NL2 2 opeenvolgende handen tegen dezelfde tegenstander (maniacstijl)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ok :P Brace yourself.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $2,39
      MP1:
      $3,53
      Hero:
      $1,94

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:spade: , Q:diamond:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,02, Hero raises to $0,10, 4 folds, BB calls $0,08, MP1 calls $0,08.

Flop: ($0,31) K:heart: , 4:heart: , 2:heart: (3 players)
      BB checks, MP1 bets $0,04, Hero calls $0,04, BB folds.

Turn: ($0,39) 6:club: (2 players)
      MP1 bets $0,08, Hero raises to $0,24, MP1 calls $0,16.

River: ($0,87) 4:diamond: (2 players)
      MP1 bets $0,06, Hero raises to $0,60, MP1 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,99

---

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $3,09
      Hero:
      $2,45

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:spade: , K:heart:
      UTG2 calls $0,02, Hero raises to $0,12, 6 folds, UTG2 raises to $0,66, Hero calls $0,54.

Flop: ($1,35) 7:spade: , 5:spade: , 4:heart: (2 players)
      UTG2 bets $1,8, Hero calls $1,79 (All-In), UTG2 gets uncalled bet back.

Turn: ($4,93) T:spade:
      River: ($4,93) A:diamond: (2 players)

Final Pot: $4,93

Results follow (highlight to see):
      UTG2 shows (Ks 5h)
      Hero shows a pair of aces (As Kh)

Hero wins with a pair of aces (As Kh)

Ok. Dus. Dit is echt maniac stijl. Maar 1 ding moet ik erbij zeggen, en dat is dat ik net een paar handen daarvoor op een andere tafel een note van hem had gemaakt:

- bet maar 4 cent als hij middle of 3rd pair heeft op een veel grotere pot (in dit geval dan). Dat is in ieder geval 1 keer maar ja dan valt te concluderen dat hij alleen groot raised met zijn top pair achtige handen (misschien middle pair als dat een Q betreft). Dit was alleen wel toen hij callend de flop in kwam en iemand anders de pre flop agressor was.
      Dit was naar aanleiding van een hand die ik van hem zag waar ik niet in zat. Was heel raar aan het betten post flop en inderdaad met middle of 3rd pair dus ik dacht ja dat is wel hele lucratieve informatie :P

Maar ja. Die hand was dus net gespeeld. En ik ben nu gestopt. Misschien wel voor vandaag want ik ben goed aan het runnen nu de laatste tijd en ik wordt heel erg overmoedig blijkbaar.

Qua commentaar die ik heb op die hand. Ik vind het nog wel kunnen, aangezien het toch redelijk goede inschattingen zijn. Alleen toen hij ging shoven op de flop had ik zeker moeten weten dat hij dat alleen zou doen als hij een pair gehit zou hebben of zo. Voor een pure bluff had hij gewoon flink geraised en dan gefold na een reraise van mij. Of checken tot de river als ik callde. Tenzij zijn hand ineens drastisch verbetert.
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je kunt over 22 handen nog niet echt zeggen of iemand een maniac is.

Zou je notes niet zo lang maken maar dat terzijde.

1e hand twijfel ik een beetje over. Zijn donk is natuurlijk erg irritant maar er zijn ook niet veel goede turnkaarten. A:heart: en Q:heart: kun je al wegstrepen.
      Maar je call is wel goed denk ik.
      Als je weet dat hij klein bet met kleine handen dan heeft hij misschien 4x of 2x of een harten draw of een medium pocket pair.
      Turn bluffen zou ik niet doen want voor hetzelfde geld is het een speler die zijn medium pairs wel naar SD brengt en dan heeft het niet zoveel zin. Ik fold daar gewoon want heb geen zin om veel geld in zo'n pot te investeren.

Hand 2 snap ik je call niet echt want je beat niks :P
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Je kunt over 22 handen nog niet echt zeggen of iemand een maniac is.

Zou je notes niet zo lang maken maar dat terzijde.

1e hand twijfel ik een beetje over. Zijn donk is natuurlijk erg irritant maar er zijn ook niet veel goede turnkaarten. A:heart: en Q:heart: kun je al wegstrepen.
      Maar je call is wel goed denk ik.
      Als je weet dat hij klein bet met kleine handen dan heeft hij misschien 4x of 2x of een harten draw of een medium pocket pair.
      Turn bluffen zou ik niet doen want voor hetzelfde geld is het een speler die zijn medium pairs wel naar SD brengt en dan heeft het niet zoveel zin. Ik fold daar gewoon want heb geen zin om veel geld in zo'n pot te investeren.

Hand 2 snap ik je call niet echt want je beat niks :P
      Nee klopt, mijn keuzes zijn daarom ook een beetje maniac stijl.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Oh sorry dacht dat je villain bedoelde.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Oh sorry dacht dat je villain bedoelde.
      No problem :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bij die eerste hand gaat alles preflop ok.
      op de flop kan je zijn 'bet' callen , gewoon omdat het niks betekent .
      op de turn call je gewoon weer . je raise nu slaat nergens op , je hebt niks foldequity dus het is geen bluf , en voor value is het ook niet .

de 2 hand slaat het nergens op preflop te callen , om dan op de flop te callen als je mist . in principe kan je callen , maar dan kan je enkel verder als je hit .
      folden is ook steeds een optie . als je denkt dat het een vis is die broke ai gaat shove je gewoon preflop , maar je move nu houdt niet veel steek .

ik zou je aanraden de basisartikelen nog eens goed door te nemen , en mss ook de videoreeks met ajfonso en rogier , deze zal zeker nuttig zijn:)