NL5 AA in SB

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Was bang dat hij zou folden op een 4bet aangezien hij maar 50% fold op steals en zijn resteal range dus iets wijder is.
      Is mijn call slecht pre?

Flop brengt een K dus hoop dat hij die heeft natuurlijk. Hij cbet vrij laag dus denk niet dat hij die K heeft. Op T nog een K. Ik ga met een bet zijn kleinere pairs wegjagen dacht ik. Of kan ik in een blindbattle beter gewoon betten?

Besluit alleen river te valuebetten omdat ik zijn kleinere pairs hier wel meekrijg na mijn T check.

Ben benieuwd hoe ik dit heb gespeeld?

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed)

BB ($5)
      Hero (SB) ($5)

Preflop: Hero is SB with A, A
      6 folds, Hero bets $0.15, BB raises to $0.55, Hero calls $0.40

Flop: ($1.10) K, 5, 6 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.45, Hero calls $0.45

Turn: ($2) K (2 players)
      Hero checks, BB checks

River: ($2) 9 (2 players)
      Hero bets $1.33, BB calls $1.33

Total pot: $4.66 | Rake: $0.22

Results below:
      Hero had A, A (two pair, Aces and Kings).
      BB mucked Q, Q (two pair, Kings and Queens).
      Outcome: Hero won $4.44
  • 1 antwoord
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      De preflop call vind ik zeker goed.
      Weet niet of fold to steal hier zon goeie indicator is want hij kan ook gewoon heel veel callen vs steals.

Een 3bet % zou hier duidelijker zijn.
      Ik ga er echter vanuit dat mensen wel wat meer durven 3betten in een blind battle en dan zou ik hem ook niet willen wegjagen met een 4bet.

Echter is history hier wel belangerijk. Heb jij bv een aggresive imago of is de BB ferm aan het tilten dan zou ik wel 4betten omdat ik denk dat hij je weinig respect zal geven en zo wil ik toch het geld erin krijgen. Ik zou wel heel klein 4betten dan om hem nog te lokken om te callen.

Postflop uiteraard elke flop checken omdat hij bijna sowieso zal cbetten.
      Zn cbet is vrij klein inderdaad en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Het kan bv ook als hij een K heeft dat hij 3x klein wil betten om value te halen uit jou mindere handen (stel dat je TT hebt bv).

Je beste optie is echter denk ik check/call omdat het bord zo droog is. Had je hier een vrij drawy board dan zou ik bijna altijd check/raisen. Je krijgt zo namelijk minder respect en als je check/callt dan maak je het te makkelijk voor draws om de turn behind te checken.

Bovendien kan je op een droog board gewoon niet veel value halen van handen hier door te check/raisen. AK krijg je bv wel All In maar die krijg je door gewoon te callen probably ook wel All In tegen de river.

De turn checkt hij dan behind en dan weet ik wel vrij zeker dat hij geen K heeft.
      Nu is de vraag of hij more likely is om de river nog eens te betten als bluff of is hij more likely om met allerlei mindere handen nog een bet van jou te callen.

Info over deze speler zou hier kunnen helpen om dat te bepalen. OOk is het zo dat ik denk dat hij mss wel TT+ of zelfs 9x zelf nog eens zou valuebetten omdat jij zo zwak overkomt. Dan is het ook beter om te checken omdat je vs die handen dan sowieso een bet haalt, maar tegelijk geef je hem de kans om te bluffen en geef je hem de kans niet jou nog te raisen op de river wat best voor een lelijke situatie zou zorgen.