Sit & Go's

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Dit geloof je toch niet. Ik speel altijd TAG maar dit wordt nooit gerespecteerd op de lagere limieten. Ik verlies handen als AA tegen Q6 OS.
      KK tegen 55 en zojuist ga ik weer de boot in met AJS tegen KJ OS.... Ik speel genoemde handen altijd agressief maar ik kan toch niet mijn azen wegleggen op een board met Q62? Totaal niet draw-heavy. Nou even een middagje afkoelen. Ik speel in het begin ook vaak de SC als ze niet te duur zijn, maar dit betaalt zich voorlopig weinig af?

Iemand tips? Speel ik te passief? Wat doe ik fout, behalve mijn mindset die weer fucked up is na weer 3 BI kwijt.
  • 6 antwoorden
    • vangansbekes
      vangansbekes
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Dit geloof je toch niet. Ik speel altijd TAG maar dit wordt nooit gerespecteerd op de lagere limieten. Ik verlies handen als AA tegen Q6 OS.
      KK tegen 55 en zojuist ga ik weer de boot in met AJS tegen KJ OS.... Ik speel genoemde handen altijd agressief maar ik kan toch niet mijn azen wegleggen op een board met Q62? Totaal niet draw-heavy. Nou even een middagje afkoelen. Ik speel in het begin ook vaak de SC als ze niet te duur zijn, maar dit betaalt zich voorlopig weinig af?

Iemand tips? Speel ik te passief? Wat doe ik fout, behalve mijn mindset die weer fucked up is na weer 3 BI kwijt.
      Misschien handig voor wat handjes te posten? ;)
    • DeBats
      DeBats
      Bronze
      Dat hoort er gewoon bij. Ga er van uit dat je ongeveer 1/4 All-ins verliest met de betere hand!!

Zeker om en nabij de bubble gaan (zeker de fishes) spelers met steeds marginalere handen all-in. Je ontkomt er gewoon niet aan. Wat jij kan doen is zorgen dat je zo weinig mogelijk all-in gaat met de slechtere hand!

Lukt je dat, win je geld.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      3 buy ins down zijn in een SNG sessie is ook helemaal niks, hou je maar vast voor 20 buy in swings. Poker is gewoon een spel van kleine edges en dus zal je nog véél swings tegen komen.

Probeer mss te onthouden dat je bij die all in flips maximaal 80% favoriet, vaak zelfs minder. Je onthoud gewoon alleen de keren dat je met je AA van 22 verliest en niet de 4 keer ervoor dat je met aa van een underpair wint.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Klopt, ik weet dat ik wel de juiste beslissing heb genomen, het was goed om even een middagje vrijaf te nemen. Nu nog even een uurtje lekker met nuchtere kop pokeren en dan lekker een biertje drinken. Thanx all!
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Omdat je in een sit and go, vrij snel in de push- or foldfase zit, zul je ook meerdere showdowns achter elkaar zien. Hierdoor lijkt het misschien of je vrij vaak de betere hand verliest.

Maar als je het nu anders bekijkt, AJs vs KJo maakt je ongeveer 72% favoriet.
      Dit betekent dat je meer als 2 van 3 keer wint, en 1 keer verliest (ruim genomen allemaal). Dat betekent dat hij relatief nog vrij vaak de hand zal winnen, terwijl je toch een duidelijk betere hand hebt.

Helemaal met meerdere SNG's tochelijk, zul je veel flips te zien krijgen waar je de 55/45 70/30 en zelfs 80/20% handen zult verliezen.

Volume zal dit goed maken. Als je het er met de 70/30 of zelfs 55/45% handen in blijft krijgen, dan zal volume alles goed maken. En zoals al gezegd, Downswings van 20BI's en groter zijn gewoon aanwezig, en zal je doormiddel van volume en een goed BRM uit je game kunnen houden.

PS:
      In het begin dacht ik precies hetzelfde, en ik heb me later afgeleerd om het board te bekijken nadat ik All In was.
      Gewoon zijn kaarten bekijken, kijken of je een goeie push hebt gemaakt, en je hierna op een andere tafel richten..

Je zult vaak board's krijgen waar je op de flop wint, en later weer met een runner- runner beat bent. Dat is niet leuk om te zien, en werkt zeker niet bij aan een goede motivatie.

Hoop dat je er wat aan hebt.
      Greetz
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Geluk of pech kan ik natuurlijk weinig aan doen. Echter, SC's kun je beter niet spelen, althans, bijna nooit zijn ze handig te spelen, tenzij je erg goede odds krijgt (1:5 in positie of 1:9 uit positie).