QQ NL2 (turn en river play?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,54
      UTG2:
      $0,76

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:spade: , Q:club:
      UTG2 calls $0,02, 5 folds, Hero raises to $0,10, BB folds, UTG2 calls $0,08.

Flop: ($0,22) 9:club: , 7:diamond: , 6:heart: (2 players)
      Hero bets $0,14, UTG2 calls $0,14.

Turn: ($0,50) K:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,2, UTG2 calls $0,20.

River: ($0,90) 7:heart: (2 players)
      Hero checks, UTG2 bets $0,32 (All-In), Hero calls $0,32.

Final Pot: $1,54

Results follow (highlight to see):
      UTG2 shows three-of-a-kind, sevens (Ac 7c)
      Hero shows (Qs Qc)

UTG2 wins with three-of-a-kind, sevens (Ac 7c)

Ok dus ik kan of zeggen gewoon keihard door 2nd barrelen ondanks de K kaart. Hoger dus. Ik denk dat dat hem is.

Maar ja kan ik als ik dan toch zo op de river kom nog folden? Had eigenlijk moeten weten dat hij niet meer 32 cent ging raisen voor fold equity.
  • 11 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Probeer even mee te denken:

PF: goede raise and size
      F: Drawheavy board, dus ik zou iets hoger betten ($0,16)
      T: Er komt een FD bij en ik zie hem niet echt een K hand hebben met die lijn (hooguit KT), dus toch ook hier normaal gesproken weer wat meer betten ($0,36), maar aangezien Villain dan nog maar $0,16 behind heeft, zou ik denk ik gewoon shoven.

Ben benieuwd wat de judge vindt?
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Probeer even mee te denken:

PF: goede raise and size
      F: Drawheavy board, dus ik zou iets hoger betten ($0,16)
      T: Er komt een FD bij en ik zie hem niet echt een K hand hebben met die lijn (hooguit KT), dus toch ook hier normaal gesproken weer wat meer betten ($0,36), maar aangezien Villain dan nog maar $0,16 behind heeft, zou ik denk ik gewoon shoven.

Ben benieuwd wat de judge vindt?
      Ja nou ik moet zeggen het klinkt op een of andere manier ook wel weer goed om gewoon te shoven op de K. Aangezien er toch maar een zeer kleine kans is dat hij toevallig een K heeft.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Alleen omdat hij zo short stacked is!
      Als je minder bet en hij callt, is ie toch wel commited, dus kun je beter shoven en hém de moeilijke beslissing laten maken.
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Ik denk dat je inderdaad het beste groter kan betten op flop en turn, ondanks de koning op de turn moet je bedenken hoeveel handen er nu nog in zijn range gaan zitten die die koning hebben gehit. Als je op de turn gewoon had gepusht door villains kleine stack, bet je voor value en protection, en dan kom je ook niet met erg moeilijke spots op de river aan. Maar even kijken wat de judge ervan zegt.

Bette je verder de flop, maar vooral turn klein om hem in de hand te houden of omdat je bang was voor de king? Want fishes callen meestal toch wel, hoe groot de bet is. En op die manier Haal je meer value en ook potection in mijn mening en krijg je ook niet van dit soort bad beats.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robertjuh1
      Ik denk dat je inderdaad het beste groter kan betten op flop en turn, ondanks de koning op de turn moet je bedenken hoeveel handen er nu nog in zijn range gaan zitten die die koning hebben gehit. Als je op de turn gewoon had gepusht door villains kleine stack, bet je voor value en protection, en dan kom je ook niet met erg moeilijke spots op de river aan. Maar even kijken wat de judge ervan zegt.

Bette je verder de flop, maar vooral turn klein om hem in de hand te houden of omdat je bang was voor de king? Want fishes callen meestal toch wel, hoe groot de bet is. En op die manier Haal je meer value en ook potection in mijn mening en krijg je ook niet van dit soort bad beats.
      Die 2 dikgedrukte dingen zijn volgens mij tegenstrijdig :P Toch denk ik dat het waar is aangezien ze misschien callen maar als ze met de rest van hun stack all in gezet worden waarschijnlijk toch weer niet en folden (no way met die hand die hij uiteindelijk blijkt te hebben).

Maar inderdaad de rede is dat ik een beetje bang was voor de K.

En ja inderdaad ik snap dat die shove alleen is voor als hij shortstacked is.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Is toch niet zo tegenstrijdig als je denkt.
      Als je weet dat Villain een calling station is die bijna alles callt, dan nog moet je je hand protecten.
      Als je hem de calling odds niet geeft en hij callt toch, dan is dat (op de lange termijn) in je voordeel.
      Als je hem daarentegen de odds wel geeft, dan is zijn call EV+
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Flop rond $0,18 betten, turn pot is dan $0,58. Villain heeft dan $0,48 achter en dat is voor jou een mooie valuebet. Called hij dan met een draw dan doet hij dat veel te duur. Nu laat je hem te goedkoop mee gaan naar de river.
      Om een K zou ik me niet al te druk maken.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Flop rond $0,18 betten, turn pot is dan $0,58. Villain heeft dan $0,48 achter en dat is voor jou een mooie valuebet. Called hij dan met een draw dan doet hij dat veel te duur. Nu laat je hem te goedkoop mee gaan naar de river.
      Ja, heel mooi.
      $0,18 is inderdaad nog beter dan $0,16 omwille van de potsize opde T.
      Mooi vooruitgedacht EevQQ! :s_biggrin:
      (Dat zijn van die dingetjes die ik vaak over het hoofd zie)
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Ja, heel mooi.
      $0,18 is inderdaad nog beter dan $0,16 omwille van de potsize opde T.
      Mooi vooruitgedacht EevQQ! :s_biggrin:
      (Dat zijn van die dingetjes die ik vaak over het hoofd zie)
      Nou ja... klopt eigenlijk wel.

Eigenlijk wel een hele goede post (EevQQ). Maar ja dit zou ik niet doen tenzij ik een volledig nieuw "chapter" in mijn leerproces zou implementeren. Namelijk uberhaupt het kijken naar stacksize en daarop aanpassen.

Zwemmers doen op de olympische spelen toch ook timen hoe ze uit komen met hun slagen (dat ze hun hand volledig gestrekt hebben bij het aantikken van de finish)? Lijkt hier een beetje op :P En zo komt de tip ook over. Erg professioneel! Thanks.

Maar ja wonder why mijn 2 handen nu als enige nog gejudged moeten worden door de judge.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      +1

Idd vooral tegen shorties/fishes is het handig om af en toe ff vooruit te kijken hoe het uitkomt met betsizes. Fish zien namelijk 2 soorten bets: Grote bets en kleine bets. Dus als je paar bb groter maakt waardoor je makkelijker AI komt op de turn oid gwn doen!

Verder moet je hier op de flop wel iets groter betten en is $0,18 idd wel prima bet waardoor je de turn kan shoven.

Villain range is hier vaak gwn een pairtje en denk dat een fish die niet snel fold ook al komt er een overcard op de turn op zijn pair. Hij heeft veel vaker niet dan wel die K in zijn range dus daar zal ik me niet veel zorgen om maken ;)

Verder sorry dat ff duurde voordat ze waren gejudged :P Ik was ff druk en dan kan je niet meteen altijd alles judgen ;) Toevallig waren jouw handjes de sjaak :P
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Haha ja maakt niet uit.

Ben ook niet echt ongeduldig maar ik kwam hier om te kijken of ze gejudged waren en ik zie ineens 4 of 5 handen boven mijn posts staan met beoordelingen en alleen mijn 2 posts nog in het midden onderaan. Niet gejudged. Zag er wel vreemd uit hehe.

Maar ja bedankt voor het advies.