$2,9 20mans SNG ITM AJo Push or Fold?

• PokerIggy
      PokerIggy
      Bronze
      ***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Pacific)
      Tourney Hand NL Texas Hold'em - Thursday, August 11, 11:45:39 ET 2011
      Table 32441488 table 2 (Real Money)
      Seat 7 is the button
      Seat 1: Player1 ( $4148.00 USD ) - VPIP: 21, PFR: 14, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 63
      Seat 4: Player4 ( $6959.00 USD ) - VPIP: 38, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 26
      Seat 7: Hero ( $4893.00 USD ) - VPIP: 27, PFR: 18, 3B: 7, AF: 2.3, Hands: 1838
      Player1 posts small blind [$400.00 USD].
      Player4 posts big blind [$800.00 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Hero [ Jh Ac ]
      Hero raises [$4893.00 USD]
      Player1 calls [$3748.00 USD]
      Player4 calls [$4093.00 USD]
      ** Dealing Flop ** [ 9d, 6h, Kh ]
      ** Dealing Turn ** [ Qd ]
      ** Dealing River ** [ 2s ]
      Player1 shows [9h, 9c ]
      Player4 shows [Ks, Qc ]
      Hero shows [Jh, Ac ]
      Player1 wins $12444.00 USD from main pot
      Player4 wins $1490.00 USD from main pot

Ik speel pas 2 weken SNG's dus ICM is nieuw voor mij. Ik merk dat ik het eng vind om mijn hele stack er in te gooien terwijl ik nog genoeg BB achter de hand heb. Nu ben ik door deze push helaas 3e geworden en wil dus graag weten of deze push wel slim was. Ik wil voorkomen dat (indien het een push spot was) ik de volgende keer niet push omdat ik bang ben weer m'n hele stack kwijt te zijn. Dus waarom is dit wel/geen push spot?

Mijn eigen redenatie om te pushen was iig een goede hand + hoge blinds + zij speelden beide redelijk tight + ik zou weer door de blinds gaan en daarna dus minder fold equity hebben (of was dat nog iets te vroeg? Had ik nog makkelijk een orbit kunnen uitzitten?)

Tja wat een vragen. Ik ben benieuwd naar wat jullie er op te zeggen hebben.
  • 3 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Heel easy push
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      met 12BB over een een first in spot is dit een standaard push.
      de pay out structuur van een 20 mans ken ik niet direct maar ik vermoed iets van een 4 betaalde plaatsen en een verdeling 40/30/20/10 niet echt relevant ondanks dat je inderdaad wanneer iemand voor jou bust standaard hier 10% meer krijgt qua geld.

maar dat buiten beschouwing gelaten heb je hier vaak het beste hand en heb je een enorm grote fold equity op je tegenstanders. net zoals jij hier niet graag je stack riskeert hebben de tegenstanders dit ook. en als je gecallt word is het vaak nog een flip.

het feit dat player 1 daar pocket 9's heeft is gewoon peg maar daar heb je nog een flip tegen. de call van player 4 is volgens mij gewoon slecht en heb je pech dat hij daar 2paar krijgt.

als ik hand in geef in pokerstove is het echter een zuivere flip met elk iet van een 33,..%

maar daar kan je zelf niets aan doen. was een goeie play.

kan enkel zeggen goed gespeeld.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi PokerIggy,

Je zet hier 4893 in om 1200 te winnen, dat is een zeer goede deal.

Ik merk dat ik het eng vind om mijn hele stack er in te gooien terwijl ik nog genoeg BB achter de hand heb.

Tja, dat is lastig. Het is namelijk niet zo dat je in deze hand genoeg BB achter de hand hebt, het is in totaal 6bb's, wat extreem weinig is 3handed, zo weinig, dat je uit de sb met 100% van je handen profitabel kunt pushen, en vanuit de BU zeker 50.

Deze push is dan ook heel, heel winstgevend. Je ziet dat ook al aan de handen waardoor je gecalled wordt, de kans dat iemand een hand krijgt zo goed als 99 is maar 10%. Ik raad je aan eens goed te oefenen met de icm trainer.