bad beats pokerstars

• beaopstal
      beaopstal
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik speel al een tijdje online poker en het is mij opgevallen dat het zeker op lage niveau's lastig is om tegen de luckboxes en sharks op te boksen..
      Ik speel TAG poker, zet mijn stack alleen op het spel als ik denk de nuts te ebben en ik bluf dus (bijna).
      Al heb ik de AA, toch ga ik nog erg regelmatig nat tegen sukkels die toevallig toch de flush hitten op de turn met een 6 en een 4, of een 3 en een 10 etc.
      Simpelweg omdat ze vaak gewoon all-in gaan of anders net zo lang callen tot hij valt.
      Ik vind poker een erg leuk spel maar op deze manier gaat de lol er wel een beetje vanaf. X(
      Dit gebeurd volgens mij vaker bij pokerstars en minder bij bijv. 888poker en partypoker.

Hebben jullie hier ook last van of ligt het puur aan mij?
  • 33 antwoorden
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Het ligt puur aan jou.
    • DeBats
      DeBats
      Bronze
      Alle pokersites zijn compleet random. Het zetten op een pokersite is bijgeloof en al het bijgeloof is nonsense. Lees meer artikelen. Niks mis met semi-bluffen, bluffen en Cbetten etc.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Ik denk ook dat de grootste pokersite ter wereld absoluut RIGGED is
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Iedereen heeft dat gevoel toch wel eens gehad? Het is niet verwonderlijk dat je zo denkt als je een kleine sample van handen hebt. De tijd zal het leren voor jou;) ! De volgende keer heb jij geluk.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Altijd leuk aan deze posts is dat mensen verwachten dat het moeilijker is op de micro limieten :) jaja man droom maar dat de variantie minder wordt en je iedereen zal outplayen :p
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Varience wordt idd zowel absoluut als relatief groter
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Je ka niet denken dat je d nuts hebt, he hebt namelijk de nuts of niet. Bad beats komen overal voor en soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik versloeg net ook AA met KK door een K op de river. Dit terwijl AA 80% favoriet was toen ik pre flop AI ging. Kun je een handje posten waardoor je denkt dat dit anders is dan op 888 of party?
    • beaopstal
      beaopstal
      Bronze
      OK, onderstaande heb ik net gespeeld en deze is nog niet zo erg maar toch, ook dit soort bad beats overkomt mij iets toch te vaak vind ik:
      Bovendien was dit een womens only toernooi dus wat Albert er te zoeken had weet ik ook niet ?(

PokerStarsspel #65956748692: Toernooi #421705269, USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 13/08/2011 19:18:45 CET [13/08/2011 13:18:45 ET]
      Tafel '421705269 17' 9-max Plaats #6 is de button

*** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan beaopstal[Kh 8h]
      rolle2208: foldt
      tir7845: foldt
      schnuppe2510: foldt
      pumuckel76: foldt
      schnuppe2510 is terug
      ALBERT201273: callt 30
      DRAGON13868: foldt
      beaopstal callt 15
      katelynf: checkt
      *** FLOP *** [Ks Kd Qs]
      beaopstal bet 300
      katelynf: foldt
      ALBERT201273: callt 300
      *** TURN *** [Ks Kd Qs] [2h]
      mani3009: checkt
      ALBERT201273: checkt
      *** RIVER *** [Ks Kd Qs 2h] [Ad]
      beaopstal: bet 345
      ALBERT201273: raiset 300 naar 645 en is all-in
      beaopstal: callt 45 en is all-in
      De niet-gecallde bet (255) is geretourneerd aan ALBERT201273
      *** SHOWDOWN ***
      ALBERT201273: toont [Ts Jh] (een straight, Tien tot Aas)
      beaopstal: toont [Kh 8h] (three of a kind, Koningen)
      ALBERT201273 won 1470 van pot
      beaopstal is op de 207e plaats in het toernooi geëindigd
      ulia555 heeft verbinding
      *** SAMENVATTING ***
      Totale pot 1470 | Rake 0
      Board [Ks Kd Qs 2h Ad]
      Plaats 1: tir7845 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 2: schnuppe2510 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 3: pumuckel76 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 5: ALBERT201273 toonde [Ts Jh] en won (1470) met een straight, Tien tot Aas
      Plaats 6: DRAGON13868 (button) foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 7: beaopstal (small blind) toonde [Kh 8h] en verloor met three of a kind, Koningen
      Plaats 8: katelynf (big blind) foldde op de Flop
      Plaats 9: rolle2208 foldde voor de Flop (bette niet)
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      :facepalm: again
    • Mivaro92
      Mivaro92
      Bronze
      Waarom check je de turn... Je vraagt er ook wel een beetje om denk ik zo...
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Tja, de hele rigged discussie. Ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat een game rigged was, maar als je eerlijk tegen jezelf bent en afstand neemt van de (voor je gevoel) oneerlijke afloop van één of meerdere handen, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat PokerStars een goedwerkende RNG (random number generator) gebruikt voor de gedeelde kaarten en afloop.

Je hebt nu eenmaal met variance te maken. Neem nu afgelopen nacht. Ik speelde twee 180 SNG Turbo tafels bij PokerStars. Speelde zeer geconcentreerd en dacht goed na over mijn beslissingen. Eindige bij beide tafels in de top 30 maar out of the money. Waarom? Mijn AA all-in werd verslagen door iemand die met 35o callde. Flop A43. Turn 3. River 3. Joepie. Op de andere tafel werd mijn KK all-in gecalled door een drietal speler...AK, AQ en A10...flop 34A en natuurlijk geen K. Twee handen waar de odds toch behoorlijk in mijn voordeel waren maar ja...odds zijn en blijven odds. Het is iets waar je mee moet leren leven. Accepteer dat het k*t is maar controleer of je de juiste beslissing genomen hebt en zo ja, ga er dan niet over inzitten want dit zal je spel alleen maar negatief beinvloeden.

Nog een voorbeeld. Een klein weekje geleden speelde ik eenzelfde soort 180 SNG. Ik werd op een gegeven moment helemaal niet lekker en besloot om mijn medium stack preflop all-in te gooien met alle handen onder het motto: of een echte stack verkrijgen en daarmee een goede kans om een mooi bedrag te winnen of snel mijn bed in. Ik deed dit drie keer achter elkaar en won alle drie de handen terwijl ik echt hele slechte odds had. Uiteindelijk werd ik tweede en liep (nou ja kroop door de misselijkheid) met een leuke winst weg. Iemand die deze winning-streak gezien zou hebben/heeft denkt waarschijnlijk dat de game rigged is zo ontzettend onlogisch was het. Maar zoals ik al zei...odds zijn en blijven odds.

Mijn advies: Laat je niet gek maken. Evalueer de situatie. Wees objectief en vraag jezelf af of je de hand beter had kunnen spelen. Zo niet, dan ben je beat door de odds en dit kan nu eenmaal gebeuren. Waak er echter voor dat je geen excuses als "ik heb gewoon een enorme downswing", "ik had het echt niet beter kunnen spelen" of "deze site is rigged" gaat gebruiken om jezelf voor de gek te houden. Probeer altijd bij te leren.

Heel veel succes!
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Mooie post Pstrats. Good mindset.
    • beaopstal
      beaopstal
      Bronze
      Ik denk ook niet dat Pokerstars rigged is, maar vraag me soms af of het vaker voorkomt dan bij andere pokerrooms.

En je hebt gelijk, de odds zijn niet beinvloeden en de kaarten die je hebt moeten maar net op t board vallen.
      Ik probeer wel zo goed mogelijk te spelen, al speel ik denk ik soms nog wel wat te voorzichtig, ik ben bijvoorbeeld niet zo'n fan van all-in voor de flop.
      Ik vind wel het jammer dat spelers die slechter spelen en maar wat lijken te doen en er vaak nog voor beloond worden ook.

En Mivaro92 :

Ik checkte op de turn omdat ik erop zat te wachten dat de villain all-in zou gaan, omdat hij dit telkens deed met iedere hand.
      Hij speelde telkens met zulke ...kaarten dat ik niet had verwacht dat hij iets zou hebben.
      Ik wilde hem in de val lokken, achteraf gezien inderdaad geen goede zet van mij.
      Het had denk ik niet uitgemaakt of ik all-in was gegaan of niet, hij zou zijn kaarten toch niet weg hebben gelegd en zeker niet als hij een straight draw had.
      Helaas voor mij kreeg hij op de river zijn straight.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Daarom moet je niet chekken ;)

Je geeft hem nu een gratis kaart om een straat te maken.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Ik denk ook niet dat Pokerstars rigged is, maar vraag me soms af of het vaker voorkomt dan bij andere pokerrooms.

Je vraagt je af als het vaker voorkomt :facepalm: . Mocht het antwoord ja zijn dan zou Pokerstars juist wel rigged zijn. Je spreekt jezelf dus tegen met dit zinnetje denk ik. Het zinnetje moet dus zij:
      "Ik denk ook niet dat pokerstars rigged is, want bad beats komen niet vaker voor dan bij andere pokerrooms." :P
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het enige dat werkelijk rigged is, is onze mind...
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door beaopstal
      OK, onderstaande heb ik net gespeeld en deze is nog niet zo erg maar toch, ook dit soort bad beats overkomt mij iets toch te vaak vind ik:
      Bovendien was dit een womens only toernooi dus wat Albert er te zoeken had weet ik ook niet ?(

PokerStarsspel #65956748692: Toernooi #421705269, USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 13/08/2011 19:18:45 CET [13/08/2011 13:18:45 ET]
      Tafel '421705269 17' 9-max Plaats #6 is de button

*** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan beaopstal[Kh 8h]
      rolle2208: foldt
      tir7845: foldt
      schnuppe2510: foldt
      pumuckel76: foldt
      schnuppe2510 is terug
      ALBERT201273: callt 30
      DRAGON13868: foldt
      beaopstal callt 15
      katelynf: checkt
      *** FLOP *** [Ks Kd Qs]
      beaopstal bet 300
      katelynf: foldt
      ALBERT201273: callt 300
      *** TURN *** [Ks Kd Qs] [2h]
      mani3009: checkt
      ALBERT201273: checkt
      *** RIVER *** [Ks Kd Qs 2h] [Ad]
      beaopstal: bet 345
      ALBERT201273: raiset 300 naar 645 en is all-in
      beaopstal: callt 45 en is all-in
      De niet-gecallde bet (255) is geretourneerd aan ALBERT201273
      *** SHOWDOWN ***
      ALBERT201273: toont [Ts Jh] (een straight, Tien tot Aas)
      beaopstal: toont [Kh 8h] (three of a kind, Koningen)
      ALBERT201273 won 1470 van pot
      beaopstal is op de 207e plaats in het toernooi geëindigd
      ulia555 heeft verbinding
      *** SAMENVATTING ***
      Totale pot 1470 | Rake 0
      Board [Ks Kd Qs 2h Ad]
      Plaats 1: tir7845 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 2: schnuppe2510 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 3: pumuckel76 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 5: ALBERT201273 toonde [Ts Jh] en won (1470) met een straight, Tien tot Aas
      Plaats 6: DRAGON13868 (button) foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 7: beaopstal (small blind) toonde [Kh 8h] en verloor met three of a kind, Koningen
      Plaats 8: katelynf (big blind) foldde op de Flop
      Plaats 9: rolle2208 foldde voor de Flop (bette niet)
      De pot is maar 90 chips, en je bet er 300? Dat lijkt me beetje teveel van het goede, en als je dan een call krijgt, heeft het ook weinig zin dan ineens te gaan slowplayen natuurlijk, kun je net zo goed doorbetten. Als iemand zo'n enorme overbet callt, zal ie vast nog wel een keer callen.
      Maar het probleem zit hem dus vooral in je eigen play, zorg dat je eigen spel goed is, dan kun je jezelf niets verwijten, en dan is het gewoon pure pech. En daar is makkelijker mee te leven, dan dat het deels eigen schuld is.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      @beaopstal: Ik heb gisteren mijn eerste 1000 handjes op 888 gespeeld en sta daar nu -$50 door suckouts en verder niks hitten. Het gebeurt dus overal en niet alleen op Pokerstars. Tis even balen dat vissen die any2 spelen je geld afpakken maar dat zijn uiteindelijk wel de spelers die jou het meest afbetalen ;)
      Je moet gewoon volume draaien dan neemt de variance ook af. En kritisch zijn op je eigen spel, want het handje dat je hebt gepost heb je niet optimaal gespeeld. Concentreer je liever daarop dan op de suckouts want daar heb je veel meer aan ;) .
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      mooie flop bet doet zn werk zeer goed denk ik
    • 1
    • 2