QJs Postflop spel NL5

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Known players: (?)
      vp$ip BBvsSteal ORL RaisePreflop
      Position: Stack
      AF W$SD WTS hands

Hero: $5,05

9 100 23 6
      BU: $5,85
      1,5 0 43 88

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by http://www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q :diamond: , J :diamond:( Opmerkingen)
      MP1 folds, Hero raises to $0,20, 2 folds, BU calls $0,20, 2 folds.

Flop: ($0,47) A :diamond: , K :diamond: , 5 :club: (2 players) (Opmerkingen)
      Hero checks, BU checks.

Turn: ($0,47) T :diamond: (2 players) (Opmerkingen)
      Hero bets $0,25, BU raises to $0,50, Hero calls $0,25.

River: ($1,47) 3 :heart: (2 players) (Opmerkingen)
      Hero checks, BU bets $1,05, Hero raises to $4,35 (All-In), BU calls $3,30.

Final Pot: $10,17
      Resultaten in de spoiler
      Hero shows een royal flush (Q :diamond: J :diamond:) BU shows (T :spade: T :club:) Hero wins with een royal flush (Q :diamond: J :diamond:)

Wat vinden jullie van mijn postflop spel.
      Op de flop wilde ik hem niet direct wegjagen, dus was het plan om checkraise te spelen. Hoewel ik een sterke draw heb, had ik het idee dat hij vaak op een cbet zou folden. Dus door te checken wilde ik meer value halen.

Op de turn had ik mijn draw gemaakt en wil ik sowieso de pot bouwen. Dus ik ben uit. Na zijn raise dacht ik dat een reraise te sterk overkwam, dus besloot te callen om hem op de river te laten betten.

De river check ik dus om hem te laten betten, wat idd gebeurd aamgezien ik de stonecold nuts heb, raise ik allin. Na een flinke tank besluit hij uiteindelijk te callen.

- Denken jullie dat deze line op de lange termijn ook winstgevend is
      - Wat vinden jullie van de flat call op de turn in combinatie met de check raise op de river?
  • 6 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      PF is prima 4BB
      F zou ik toch wel c-betten. BU is wel tight, maar je hebt 12 outs voor de nuts en zo begin je alvast de pot op te bouwen.
      T: As played op de F ind ik de valuebet op de T iets aan de lage kant. Zijn minraise callen is denk ik wel ok.
      R: Je check raise is wel risky. De kans was vrij groot dat ie behind zou checken.

Gelukkig krijg je hem toch nog AI
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Wauw die moet ik nog steeds een keer maken :coolface:

Flop idd gewoon betten om pot te bouwen. Als hij op de flop niks heeft gaat hij op de T vaak ook niks hebben en dan haal je ook geen value.
      Je mist nu value van draws waarmee hij een flopbet wel mee had gecalled.
      Hij raised de T nu ineens dus hij zal wel iets gehit hebben. Passieve spelers gaan niet zomaar raisen dus ik denk dat hij hier een flush/straat/two pair of set heeft. Met flush/straat of set gaat hij zeker broke dus je kunt net zo goed de T shoven.

River check je en dat vind ik vrij risky. Hij kan ook two pair hebben en die op zo'n wet board behind checken.
      De R had ook nog een :diamond: kunnen brengen en je gaat dan geen value meer krijgen van een straat of set.

Turn shove dus imo.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      hidden brag? :P

Flop hit je de nuts in principe. Ik zou FD+gutshot gwn spelen als de nuts en bet bet bet spelen :) Je bouwt namelijk pot voor als je hit en Fold equity + equity maakt dit spelen+EV.

ff ter voorbeeld:

Tegen AA heb je nog 33% equity

Board: Ad Kd 5c
      Dead:

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 33.838% 33.84% 00.00% 1005 0.00 { QdJd }
      Hand 1: 66.162% 66.16% 00.00% 1965 0.00 { AA }

Tegen AK is het alweer 42/58

Dead:

Hand 0: 42.525% 42.53% 00.00% 3789 0.00 { QdJd }
      Hand 1: 57.475% 57.47% 00.00% 5121 0.00 { AKs, AKo }

Dus je hebt echt een ton aan equity hier.

Tegen AJ is het alweer bijna een flipje.

Dead:

Hand 0: 46.016% 45.57% 00.45% 4060 40.00 { QdJd }
      Hand 1: 53.984% 53.54% 00.45% 4770 40.00 { AJs, AJo }

Dus gwn spelen als de nuts. :)

Flop: bet 3/4 pot drawheavy board.

Turn: bet 2/3 pot voor value

River: Shove
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      hidden brag? :P
      Dat ook ja :D
      Maar ik weet dat de line die ik hier nam niet echt standaard is... dus ik denk ik vraag jullie reacties hierop. Normaal zou ik inderdaad betten met FD+gutshot
      Ik was alleen bang dat ik juist deze passieve spelers inderdaad wegspeel met een donkbet als zij bijv. 99-QQ spelen. Ik hoopte ook dat zij zouden uitbetten met hun AJ etc zodat ik daarop meer value zou krijgen omdat die handen makkelijker gefold worden op een cbet.
      Ik denk dat een KK+ en AK daar sowieso wel zouden uitbetten. Dus dan komt er ook een grote pot en daar heb ik dus genoeg equity voor.

De handen waarvan ik denk dat zij behind checken zijn de lagere pocket pairs en evt een KQ. En daar krijg ik sowieso weinig value uit
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Maar op de flop moet je betten omdat je nog geen made hand hebt. Kan ook zo zijn dat je turn lage spade en river middel harten is oid. Je moet hier dus gwn semi bluffen :P
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Oke thnx voor de feedback!!