5,50 PS 125BB 78 suited Slecht gespeeld door mij of tegenstander?

• Mrwricked
      Mrwricked
      Bronze
      Door de volgende hand wordt mijn stack van 2x average terug gebracht naar minder dan beginstack door een call die je nooit kan maken volgens mij. Ik laat de hand zien plus mijn redenatie.

PokerStars Game #65419959456: Tournament #432010282, $5.00+$0.50 USD Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 2011/08/02 15:48:44 CET [2011/08/02 9:48:44 ET]
      Table '432010282 166' 9-max Seat #4 is the button
      Seat 1: zoupan (3380 in chips)
      Seat 2: Mr. wricked$ (7575 in chips)
      Seat 3: HOLLANDSNEXT (4366 in chips)
      Seat 4: yesmanito (3969 in chips)
      Seat 5: jorgen88 (2740 in chips)
      Seat 6: nanino1986 (2073 in chips)
      Seat 7: Go Home76 (5456 in chips)
      Seat 8: Vissam78 (10326 in chips)
      Seat 9: piku21666 (5195 in chips)
      zoupan: posts the ante 5
      Mr. wricked$: posts the ante 5
      HOLLANDSNEXT: posts the ante 5
      yesmanito: posts the ante 5
      jorgen88: posts the ante 5
      nanino1986: posts the ante 5
      Go Home76: posts the ante 5
      Vissam78: posts the ante 5
      piku21666: posts the ante 5
      jorgen88: posts small blind 30
      nanino1986: posts big blind 60
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to Mr. wricked$ [7d 8d]
      Go Home76: calls 60
      Vissam78: raises 180 to 240
      piku21666: folds
      zoupan: folds
      Mr. wricked$: calls 240
      HOLLANDSNEXT: folds
      yesmanito: folds
      jorgen88: folds
      nanino1986: calls 180
      Go Home76: calls 180
      *** FLOP *** [7s 8s 2h]
      nanino1986: checks
      Go Home76: checks
      Vissam78: bets 540
      Mr. wricked$: raises 810 to 1350
      nanino1986: folds
      Go Home76: raises 3861 to 5211 and is all-in
      Vissam78: folds
      Mr. wricked$: calls 3861
      *** TURN *** [7s 8s 2h] [6s]
      *** RIVER *** [7s 8s 2h 6s] [3s]
      *** SHOW DOWN ***
      Go Home76: shows [9s 8c] (a flush, Nine high)
      Mr. wricked$: shows [7d 8d] (two pair, Eights and Sevens)
      Go Home76 collected 11997 from pot

Heel kort komt het er dus op neer dat ik met mijn 125 bb stack het wel aandurf om een keer sc te spelen met een een limp en een raise voor me call ik de raise. De limper callt ook.
      Ik hit 2 pair op de flop. de pre flop raiser c-bet. Ik raise, want het is een drawy board. Maar achter mij komt de limper met een check shove. Ik wil mijn hand niet wegleggen want ik weet dat ik de beste hand heb, aangezien de limp call, check shove denk ik niet aan een set (op dit niveau).
      Ik call dus en wordt weer eens uitgesuckt door runner runner 4 card flush. Ik denk met deze redenatie dat ik de hand niet verkeerd heb gespeeld
      Wat denken jullie?
  • 5 antwoorden
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Ben niet heel happy met de preflop call en dat komt vooral door je positie, maar ook door de preflop limper die het straks nog een keer mag zeggen en als die raist heb je 240 chips weggegeven. Ten eerste wil ik dus de stats weten van de limper, als dat een vis is die een hoog VPIP en laag aggrofactor/preflop raise % heeft dan kan dit misschien, anders sowieso niet. Daarnaast wil ik eigenlijk 1 of 2 posities verder zitten en minimaal 1 caller van de raise hebben.

As played gaat het er hier bijna altijd wel in en dat hij hit is lucky voor hem, note maken dat het een vis is (met de reden waarom, er zijn veel soorten vissen) en volgende hand.

Wel nog een paar kleine waarschuwingen:
      - Speel geen handen omdat je genoeg chips hebt, tuurlijk kun je wat makkelijker chips riskeren, maar in principe is juist het omgekeerde waar, doordat je veel chips hebt kun je langer wachten dan de rest aangezien de blinds je minder pijn doen.
      - Kijk ook goed naar de stacksizes van je tegenstanders, tegen de villian waar je uiteindelijk de hand tegen speelt heb je bijvoorbeeld geen 125BB, maar 90BB effectief.
      - Dat een check/shove op dit "niveau" niet zou gebeuren is heel erg villian afhankelijk en zeker in de beginfase van toernooien van $5,50 (of $22 for that matter) zie je nog een heleboel idioten die de raarste dingen doen. De redenatie zou eerder moeten zijn dat een set unlikely is aangezien je zelf 2 kaarten vast hebt waardoor 77 en 88 met nog maar 1 combo mogelijk zijn en je dus bijna alleen maar bang hoeft te zijn voor 22.
    • Mrwricked
      Mrwricked
      Bronze
      Ik ben het wel met je eens alleen niet op het laatste punt. Want niveau op het begin in the big 5,50 is heel laag. En met mijn note dat hij een fish was met veel limp-call (hierdoor callde ik ook want ik rekende hem in de pot) en weinig preflop raises, call ik dus.

En eigenlijk speelde ik hier verkeerd pre flop met mij grote stack?
      Ik wilde druk zetten op de tafel met mijn stack, maar dit deed ik eigenlijk verkeerd, omdat ik niet openraisde en zat niet helemaal goed in positie (al wist ik dat de spelers naast me erg tight waren, CO & BTN)?

Iig bedankt voor je commentaar.

Je begint je eigen fouten in te zien wanneer je praat over je hand.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik vind dit best een moeilijke hand.
      Ik zou ook niet zo rap geneigd zijn om dit te callen vanuit MP.
      Denk dus dat preflop folden het beste is.

De flop zou ik dit niet raisen in een 4way.
      Ik zou eerder gewoon callen en afwachten.

Zo geef je draws nog de kans om aggressie te tonen en kom je nog weg bij hele lelijke turnkaarten.

Raisen en All in proberen te gaan is echter zeker ook geen slechte lijn.
      Het moment dat je raist moet je wel zeker altijd All In gaan en niet nog es willen folden op een shove.
    • Mrwricked
      Mrwricked
      Bronze
      Ik denk zelf dat er geen hele lelijke turnkaarten zijn. Alleen runner runner kunnen er twee hele lelijke kaarten komen (zoals gebeurt).

Maar van hem is het toch ook een slechte shove? Hij heeft een c-bet en een raise voor zich en dan gaat hij met top pair no kicker en een backdoor flushdraw shoven.

En ik was zeker bereid een shove te callen
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Inderdaad een heel slechte move van hem.

Met lelijke turnkaarten bedoel ik spades, een 9 of een 6.