NL10 AK in een 3bet pot

• W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Villian 12/8 sample 264 handen

:club: Gedachtengang:

:diamond: Preflop: Standaard Reraise 3x initial raise
      :diamond: Flop: Cbet op dry board 2/3 pot
      :diamond: Turn: Valuebet 2/3 pot om value te halen van Ax handen en pocket pairs. Omdat hij echt tight speelt en ik preflop 3bet zie ik op geen enkele manier Tx in z'n range hier.

:club: Mijn vragen:

:diamond: Is mijn betsizing goed?
      :diamond: Overspeel ik mijn hand of kan ik hier gewoon broke gaan op de turn?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Known players:
      BB:
      $3.65
      UTG1:
      $3.80
      UTG2:
      $8.80
      MP1:
      $12.72
      MP2:
      $13.48
      MP3:
      $4.22
      CO:
      $6.42
      BU (Hero):
      $13.26
      SB:
      $15.13

Preflop: Hero is BU with K, A.
      5 folds, CO raises to $0.30, Hero raises to $0.90, 2 folds, CO calls $0.60.

Flop: ($1.95) 2, T, T (2 players)
      CO checks, Hero bets $1.20, CO calls $1.20.

Turn: ($4.35) A (2 players)
      CO checks, Hero bets $3.00, CO raises to $4.32(All-In), Hero calls $1.32.

River: ($12.99) A (2 players)

Final Pot: $12.99.

Results follow:

CO shows four of a kind, tens(Ts Tc).

Hero shows a full-house, aces full of tens(Kd Ah).

CO wins with four of a kind, tens(Ts Tc).
  • 7 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ehm na zijn shove moet je wel callen idd, hij heeft nog zo weinig achter :P
      Heb je verder nog stats zoals AF of WTSD ofzo? Hij gaat flop callen met TT, JJ-QQ,22 en misschien 99/88. Tx valt weg idd.
      Op de turn beat je alle pairs behalve TT en 22 dus vind je valuebet wel prima.

Als CO ook diep had gezeten dan had ik me wel afgevraagd waarom hij op een A gaat shoven. Ax zie ik hem de flop niet mee callen. De A is voor 88-99/JJ-QQ een scarecard dus daar gaat hij zeker niet mee broke. Je zit dan meestal tegen 22/TT aan dus ik zou dan wel folden.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF: goed

Flop: standaard cbet omdat villain vaak heeft gemist. Ik zet hem hier vaak op een pair like 88+ en mssn alleen maar overpairs omdat ie best wel tight is.

Turn: dit is een goede kaart voor jou omdat je nu TPTK hebt en wss de beste hand. Alleen het nare is dat villain je vaak op een AK achtige hand zet. Dus als je hier bet jaag je vaak alle pairs weg van villain. Je hoeft ook vrij weinig te protecten omdat de FD niet vaak in zijn PF calling range zit en helemaal niet in zijn flop calling range. Ik zou hier dan ook checken met het idee om te c/r omdat als hij bet hij vaak committed is. Als hij behind checked river betten voor value :) mssn zelfs shoven omdat weaker lijkt en hij nog steeds met zijn JJ-KK called.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Verder heb ik geen stats, ik had enkel vluchtig genoteerd 12/8. Ik denk dat 22 uit zijn range mag want als hij daarmee PF mijn 3bet called maakt hij een serieuse fout denk ik wat eigenlijk van TT ook gezegd kan worden. Preflop called hij voor 14% van zijn stack dus voor setvalue is dit EV-
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Die bet op de turn daar had ik eigenlijk ook al mijn twijfels bij RicoW. Toen dacht ik nog "lap, met deze bet laat ik alles waarop ik voorlig folden en alles wat me beat heeft callen of shoven."
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja idd! Goed iig dat je al zo begint te denken want dan ga je echt goed de goede kant op :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Das waar maar bij shortstacks verwacht ik het eerder. Zeker met TT in de CO na een BTN raise. Als al die pairs niet in zijn preflop range zitten wat is dan zijn flop calling range? Alleen QQ en KK misschien.
      22 kan wel weg idd maar zou midpairs zeker niet uitsluiten.

Verder is T wel een fold toch als villain diep zit?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Nah.. niet echt. Op zo'n board waar hij alleen AT, JT of 22 je verslaat wat in zijn preflop range kan zitten als het een enorme station is no way dat je TPTK kan folden. Tegen TAGs is er sowieso niets in hun range behalve TT en AA wat jou beat.. dus je kan hier zeg maar nooit folden ;)