NL10 SD en FD vs shortstack turnplay

• W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Villian volledige unknown ?(

:club: Gedachtengang

:diamond: Preflop: 1 limper voor me dus limp ik mee vanaf de CO met een suited connector.
      :diamond: Flop: mijn twee tegenstanders checken hier naar me toe dus semibluff ik met mijn sterke draw om hier de pot op te pakken
      :diamond: Turn: buiten mijn SD krijg ik hier nog een FD ook. Als ik hier een bet maak van 2/3 pot, ongeveer 0.50$ en hij shoved moet ik de call maken want ik krijg pot odds van 2.2 en de odds voor mijn draws is 2. Aangezien ik mezelf dus zou committen tegen deze shortstack als ik bet, check ik behind.
      :diamond: River: Na zijn check probeer ik de pot op te pakken met een bluff. Waarom dacht ik dat dit een goed idee was?
      :s_ugly: Villian kan hier ook een draw gemist hebben
      :s_ugly: de riverkaart 7:diamond: is geen slechte kaart voor mij. Na m'n check op de turn kan ik een 7 reppen en villian heeft 99% zeker geen 7 want dan zou hij die ongetwijfeld betten.

:club: Mijn vragen

:diamond: Speel ik de turn hier check of toch bet/call
      :diamond: Hoeveel slaagkans heeft mijn bluff hier op de river
      :diamond: Op welke range moet ik villian hier zetten?
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $10.15
      SB:
      $10.05
      BB:
      $3.78
      MP1:
      $2.33
      MP2:
      $10.09
      MP3:
      $7.97
      CO (Hero):
      $10.00

Preflop: Hero is CO with 9, T.
      MP1 calls $0.10, 2 folds, Hero calls $0.10, 2 folds, BB checks.

Flop: ($0.35) 4, 7, 8 (3 players)
      BB checks, MP1 checks, Hero bets $0.22, BB folds, MP1 calls $0.22.

Turn: ($0.79) A (2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

River: ($0.79) 7 (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.49, MP1 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.79.
  • 5 antwoorden
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik vind het wel goede play.

Mij is geadviseerd om voor het leren van handen niet alleen te posten maar ook handen van andere te bekijken en na te denken.

En dus vraag ik me af of het niet beter is om... het over te laten komen als een soort value bet. En iets minder te betten op de river.

Ik vind het echt gigantisch veel.

Edit: alhoewel die 79 op mij misschien meer psychologisch zwak overkomt aangezien 80 cent toch al als veel klinkt. Hoezo maakt die ene cent dan uit? Nou voor mijn gevoel dan, psychologisch dus. Zal er wel naast zitten.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je kunt T best betten aangezien de A voor zijn midpairs een scarecard is en mocht hij shoven dan heb je genoeg equity.
      Ik zou ook bluffen op de R om de redenen die jij geeft. Als hij zelf een 7 heeft dan had hij al gebet.

@fakethat: $0,49 in een pot van $0,79 is niet heel veel he ;) Gewoon een valuebet.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Je kunt T best betten aangezien de A voor zijn midpairs een scarecard is en mocht hij shoven dan heb je genoeg equity.
      Ik zou ook bluffen op de R om de redenen die jij geeft. Als hij zelf een 7 heeft dan had hij al gebet.

@fakethat: $0,49 in een pot van $0,79 is niet heel veel he ;) Gewoon een valuebet.
      Ja ik had het al gemerkt :P Het komt doordat hij in die 70 blijft met die 9. Ik vind een 7 maar weak overkomen.

Edit: Ik moet het gewoon zien als 80 cent.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ

+1

Als je turn bet folden ze ook nog vet vaak dus ook al heb je mssn de directe odds niet om te callen, samen met de keren dat ze folden is het wel een +ev play. Verder als hij shoved heeft ie ook nog wel eens een second/third pair kinda hand omdat shorties gwn spazzen waarin in dat geval je T en 9 ook nog vaak live outs zijn.

Dus gwn turn betten.

River bet vind ik vrij slecht omdat je niets rept. Any pair called jouw bet daar wss omdat je nooit turn behind zou checken met een made hand die je op de river wel voor value zou betten op mssn 7x na wat zo'n klein deel van je range is (en het deel is wss alleen 67 omdat 78 two pair op de flop zou hebben). Dus omdat je range daar zo polarized zou zijn is het meer waarschijnlijk dat je bluft. Als je missed draws wil wegjagen kan je ook wel kleiner betten btw. Maar zou eerder turn bluffen.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Thx guys!

Echt goeie replies waarvoor dank :P