KJ Toppair spel op turn NL5

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,43
      MP1:
      $6,25

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:spade: , J:diamond:
      2 folds, MP1 raises to $0,15, 4 folds, Hero calls $0,13, BB folds.

Flop: ($0,35) J:heart: , 7:spade: , 5:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,15, Hero raises to $0,55, MP1 calls $0,40.

Turn: ($1,45) T:spade: (2 players)
      Hero bets $0,75, MP1 raises to $2,60, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,95

Had ik deze hand anders kunnen/moeten spelen?
      Ik vond zelf toppair te magertjes om mee door te zetten op de turn.

Op de flop duurde het behoorlijk lang voor hij de call maakte en op de turn was het een instant raise.
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Preflop duidelijke fold. Je zit OOP met een marginale hand.

Je krijgt nu TP op de flop maar hebt niet zo'n hele goede kicker. MP1 kan net zo goed AJ of AK hebben of JJ+. Ik zou flop dus callen om jezelf niet te isoleren tegen deze handen. Daarna zou ik T betten (als er geen overcard komt), zijn cbet ziet er vrij zwak uit dus dan pak je meestal de pot wel op.

Nu MP1 jou raise heeft gecalled zijn zijn blufs wel uit de hand en er liggen geen draws dus zit je waarschijnlijk tegen een sterkere hand. Hij heeft flop waarschijnlijk klein gebet om je mee te krijgen en raised T nu voor value. Is zeker een fold :) .
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF: Ik zou deze folden omdat je vaak dominated bent en je nooit weet of je voorligt of niet zoals nu. Daardoor is het ook postflop bijna onspeelbaar.

Flop: call zijn cbet. Door te raisen isoleer je jezelf alleen maar tegen beter wss.

Turn: Als je had gecalled zou je turn moet en c/f tegen iemand die niet vaak doorbarreld en tegen mensen die vaak barrelen op droge boards een c/c.

Maar je benarde postflop positie kan worden voorkomen door gwn PF te folden :)
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Thnx voor de reacties. Volgende keer gewoon folden preflop Nog twee vraagjes....

Ik had vermeld dat het behoorlijk lang duurde voor hij de raise op de flop callt.
      Ik heb wel eens vernomen dat je ondanks dat het online is toch wel wat tells uit kan halen. In hoeverre denken jullie dat dit mijn spel moet beïnvloeden

2e vraag:
      Stel ik had op de button gezeten, dus IP. Was een call dan wel te rechtvaardigen of is het nog steeds een fold?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je kunt het meenemen als je denkt dat het een tell is maar wees daar wel voorzichtig mee.

Insta-call zal vaak een draw zijn. Lang wachten kan zijn omdat hij flop mist/ hij multi-tabled/ hit nuts en twijfelt tussen checken of cbetten enz... Slimme spelers kunnen ook reversed timing tells gebruiken :P Ik let er daarom vooral op bij vissen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Op de button was het nog steeds een fold want je loopt tegen dezelfde problemen aan postflop ;)