Nl10: A9

• Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      Party Poker $10 No Limit Hold'em - 9 players
      The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

MP2: $12.59
      CO: $13.54
      BTN: $2.64
      Hero (SB): $1.89
      BB: $10.00
      UTG: $2.35
      UTG+1: $5.07
      UTG+2: $7.57
      MP1: $2.00

Pre Flop: Hero is SB with 9 :diamond: A :club:
      1 fold, UTG+1 calls $0.10, 4 folds, BTN calls $0.10, Hero calls $0.05, BB checks

Flop: ($0.40) 8 :heart: 3 :diamond: 9 :spade: (4 players)
      Hero bets $0.30, BB folds, UTG+1 folds, BTN calls $0.30

Turn: ($1.00) 8 :spade: (2 players)
      Hero bets $0.60, BTN calls $0.60

River: ($2.20) 5 :heart: (2 players)
      Hero checks, BTN checks

Final Pot: $2.20 BTN mucks 4c 9c (two pairs, Nines and Eights) Hero shows 9d Ac (two pairs, Nines and Eights with Ace kicker) Hero wins $2.09 (Rake: $0.11)

Ik weet dat ik had moeten raisen al wilde ik stealen en em niet had moeten callen, maar besloot toch te completen aangezien ik 9A zonde vond om weg te gooien:

Hoe vinden jullie het spel hierop verder:

Flop, Turn en de river

de river checkte ik bewust, hij was echt zo een callingstation om toch te checek of die de 8 niet had, al had die een lage bet gedaan had ik em gecalled al was die all in gegaan waarschijnlijk weggelegd.

ai nu ik de hand terug zie callde die me flat als die ze set had gehit, dus had ik em makkelijk mogen pushen?

Anyway feedback welcome :) of dit een goede actie was of een volledige donkactie :)
  • 6 antwoorden
    • MatthijsK
      MatthijsK
      Bronze
      Ik vindt dat je deze hand netjes hebt gespeeld.
      5 cent om de flop te zien met A9 lijkt me redelijk. Ik denk wel dat je met zijn call op de turn inderdaad had kunnen pushen op de river. Maar dat had je zelf ook al gezien ;)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      fold preflop, het is niet die extra 5 cent waardoor je de hand niet wil spelen maar het is de positie. Je zit in de SB dus ben je na de flop altijd als eerste aan de beurt. Nu fop je een 9, maar als je een aas flopt ga je zeker meer geld in de pot steken en het word dan moeilijk om niet je hele stack kwijt te raken tegen een aas met een betere kicker. Als je besluit niet te betten met een aas speel je dus eigenlijk alleen om top pair met een 9 te hitten, wat vrijwel nooit geberut. je flopt 1 op de 6 keer een 9, maar dit zal bijna nooit top pair zijn. op dat moment zal die 5ct op de lange termijn wel verlies geven. Kortom door hier te callen maak je het jezelf onnodig moeilijk
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      hmm k hoor dus 2 verscheidene soorten commentaar

als iedreen mee limpt en ik hit me A kan ik toch denken dat ik niet vs een Aas paar zit met een hogere kicker dan zal iemand vanuit die positie toch raisen lijkt mij iig,

zelfs de meeste leipe players, maar goed honest is honest er zijn idd voor beide kanten argumenten te vinden om het te spelen of niet.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Als je denkt dat je goed genoeg bent om na de flop geen fouten te maken uit postitie met ace/rag kan ej ze spelen, maar 85% van de mensen kan dit niet en dus ga ik er vanuit dat jij niet bij die 5% hoort die dat wel kan. hoor je daar wel bij dan moet je die handen gewoon spelen en lekker de donkeys geld afhandig maken.

Als je goed poker wil spelen moet je vooruit plannen. om even een voorbeeld te geven, wat doe je als hij na jou check de river pushed? Wat doe je als de flop A65 komt en je bet word geraised? Wat doe je als er een 9 komt maar ook een overkaart? Als je denkt dat je dit soort situaties profitabel kan spelen dan kan je OOP ace/rag gaan spelen, maar ik raad je af dit te doen als je net bent begonnen.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Ik weet dat ik had moeten raisen al wilde ik stealen en em niet had moeten callen, maar besloot toch te completen aangezien ik 9A zonde vond om weg te gooien

Niet raisen met 2 limpers en uit positie. Je kan alleen stelen als je first in bent. Ik had deze gewoon gefold en gewacht op een betere situatie.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je krijgt odds van 1:7 preflop, dus je kan daar wel completen (raisen zou ik niet doen). Zou het wel eerder doen met Axs dan Axo, omdat het niet suited is verliest je hand veel waarde.

Met een A op de flop moet je dan c/f gaan spelen. Je hit nu TPTK en dan kan je prima betten. Op de turn veranderd er niet zoveel, dus je kan daar een second barrel doen, maar je bent dan meteen committed. Dus zou pushen op de river.