NL100 QJs flushdraw v fish

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain is 83/49; 14% foldto3bet; 35% WTSD; 88% cbet flop; AF 2.7.

Ik denk niet dat ik kan 3betten voor value pf, ik zit ook oop wat het ook lastig spelen maakt.

Hij is behoorlijk aggro en bet veel flops en turns. Kan ik beter c/r spelen op de flop? Met een call hou ik zijn bluffs er nog in en kan hij nog iets hitten op de river. Met een raise op de flop isoleer ik me meteen tegen zijn draws/made hands waartegen ik toch geen foldequity heb.

Turn is eigenlijk een brick. Hij heeft echt zelden een FH. Ik besluit hier wel te c/ren omdat hij behoorlijk veel doorbarrelt. En voor zon fish is een paired board scary. 9x zit wel in zijn range maar weinig combos.

Ik hit de river en ik zou hier groter moeten betten, omdat hij ofwel callt met een 9 of straight oid, ofwel fold.

Indien de river een blank is, ga ik dan doorbarrelen of downchecken? Op dit board gaat hij namelijk vaak een pair + gutshot oid hebben, dus zou ik geneigd zijn door te betten.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      BB (Hero):
      $100.00
      CO:
      $22.05
      BU:
      $201.29
      SB:
      $105.90

Preflop: Hero is BB with Q, J.
      CO folds, BU raises to $3.00, SB folds, Hero calls $2.00.

Flop: ($6.5) 5, 9, 6 (2 players)
      Hero checks, BU bets $3.25, Hero calls $3.25.

Turn: ($13) 9 (2 players)
      Hero checks, BU bets $6.50, Hero raises to $21.00, BU calls $14.50.

River: ($55) T (2 players)
      Hero bets $34.00
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Preflop lijkt me standaard ja. Hij zal niet veel folden maar het is niet zo dat je bijzonder veel handen domineert. Ik zou echter wel met handen als AT/AJ/KJ/KQ gaan 3betten omdat je dan juist wel veel van zijn range domineert.

Anyway, postflop zou ik flat een optie vinden als je in position zit, maar met iemand die zo'n gigantische range speelt zou ik check/raisen op de flop. Het klopt wel dat je niet bijzonder veel fold equity hebt op de flop, maar met meerdere barrels moet je hem wel z'n random trash doen folden en je hand is sterk genoeg om door te barrelen na een flop-raise. Ik zou daarbij goed kijken naar pot : stack ratio en dus goede bets over houden voor de turn/river.

As played vind ik geen slecht plan met de check/raise op de turn, maar dan zou ik het wel iets groter maken zodat je de river gewoon kunt schuiven. Nu laat je eigenlijk een hoop value liggen en met een wat grotere turn-raise heb je ook gelijk wat meer fold equity. Met jouw turnraise zou ik de river alsnog iets van $45-50 betten tegen zo'n spewtard die 35% naar showdown gaat.