTG A:diamond: 10:diamond:
      [color="#777777"]Hero ??

Shoven hier, ook al is er iemand shorter?
  • 15 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Je wilt hier echt niet busten voor de shorstack. Daarom zou ik ATs hier nog wel folden. Ik zou zeggen AJs+ AQo+ 99+ met AJs al zeer boarder line

Edit: AQo+ ipv AQs+
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Ik denk dat je bedoeld AJo+

Hoeveel zijn ITM in een 27man?
    • Meute7
      Meute7
      Bronze
      5 itm, AQo bedoelt hij denk ik en AJs
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      iShove
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      ATs is een shove hier, het argument dat je de shortie eruit wil gaat IMO niet helemaal op omdat hij de hand hierna uit de blinds zit (ook zal hij zich vaak laten doodbloeden) waardoor jij uiteindelijk jezelf naar een 5e plek fold.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik heb het in sng wizard gestopt en het is gewoon altijd fold. Probeer maar eens ranges te vinden waarbij je shove hebt :tongue:
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Ik heb het in sng wizard gestopt en het is gewoon altijd fold. Probeer maar eens ranges te vinden waarbij je shove hebt :tongue:
      Nash zegt:
      99+ A9s+ A5s-A3s ATo+ KTs+ KQo QTs+
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door gewoonlars
      Nash zegt:
      Het probleem met deze range is dat nash er rekening meehoudt, dat de andere spelers ideaal callen, maar zie je hier ooit de CO callen met 99+ AQs+ AK+? Die gaat altijd beetje lighter callen op deze limits. De BU net het zelfde. ATs, kan hier misschien nog wel net, maar hangt eigenlijk voornamelijk af, hoe light BU en CO callen. Zijn deze in staat om handen als 99-88weg te leggen, dan is dit marginale push.
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door gewoonlars
      Nash zegt:
      Het probleem met deze range is dat nash er rekening meehoudt, dat de andere spelers ideaal callen, maar zie je hier ooit de CO callen met 99+ AQs+ AK+? Die gaat altijd beetje lighter callen op deze limits. De BU net het zelfde. ATs, kan hier misschien nog wel net, maar hangt eigenlijk voornamelijk af, hoe light BU en CO callen. Zijn deze in staat om handen als 99-88weg te leggen, dan is dit marginale push.
      Je kan ook folden dan ga je door de blinds verlies je 700 chips de blinds gaan omhoog de shortie verdubbeld en dan ben je de lul :D

Je hier ITM folden lijkt mij gewoon zonde omdat je nog een prima stack hebt met nog genoeg Fold Equity en ATs is gewoon een prima hand.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      ATs is hier gewoon een shove.

Wat eerder al is aangegeven is behoud van FE zeer belangrijk ook op de bubble zodat je in latere stadia hoger kan eindigen aangezien top places gewoon meer opleveren.

Je moet op de bubble in veel situaties inderdaad zeer tight callen maar deze shove spots laten gaan is niet goed.

Ja villians zullen wellicht iets wijder dan ICM callen dan optimaal is, maar ook de wat 'slechtere spelers' hebben besef dat ze hier niet heel wijd kunnen callen en willen in hun enige SNG graag itm komen.
      Blijft dit dan nog steeds een shove ja, zo wijd als nash nee.
      In de beta versie van nash kun je btw ook de ranges adjusten.

Dit lijkt me een prima range na adjusted:

Opening-Range for UTG:
      8.3%, 88+ ATs+ AJo+ KTs+ QJs
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Hoop dat je begrijpt wat er gezegd word meute. Als je woorden of concepten niet begrijpt just ask. :)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      ATs is hier gewoon een shove.

Wat eerder al is aangegeven is behoud van FE zeer belangrijk ook op de bubble zodat je in latere stadia hoger kan eindigen aangezien top places gewoon meer opleveren.

Je moet op de bubble in veel situaties inderdaad zeer tight callen maar deze shove spots laten gaan is niet goed.

Ja villians zullen wellicht iets wijder dan ICM callen dan optimaal is, maar ook de wat 'slechtere spelers' hebben besef dat ze hier niet heel wijd kunnen callen en willen in hun enige SNG graag itm komen.
      Blijft dit dan nog steeds een shove ja, zo wijd als nash nee.
      In de beta versie van nash kun je btw ook de ranges adjusten.

Dit lijkt me een prima range na adjusted:

Opening-Range for UTG:
      8.3%, 88+ ATs+ AJo+ KTs+ QJs
      Ah ja is belangrijk puntje dat ik vergat. Ik denk dat het puur qua $Ev fold is(ongeveer BE), maar die moet je hier toch idd pakken, omdat je anders veel FE verliest
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Is +$EV, wil hier geen sicke -$EV shoves maken aangezien die shorty er ook nog inzit.

In cEV kan je dit natuurlijk wat wijder doen voor behoud aan FE, aangezien icm in minder mate een rol speelt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Meute,

Dit is idd zoals chaser al heeft uitgelegd een makkelijke fold. Met 8bb's kun je hier overigens ook nog looser pushen, maar dat heeft chaser al uitgelegd. In dit soort situaties ligt er altijd veel nadruk op het pushen van suited handen, omdat je normaal gesproken alleen door redelijk tighte ranges gecalled, en dan heb je meer aan Ats dan aan Ajo. Ik zou A9s dus ook nog gewoon pushen.

Ik heb het in sng wizard gestopt en het is gewoon altijd fold. Probeer maar eens ranges te vinden waarbij je shove hebt

Het probleem is dat je in nash overcall ranges kunt aangeven, en in SNG wizard niet. In sng wizard krijg je dus altijd een vertekend beeld, tenzij je met een 3bet, of met een late positie push te maken hebt. In nash callen tegenstanders weliswaar perfecte ranges, en als je tegen nash zou pokeren zou je dus ook niks winnen, maar afleiden wat dan wél de juiste pushrange is is dan toch nog wat makkelijker dan in sngwiz. Ik vind chaser's range weliswaar ietwat tight (vooral met de suited azen), hij stelt het wel gewoon ietsjes bij aan de hand van de gemiddelde (over)calling ranges die hij verwacht op deze limiet.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Push bedoel je nick, mistype neem ik aan?

Dit is idd zoals chaser al heeft uitgelegd een makkelijke fold.

Over A9s is vrij boarderline maar nu ik beter kijk en heringevoerd wel een push^^