$11 TT squeezing

• samni
      samni
      Bronze
      De initiële raiser was een vrij decent speler. De twee callers waren echte stations. Persoonlijk vind ik mijn hand te sterk om hier te flatten. De IR heeft ook maar 21bb dus basically wil ik het hier wel inkrijgen tegen hem. De IR doet daar wat ik verwacht dat ie met zen hele range zou doen, shoven. De ene station called nu echter gewoon... Nu zat ik echt te WTFen, aangezien stations meestal wel hun marginale shit folden als het om grote bets gaat :P

Uiteindelijk heb ik mij zo hard gelvld hiero dat ik dacht dat ie ook wel nog kleinere pockets zo zou durven spelen (was een echte vis) en daarom dat ik zelf ook maar gepusht heb om het er preflop in te krijgen.. Geen flauw idee of dat goed was of niet, dus daarom post ik em even :)

Shoot!

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $10+$1

Stacks:
      UTG berserkus1 (5,137)
      UTG+1 magna47 (7,780)
      MP1 TryHrdrDonk (5,293)
      MP2 bananas3000 (18,067)
      MP3 wazoooo (7,053)
      CO BigLunchstar (6,710)
      BTN Samni (10,427)
      SB arschkrampe1 (11,475)
      BB UNOTE1 (2,019)

Blinds: 125/250 Ante 25

Pre-Flop: (600, 9 players) Samni is BTN 10:heart: 10:club:
      wazoooo says "nh", 2 folds, TryHrdrDonk raises to 600, bananas3000 calls 600, wazoooo calls 600, 1 fold, Samni raises to 2,800, 2 folds, TryHrdrDonk goes all-in 5,268, bananas3000 calls 4,668, wazoooo folds, Samni goes all-in 10,402, bananas3000 calls 5,134

Flop: 4:club: 10:diamond: 5:spade: (27,272, 3 players, 2 all-in)

Turn: 4:heart: (27,272, 3 players, 2 all-in)

River: 9:heart: (27,272, 3 players, 2 all-in)
  • 18 antwoorden
    • solartje
      solartje
      Bronze
      setminen zou ik hier niet doen. tenzij die banana's broke gaat, maar vermoed niet dat hij een hand heeft waar hij voor 75BI broke mee wil gaan gezien hij niet 3bet, en de rest heeft maar 10BI, waardooe je geen odds krijgt om te setminen, tenzij je er 2 AI krijgt als je hit.

door te klein te raisen, geef je de spelers na jou een extra betting round preflop gezien niemand je zal flatten , maar pushen of folden. Als bananas had gepushed na de push van IR, dan zie ik je die TT nog wel neerleggen of stack je TT voor 40bb preflop af? dus als je moet raise/folden, kan je beter pre pushen of folden.

je zegt zelf dat het stations zijn, waarom raise je dan? om gecalled te worden door een station als banana's en postflop te spelen voor een 7k pot, met 7.6k behind?

gewoon altijd jezelf afvragen: waarom raise ik? wat wil je ik hiermee bereiken en wat doe ik als speler x of y me AI 4bet?

je kan hier een kleine 2400 chips oppakken pre zonder postflop. dat is 1/4de van je stack. er is al zoveel actie in de hand voor je, dat je de hand gewoon pre wilt oppaken zonder SD en als het toch tot SD komt liefst tegen een shortie. Nu vraag je echt om problemen met de cl door je raise

just jam it pre :D
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      gewoon altijd jezelf afvragen: waarom raise ik? wat wil je ik hiermee bereiken en wat doe ik als speler x of y me AI 4bet?
      Dat deed ik... Had alleen geen rekening gehouden met het feit dat die station de 4bet nog zou flatcallen.
      Ik WIST dat de IR nog zou pushen of folden. En daar wou ik graag tegen naar de showdown... Had nooit verwacht dat die flatcaller nog zou callen na die 4bet... Daar wringt het een beetje. Ik geef hem nog altijd niet echt veel respect gezien zijn fishy call-happy-stats...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik ga daar echt niet 40bb jammen pre. Ik vind de hand eig gwn goed gespeeld.

Die coldcall van bananas is wel wat kut, mr zou er ook op shoven. denk dat de enige handen die hij zo speelt en jou beat hebben JJ en mss een QQ kunnen zijn.

Of je nu shoved of niet zal deze hand gwn op dezelfde manier zich afspelen. Ik denk dat je door niet te shoven zelfs meer value kan halen van de fish die coldcalled.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ik ga daar echt niet 40bb jammen pre. Ik vind de hand eig gwn goed gespeeld.

Die coldcall van bananas is wel wat kut, mr zou er ook op shoven. denk dat de enige handen die hij zo speelt en jou beat hebben JJ en mss een QQ kunnen zijn.
      Dat dacht ik dus ook... Hoewel ik hem zelfs die handen niet vaak zie hebben. Weet de precieze stats niet meer maar het was niet VPIP/0. Het was dus niet dat ie nooit raisede oid.. Maar de gap tussen VPIP en PFR was wel hoog.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      JJ en QQ flatten? ?(

waarom zou hij die handen flatten op de push van IR?

samni gaat daar echt niet 3bet/folden en
      3bet/flatten en met 8k behind postflop spelen in een 13k pot toch ook nooit?
      samni kan daar enkel AI gaan, toont hij ook duidelijk aan door pré voor een vierde van zijn stack te 3betten, waarom zou hij dan flatten met JJ? kan hij beter meteen pushen en zijn FE vergroten.

Ik vind die flat nog sterker dan een push overkomen. AA flat ik daar, voor shove induce en JJ/QQ push ik daar, al had ik die pre nooit geflat in bananas zijn plaats gezien de stacksizes.

shove of raisen. als ie shoved, is de kans dat hij HU naar de SD gaat tegen de shortie, groter dan dat hij HU postflop gaat spelen tegen de cl, gezien hij niet genoeg behind heeft om lekker postflop te gaan spelen te cl+ de ene kan je busten, de andere niet.
    • samni
      samni
      Bronze
      Reden te meer voor mij om te geloven dat ik de beste hand heb...
      En gezien zijn stats lijkt het mij steeds meer dat ik er onbewust goed aan gedaan heb om klein te 3betten...

Imho 3bet ik hier wel gewoon puur voor value...
    • solartje
      solartje
      Bronze
      obv heb je de beste hand. Vind gewoon dat je niet diep genoeg zit om voor 1/4de van je stack te raisen en je hand niet sterk genoeg is om postflop te spelen.

verschiet er echt van dat deze hand goed gespeeld is...

edit:

voor value tegen wie?

tegen IR goede reg, crush je zijn range niet echt
      tegen de station heb je obv value als ie preflop AI gaat, maar gaat station pre AI gaan voor 40BI met een range die je crushed? betere handen pushen en slechtere handen folden?

de enige manier om value uit bananas te halen zou zijn, als IR fold en bananas called, maar FE op IR schat ik klein in, hij zal daar meeste van zen openrange ook callrange hebben, en geef je bananas net de kans om te pushen en FE op jou te hebben.

whats wrong met 10BI op te pakken pre zonder weerstand?
    • samni
      samni
      Bronze
      verschiet er echt van dat deze hand goed gespeeld is...
      Ik ben er ook nog niet 100% van overtuigd dat ik hier de beste lijn heb gebruikt. :P

Even wachten op wat meer meningen dus :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      JJ en QQ flatten? ?(

waarom zou hij die handen flatten op de push van IR?

samni gaat daar echt niet 3bet/folden en
      3bet/flatten en met 8k behind postflop spelen in een 13k pot toch ook nooit?
      samni kan daar enkel AI gaan, toont hij ook duidelijk aan door pré voor een vierde van zijn stack te 3betten, waarom zou hij dan flatten met JJ? kan hij beter meteen pushen en zijn FE vergroten.

Ik vind die flat nog sterker dan een push overkomen. AA flat ik daar, voor shove induce en JJ/QQ push ik daar, al had ik die pre nooit geflat in bananas zijn plaats gezien de stacksizes.

shove of raisen. als ie shoved, is de kans dat hij HU naar de SD gaat tegen de shortie, groter dan dat hij HU postflop gaat spelen tegen de cl, gezien hij niet genoeg behind heeft om lekker postflop te gaan spelen te cl+ de ene kan je busten, de andere niet.
      Je vergeet dat je tegen een passieve fish zit met een grote gap tussen zen pfr en vpip.

Dat zijn spelers die 33- 99 of A7-A10 mr ook betere handen die ze gwn callen vr een raise. Dan komt er een 3bet en een shove. Dit zal hun range wel wat meer tighter maken. Maar hij called die shove dan omdat hij niet beseft dat samni commited is en hij zen 66+ en A8+ KQ fzo niet gefold krijgt en hij denkt wtf ik heb een grote stack. Daarom dat ik zeg JJ en QQ omdat dat me de top van zen range is die ik denk dat hij passief gaat spelen. AK AA en KK 3betten dit soort spelers vaak preflop.

Daarom dat ik ook de 3bet beter vind omdat je de fish zo in problemen brengt en hem foute beslissingen laat nemen.
    • samni
      samni
      Bronze
      whats wrong met 10BI op te pakken pre zonder weerstand?
      Omdat je value wilt halen uit slechtere handen. Ik ga echt niet TT folden tegen een 20bb stack. En om dan gewoon 40bb te pushen is er gewoon over.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      wat doe je op een KJ2 KQ7 AJ8 A73 etc flop met 7,5k behind en 8k pot?

welke callrange geef je waarmee IR AI zou gaan + wat is het meest +ev tegen hem (raisen of pushen?)

wat doe je als bananas pre had gepushed naar 20K na je 2.8k raise
      of je had ge re-re-raised naar 6k?

Vraag me af wat jij hoopt dat elke vilain doet door je raise?
      - IR1 + andere speler fold en bananas called? (cfr vraag 1) --> lijkt me van alle opties die vilains hebben het beste voor jou om value te halen uit slechtere handen, gezien bananas de weidste range heeft en de stack + stats heeft om te stacken. --> daarom de vraag die volgt.)
      - IR1 pushed, en andere speler en bananas folden? (cfr vraag 2)
      - IR1 en andere speler folden en bananas pushed? (cfr vraag 3)
      - iedereen fold.

Oorspronkelijk gepost door Samni:
      Omdat je value wilt halen uit slechtere handen. Ik ga echt niet TT folden tegen een 20bb stack. En om dan gewoon 40bb te pushen is er gewoon over.

je wilt value halen uit iemand met 40bb effectieve stack, maar wilt er preflop niet mee AI gaan, maar op alle opties van vilain die je value geven (alles behalve folden) , zal jou op gelijk welke flop AI laten gaan gezien je stacksize. Dus AI ga je zowiezo gaan.
      Kan je dan niet beter pushen op het moment dat je equity het grootste is, daar elke broadway kaart op de board vilains limp/call range vrij hard hit?

als vilain ECHT zo slecht is , al is het een 11$ mtt, dat hij niet ziet dat jij commited bent en een 3bet/shove called met crap like 55 en A8o, zal hij je shove ook callen met crap 4 value /

Ps sorry dak er even blijf op voortgaan en niet gewoon. OK knik.
      Wil het echt snappen, want anders is dit hetzelfde als spieken om 10/10 op een test te halen, idpv gewoon zelf men examen te leren. :tongue:
    • samni
      samni
      Bronze
      Ik zal proberen om daar een gestructureerd antwoord op te geven, ondanks het feit dat je ook redelijk van de hak op de tak springt.

Eerst en vooral wil ik hier gewoon duidelijk maken dat ik, op het moment dat ik mijn 3bet plaats, hier, tegen deze twee spelers voor stacks wil spelen.

Ik weet ook 98% zeker dat IR nooit zal flatcallen preflop. Ik zal zelfs meer zeggen: ik denk dat IR nog in staat is om 55 oid daar te folden als ik 3betshove. Door klein te 3betten lok ik hem nog wat meer uit zijn kot. Ik was er echter redelijk zeker van dat hij mijn 3bet gewoon zou shippen.

Dan bananas: eerst en vooral is dit een vrij grote vis. Je kan dus nooit echt iets van hem verwachten. Ideaal is idd dat ik 3bet, IR pusht, vis fold en ik call. Echter zei ik ook al dat hij niet xx/0 speelde. Het gebeurde dus wel eens dat ie raisede. Met die informatie ga ik er vanaf het moment dat hij pre flat van uit dat ik hier de beste hand heb.

Dus als bananas flat push ik erover. Als bananas pusht call ik gewoon.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hmmm
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      snap niet wat er mis hiermee is.

ik speel precies hetzelfde.

ik ga echt niet 40bb jammen met TT(<30bb had ik hier dus wel gepushed ). want we worden alleen gecalled door betere handen (spelen we TT hier dus puur voor FE?). door te raisen kunnen we nog mensen(IR) lokken om slechtere handen erin te gooien. Ik snap niet waarom we bang zijn om postflop te spelen. Als IR gaat flatten dan is ie zowiezo al best slecht (tenzij hij een monster heeft) . Dus kunnen we hem makkelijk outplayen postflop. Ik bedoel we hebben 40bb we kunnen nog van alles doen. als het postflop misgaat, so be it. Als we 40bb reshoven kan het net zo mis gaan. Maar dan zijn we ons hele stack kwijt. Maar in meeste gevallen gaat IR shoven dus een flat komt er zowiezo niet. En wanneer Ir fold en banana called dan spelen we gewoon postflop tegen hem, hijs toch een fish. Waarom scared money spelen. CALL him down with TT on AKQA2 board or whatever lol.

Wat doe je met qq-kk-aa hier? Ook jammen? wat doe je met 3bet/ fold handen hier? ook jammen?

je moet je range gewoon balanceren. Ga geen handen anders spelen dan andere(altijd uitzonderingen natuurlijk)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Eigenlijk vind ik de hand ook prima gespeeld, zeker als MP2 een grote callingstation is.
      Ik zou hier preflop ook niet jammen.
    • samni
      samni
      Bronze
      Ok thanks!
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ja ik voel me een beetje schuldig omdat ik het zo kort zeg na zoveel discussie maar veel meer kan ik er niet over vertellen.

Ik kan het natuurlijk wel gaan uitrekenen maar dat zou me veel tijd kosten.
      Ik hou echter niemand tegen...
    • samni
      samni
      Bronze
      Je moet je helemaal niet schuldig voelen. Als er niets meer over te zeggen valt, valt er niet meer over te zeggen... Daarbij, hoe meer ik na het posten naar deze hand keek, hoe meer ik ervan overtuigd raakte dat ik de hand wel goed gespeeld had :)