TT vs resteal 4B of call?

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.25 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($19.83)
      Hero (Button) ($49.12)
      SB ($33.44)
      BB ($27.47)
      UTG ($48.34)

Preflop: Hero is Button with 10, 10
      2 folds, Hero bets $0.65, 1 fold, BB raises $2.05, Hero raises $5.19, 1 fold

Total pot: $4.70

Hey,

Had even een vraagje over zulke spots. Villain is een agressieve restealer en fold tot nu toe vrij vaak op 4Bets. Het plan hier was om hem te beginnen 4Betbluffen en premiums in zulke spots IP te callen. Nu had ik was twijfel bij deze hand, zowel als 88-JJ ongeveer.

Als ik call hou ik z'n slechtere handen erin, maar ik ben niet blij wanneer er overcards vallen en moet ik voor pot control spelen. Als ik 4Bet fold ie hoogstwaarschijnlijk dus dat probleem is van de baan, maar als ie shovet zit ik wss aan te kijken tegen QQ+AK, misschien ook JJ en AQ.

Wat is hier de beste play eigenlijk? En als ik 4bet en hij shovet hoor ik dan te callen? Volgens mij is het nipt aangezien ik tegen JJ-AK 32% heb en zo'n 40% nodig heb dacht ik. Thx.
  • 2 antwoorden
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      hij 3bet dus van uit positie. Aangezien jij dan 3bets kan gaan callen zegt de theorie dat hij met een depolarized range zou moeten 3betten. Dus AJ KQ en dat soort handen. Dit kan echter per villain verschillen en het is aan jou om te weten wat zijn 3bet gedrag betekend/inhoud. Wat ook handig om te doen is, ik gebruik een stat in me HUD 3b vs open from en daarmee kun je zien hoevaak welke posities villain tegen 3bet.

Callen een optie maar het is zoals je zegt niet echt chill en een veel beter plan met premiums en AK&AQ om hem te trappen. Met TT is callen echter een slecht plan aangezien villain veel KQ en AJ zou moeten hebben dus is 4betten waarschijnlijk de beste optie en folden kan gelukkig altijd. Hij zal vrij vaak ze high cards moeten folden en als hij shipt hebben we meestal nog een coinflip. folden is in ieder geval geen optie meer als je 4bet want dan maak je van je hand een pure bluff en had je beter kunnen callen. Het is inderdaad wel eng om TT te gaan 4betcallen en het is ook zeker niet makkelijk om in te schatten waar hij toe in staat is maar de klojo moet gewoon aangepakt worden en TT is een acceptabele hand daarvoor zeker als hij heel erg out of line is. En wat ik nog weet van 25nl regs is dat als ze je veel 4bet ze zeker kunnen gaan spewen en daar is deze persoon wellicht kandidaat voor.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ik vind, zeker als je van plan bent om te gaan terugspelen, dat 4bet/folden met TT een absolute no-go is, gezien t resultaat van jouw teruggespeel (is dat een woord?) zal zijn dat hij t er wijder in wil gooien omdat jij air in je range gaat hebben (of iig, gaat folden op 5bets).

wat dat betreft zal hij wss zn value allinrange uit gaan breiden naar 99/AQs/AKo oid.

voorderest: wat kajaka zegt, hij behoort depolarised te 3betten, vooral als jouw standaard response daarop is call of fold, gezien zijn equity tegen jouw range wss redelijk close is dan en hij initiatief heeft. op t moment dat jij air gaat 4betten tegen hem, resteert voor hem de optie om te jammen of te folden (callen kan niet echt).

als ie een groot gat heeft tussen zn 5betjamrange en zn 3betrange kan je met 4betten hem hard exploiten =] en je range zal dan wss air of nuts zijn, dus pak blockerhanden totdat je t idee hebt dat ie air 5betshovet

en de tiltmanier van 4betshoven met 22 oid kan ook, maar dan moet ie wel heel erg veel 3betten :P .

anyway, aanpassingen die hij gaat maken aan jouw ge4bet zijn of
      -5betbluffs
      -wijdere 5betshoverange

ofwel:
      -minder ge3bet