a659 double suited

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke hand is niet super, maar villain overplayed handen nog wel eens.

flop checkraise ik, wat denk ik wel oke is op dit board en ik ben waarschijnlijk wel blij als hij repot om het erin te krijgen.
      alleen villain doet iets wat ik nooit had verwacht, hij flat hier mijn reraise.
      op dit moment zet ik hem op een sterke range van made hands. dus eigenlijk mainly fullhouses, aangezien hij elke draw en 9x combi hier naar mijn mening zou schuiven.

turn frontcheck ik en villain checkt behind, wat ik persoonlijk nooit zou doen als villain. maar het sterkte mij in mijn gedachte dat villain hier knetterhard een boat had.

river is natuurlijk wel de perfecte kaart voor mij. maar ik ging zelf niet leaden omdat ik villain de kans wil geven om te betten. stel dat mijn range niet klopt en hij ook bluffs kan maken :D
      alleen twijfde ik tussen een valuereraise en een flatcall. zijn bet is in eerste instantie heel erg valuebetterig, dus hij heeft hier wel een boat.
      alleen is het QQ of Q9. ik wist niet zo goed wat hier de optimale play is als ik dit als zijn range geef.

Grabbed by Holdem Manager
      PL Omaha $1(BB) Replayer
      SB ($127)
      Hero ($370)
      UTG ($30.04)
      UTG+1 ($290)
      CO ($114)
      BTN ($56.75)

Dealt to Hero 5:club: A:diamond: 9:club: 6:diamond:

fold, fold, CO raises to $3.50, fold, fold, Hero calls $2.50

FLOP ($7.50) 9:heart: Q:heart: 9:diamond:

Hero checks, CO bets $4, Hero raises to $19.50, CO calls $15.50

TURN ($46.50) 9:heart: Q:heart: 9:diamond: 2:club:

Hero checks, CO checks

RIVER ($46.50) 9:heart: Q:heart: 9:diamond: 2:club: A:heart:

Hero checks, CO bets $24, Hero ??????
  • 4 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      (ben hier effe aan het kijken omdat ik binnekort zelf eens PLO wil gaan proberen)

Moeilijke hand:

Zou hem denk zelf AI raisen na zijn bet op de river.
      Denk namelijk niet dat ie QQ of Q9 had, omdat ie anders wel een pot had willen opbouwen op de turn om AI te kunnen gaan op de river,

(lijkt mij meer op een flushdraw die hij goedkoop wil drawen door te flatten op de flop en behind te chekken op de turn om goedkoop te hitten)

Maar heb geen ervaring in PLO :f_cry:

Maar hoe kom je zo diep?
      Bijna 400BB's? is het deepstacked of veel gewonnen?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oke ik ben een noob in PLO maar toch ff mijn gedachten over deze hand om beter te worden :P

Flop: Je hit trips top kicker en board zijn wel wat SD's en FD's mogelijk. Ik denk ook dat hij hier vaak zou gaan cbetten als hij piece mee had gekregen dus c/r is hier wel prima. Zijn flatrange is vaak SD's en FD's en 9x handen

Turn: Hij heeft nog steeds best veel SDs en FD's in zijn range dus kan je niet beter betten voor protectie? Denk als villain hier niet bet hij niet weer geraised wilt worden en gwn goedkoop wil drawen vaak toch? Gwn gratis kaartje..

River: Ok je hit je boat en veel FD's komen aan. Ik zou hier eigenlijk gwn bet/fold spelen om value uit 9x en flushes te krijgen. Als hij hier namelijk raised is zijn hand zo polerized naar Q9 en QQ, maar je hebt het gevaar dat handen die wel redelijke SD value hebben behind checken.

Ik denk dat ik wel teveel FD's en SD's aan villains range toeken ofniet?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      deze specifieke villain ging eigenlijk met draws, ook idiot end draws vrij makkelijk broke.
      door zijn out of line zijn discounte ik de draws volledig. misschien iets te polarized. maar zijn line maakte echt no sense.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Go with your reads.

Dus heeft ie een boat. En dan neem ik aan QQ om de volgende redenen:

Bij Q9 zou ie de case 9 hebben -> minder waarschijnlijk
      PF raise -> geeft QQ iets meer waarschijnlijkheid (alhoewel 9TJQ of iets in die richting ook opent)
      Q9 is kwetsbaarder dan QQ op dit board dus slowplay minder waarschijnlijk.

aangezien het dus vaak QQ is, maar een fold te zwak, zou ik callen. Als je raiset krijgt je bijna 100% een reraise om je oren en dat wil je niet. Bet/fold vind ik ook niet fijn, als je er van uitgaat dat hij 100% een boat heeft.