nl10 qq pre

• laydbackluke
      laydbackluke
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG KelvinKe ($9.85)
      UTG+1 Engels Best ($12.15)
      CO finalyson ($10.58)
      BTN TripsOvaAces ($14.19)
      SB ernestasas ($8.78)
      BB I'm Your Tax ($17.66)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) finalyson is CO Q:diamond: Q:club:
      KelvinKe raises to $0.35, 1 fold, finalyson raises to $1.10, 2 folds, I'm Your Tax raises to $2.50, KelvinKe folds,
      hero?

statts im your tax: 16/13 met 3bet van 5%, geen 4bet statts over 140 handen.

denk niet dat als ik hier shove dat hij nog ooit fold dus heb ik volgens mij ~45% equity nodig.
      zie het deze speler ook nooit doen als bluff. tegen een range van QQ+ en AK heb ik maar 40%.
      of zit ik volledig fout met min berekening :) ?
  • 8 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik zie hier bvb ook al eens graag een call preflop vs utg opener, tenzij hij complete fish is die toch wel je 3bet gaat callen.

Ik vind QQ hier wel een standaard fold tegen een 4bet van zon speler. Die line is zo sterk oop. Ik denk dat hij hier zelfs ng maar soms AK heeft en veel vaker AA en KK die hij zo speelt.

Ge kunt met pokerstrategy equilator da allemaal uitrekenen.

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 40,207% 38,348% 3,719% 57,933% QsQh
      Speler 2: 59,793% 57,933% 3,719% 38,348% QQ+, AKs, AKo

----------------------------------------

Ik denk btw dat hij QQ hier soms kan folden of gwn gaat flatten zoals ak.

Blok ze;)
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ik zie hier bvb ook al eens graag een call preflop vs utg opener, tenzij hij complete fish is die toch wel je 3bet gaat callen.
      Waarom dan? Omdat je denkt dat hij gaat folden omdat een 3bet tegen een UTG opener redelijk sterk is?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Er zijn wel wat redenen om dat te doen.

- Als je denkt dat achter je spelers zitten die graag squeezen.

-Als utg tight is en hem 3betten daar gwn heel sterk overkomt

- Als utg loose is maar veel fold op 3bets

Je kan natuurlijk wel gaan 3betten als utg een retard is die gwn makkelijk gaat afstacken. Of ik 3bet daar kan je ook al wat laten afhangen van de dynamics aan je tafel. Mr goed denk niet dat die er vaak zijn op nl10:) .
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Wat ik tot NL20 enkel naar kijk om niet te 3betten is fold to 3bet. Aangezien vaak squeezen en tabledynamics niet echt voorkomen op deze stakes idd. En ik heb ook de indruk dat de meeste ook niet echt doorhebben dat een UTG 3betten er sterker uitziet dan een CO 3betten. Maar ik denk dat ik hier idd wel meer naar zou kunnen gaan kijken als ik weet dat UTG een degelijke speler is.
    • laydbackluke
      laydbackluke
      Bronze
      ja utg is n 40/25 speler me 0% Ft3bet op die moment.

btw als ik nu in deze situatie in de BB zit, is het dan ni beter om daar AA en KK te flatte en QQ en AK te 4bette?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door laydbackluke
      ja utg is n 40/25 speler me 0% Ft3bet op die moment.

btw als ik nu in deze situatie in de BB zit, is het dan ni beter om daar AA en KK te flatte en QQ en AK te 4bette?
      ja geef mij de situatie is met stats dan:) . Of bedoelt ge da dieje 16/13 kerel utg 3bet?

Ik denk dat ik dan net minder men AA en KK ga flatten maar net 4betten omdat hij zo tight 3bet en grote kans is da hij zen hand nemeer gaat folden.

QQ en AK als ge die 4bet is da ni om te folden natuurlijk. Ik zou die handen flatten ofwel folden vs dieje speler.

Flatten omda ge de fish er dan ook ga inhouden, en da ge u ni ga isoleren tegen een beter hand. Mr hangt wa af vn wa ge denkt da hij 3bet vs fish en of hij zich adapt en beseft wa em doet nzo,.... wa zelden het geval is op nl10 dus vs die gast zal qq en AK folden preflop wel fine zijn. Omdat hij gwn ni beseft dat hij AQ daar kan 3betten om zichzelf te isoleren vs fish.
    • laydbackluke
      laydbackluke
      Bronze
      denk ni da hij zich ooit ga adapte vs die vis tbh.

ma stel da een 21/18 speler met een 3bet van rond de 7% op CO zit en ik zit in BB, wat doet ge dan?

en hierna terug studeren! :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door laydbackluke
      denk ni da hij zich ooit ga adapte vs die vis tbh.

ma stel da een 21/18 speler met een 3bet van rond de 7% op CO zit en ik zit in BB, wat doet ge dan?

en hierna terug studeren! :)
      Pfff das zo close dan:D . Ik kan argumenten vinden vr beiden. Ik denk dat ik gwn soms QQ AK zou 4bet broke gaan en soms ook gwn flatten omdat je zen 3bet range gwn crushed met die handen. Same vr AA en KK eigenlijk. Mr dat zou ik dan weer vr balancing reasons doen. Reden dat ik zou afwisselen tussen 4bet broke en call is zodat ik men Air daar soms ook kan 4betten als bluff. Mr goed blijft nl10 dus niks mis met striaghtforward spelen:D .