NL100 AJo 3b pot oop

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain 87/29; foldto3bet 27%; 28% WTSD; AF 2.8; foldtocbet (in 3b) 38%

BB achter me is solid reg die mij actief aan het 3betten en squeezen was, dus isoleer ik zelf.

Is dit een cbet? Hij zal weinig folden lijkt me, al sta ik nog voor op een goed deel van zijn range.

Turn is meh, ik heb nu wel SD value, maar bijna alle draws komen aan. Ik hit ook men BDFD. Ik check hier omdat ik de pot niet wil opblazen met mijn SD value.

River plaats ik een kleine valuebet zodat hij nog callt met iets als 77-TT of een zwakkere aas. Het is wel b/f omdat hij echt nooit minder raised.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3:
      $74.80
      CO:
      $96.50
      BU:
      $174.73
      SB (Hero):
      $157.80
      BB:
      $409.14
      MP2:
      $113.30

Preflop: Hero is SB with J, A.
      3 folds, BU raises to $3.50, Hero raises to $10.50, BB folds, BU calls $7.00.

Flop: ($22) 3, 4, 2 (2 players)
      Hero bets $12.00, BU calls $12.00.

Turn: ($46) A (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($46) 6 (2 players)
      Hero bets $12.00, BU raises to $41.00, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $58.
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      how about call en na squeeze reraisen.
      je ligt voor op de openraise range, je ligt voor op de squeezerange.

lijkt mij nice.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Je zou kunnen flatten en dan kunnen 4betten over de squeezer ja, maar dat is wel vrij marginaal hoor omdat je dan gewoon moet afstacken met AJ :P .

Over de hand zelf; op de flop denk ik inderdaad dat je vaak de beste hand hebt dus een cbet is uiteraard prima. Qua sizing zou ik het groter maken vanwege stack sizes. Je maakt het te makkelijk voor hem om erin te blijven en omdat je 158BB diep zit is dit niet een betsize waarmee je aangeeft van goh, ik wil het wel all-in hebben als we bij de river aankomen. Ik zou het op de flop toch minimaal iets van $16 maken.

Turn zou ik vervolgens gewoon doorbetten. Je hebt wel gelijk dat alle draws aankomen, maar hij heeft genoeg junk in zijn hand waartegen je wilt beschermen en je hebt nog behoorlijk equity met je flush draw mocht hij hier al iets hebben. Verder weet je gewoon meteen waar je staat want als hij de beruchte minraise maakt, kun je prima folden. Dan raak je namelijk hetzelfde kwijt mocht hij gewoon betten op de turn met de betere hand, maar dan weet je veel beter waar je staat. Verder wil je gewoon value halen/beschermen tegen handen als pocketpairs, zwakkere azen (waarvan er echt heel veel in zijn range zitten). Als hij weer callt kun je river prima check/folden want op dat moment denk ik dus niet meer dat hij met een draw zit en altijd met een of andere made hand zit waarvan jij de meeste beat hebt.

As played zorg je op de river voor een rare spot. Ik vind zo'n $12 bet erg exploitable, zelfs voor een vis. Hij kan hier nog prima bluffen en hij is toch redelijk actief. Als je besluit te checken op de turn vind ik dat je de river ook moet checken (en in dat geval vaak check/callen) want zo'n 1/4de pot bet brengt je gewoon in baggersituaties zoals deze. Ik weet dus niet of je zo snel moet folden want je krijgt wel behoorlijke odds op de call. Zijn line slaat ook niet op veel want hij checkt de turn behind dus ik denk niet dat hij je op de turn al beat had. Als hij je hier beat heeft, heeft hij denk ik 66 of A6 ofzo.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      [quote][i] Als hij weer callt kun je river prima check/folden want op dat moment denk ik dus niet meer dat hij met een draw zit en altijd met een of andere made hand zit waarvan jij de meeste beat hebt.
      [/quote]huh ?
      als je de meeste handen beat hebt moet je niet c/f spelen lijkt me.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Als hij weer callt kun je river prima check/folden want op dat moment denk ik dus niet meer dat hij met een draw zit en altijd met een of andere made hand zit waarvan jij de meeste beat hebt.
      Bedoel daarmee dat je de river niet echt meer kunt valuebetten want op de river denk ik niet dat hij nog gaat callen met minder (i.e. je kunt hier denk ik max 2 valuebets uit halen). Bovendien ga ik er ook niet vanuit dat hij na een sterke line van ons nog gaat bluffen en echt heel vaak behind zal checken. In de gevallen dat hij wel bet moeten we folden omdat hij ons dan beat heeft, hence check/fold. Uiteraard is het gedeelte van zijn range dat ons beat heeft klein, maar het is wel het enige gedeelte wat hij nog gaat betten op de river :P .