$22, middle stage, turn raise

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Heb een tiental toernooien gespeeld de afgelopen dagen en kwam daarbij in situaties terecht waar ik geen idee had wat te doen :)

Dus graag jullie (opbouwende) kritiek.

In onderstaande spot heb ik nog geen hand gespeeld tegen villain, z'n stats zijn 12/6 over een sample van 17 dus dat zegt niet zo veel.

Kan ik op de turn de hand nog opgeven? Of is dit een standaard call? Of had ik dit op de flop en turn al anders moeten spelen?

UTG3:
      19544
      Hero:
      17950
      MP2:
      21393
      MP3:
      9567
      CO:
      22586
      BU:
      44059
      SB:
      20310
      BB:
      26905

SnG-MTT $ 22.00 (922 Players)
      300/600 No-Limit Hold'em, Ante 50 (8 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.103.40707.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP1 with K :spade: , Q :spade:
      UTG3 folds,
      Hero raises 800 to 1400, 3 fold, BU calls, 2 fold

Flop: (4100) Q :club: , 9 :spade: , 7 :club: (2 Players)
      Hero bets 2500, BU calls

Turn: (9100) T :spade: (2 Players)
      Hero bets 4000,
      BU raises 10400 to 14400

Results follow (Highlight to see):

Hero calls ( (AI)), BU gets uncalled bet back

River: (37100) A club

Final Pot: 37100

Hero shows a pair of queens (Ks, Qs) --> (Qc, Qs, Ts, Ac, Ks)
      BU shows two pairs, tens and nines (Th, 9h) --> (Ts, Th, 9s, 9h, Ac)

BU wins 37100 with two pairs, tens and nines (Th, 9h) --> (Ts, Th, 9s, 9h, Ac)
  • 4 antwoorden
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Hoewel zijn stats over 17 handen idd weinig zeggen, weet je wel dat het niet een totale maniac of station is en met die info denk ik dat je hier niet echt meer wegkomt.

Er zijn maar weinig handen die villain zo kan spelen die ons nu beat hebben aangezien ik denk dat hij op dit board een set wel raist op de flop. Op dit moment verliezen we van de volgende handen in zijn range ongeveer KcJc, TT, QTs, Tc9c en 86 en misschien nog Jc8c. Zelfs als ie 1 van deze handen heeft heb je nog zat outs en daarnaast zijn er vrij veel handen waarmee hij dit kan doen die we (op het moment) wel beat hebben.

Nu ik de hand nog eens goed bekijk zou ik de turn wel groter betten al is dat qua stacksize niet echt ideaal, voordeel is wel dat je dan echt nooit meer wegkomt ;)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zou de turn ook wat groter betten voor value.
      5.8k bijvoorbeeld.

Dan de vraag of je hier nog wegkomt, wel

Kun je berkenen hoeveel equity je hier nodig hebt om break even te callen?
      En hoeveel je er bv hebt tegen T9o.

Als je hulp nodig hebt roep je maar even.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      @Beide:

Ik bet de turn niet zo groot om

1. mezelf de mogelijkheid te geven na een all in van villain te folden. Ik houd dan ongeveer 15 bb over en dat is genoeg om weer stack op te bouwen;

2. een flush en/of straight draw de kans wil geven all in te gaan.

Dus eigenlijk hink ik op twee gedachten en dat is niet handig. Mijn ervaring is dat in deze toernooien in dit stadium er niet wordt geraisd op de turn met minder dan two pair.

Dat ik dan toch call, is omdat ik op dat moment blijkbaar optie 2 waarschijnlijker vond dan optie 1 en niet van folden houd :)

@Elias

Om met je tweede vraag te beginnen heb ik volgens Equilator 43% equity op de turn tegen T9.

En om break-even te callen, ff denken hoor...

Ik heb nog 10.600 over dus dat is het bedrag van de call. De totale pot is dan 37.100. Dat geeft een benodigde equity van 10.600 / 37.100 = 29%.

Klopt dat?

Als villain een range van 12% heeft (ga ik er ff vanuit dat ie alles flatcallt en niets 3bet) heb ik meer dan genoeg equity, namelijk 68%.

Maar ja... equity is niet alles in toernooien :s_biggrin:
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik snap niet zo goed waarom je zo folded minded bent in deze hand.

Je hebt TPGK, je hebt 2nd nutflushdraw en je hebt een gutshot die je ook de nuts zou geven.
      Daarbij heb je slechts 29% equity nodig om break even te callen.

Folden is voor mij hier daarom out of the question omdat je tegen elke normale range gewoon een pak meer haalt.

Ik heb eens absoluut worst case scenario genomen.

NL: QQ,99,77,TT,KJ,QTs,T9

Tegen deze range heb je nog steeds 29.4% equity.
      Aangezien dit absoluut worst case is en je equity dus eigenlijk enkel maar omhoog kan zou ik hier zeker callen.

Je argumenten om klein te betten vind ik wel vreemd.
      Aan de ene kant zeg je dat je klein wil betten om dan nog te kunnen folden, maar aan de andere kant hoop je wel dat flush- en straightdraws (waar je ver op voorligt) All In zullen gaan. Die 2 spreken elkaar eigenlijk tegen.

Volgens mij zat je een beetje ergens anders met je hoofd hier. :D