Nl10 - Jj

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG PejePincha ($3.79)
      UTG+1 abelito2008 ($12.37)
      MP1 gbx_89 ($10.10)
      MP2 Zyra1985 ($2)
      CO TheyDontGet ($10)
      BTN hitsmartin ($10)
      SB Djokera ($10.05)
      BB Farmarchist ($11.83)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Farmarchist is BB J:club: J:heart:
      5 folds, hitsmartin raises to $0.30, 1 fold, Farmarchist raises to $1, hitsmartin calls $0.70

Flop: 8:heart: Q:spade: 10:heart: ($2.05, 2 players)
      Farmarchist bets $1.30, hitsmartin calls $1.30

Turn: 7:spade: ($4.65, 2 players)
      Farmarchist bets $0.40, hitsmartin calls $0.40

River: Q:club: ($5.45, 2 players)
      Farmarchist bets $0.30, hitsmartin goes all-in $7.30, Farmarchist folds

Final Pot: $13.05

hitsmartin wins $12.75 (net +$2.75)

Farmarchist lost $3.00

Was zowat mijn slechtst/raarst gespeelde grote hand.
      ¨
      Villain stats:
      vpip 13
      pfr: 11
      steal: 37%
      foldtocbet: 29%
      AF: 1.6

Ik vraag me af wat ik hier op de T moet doen... Check ik of bet ik omdat er zoveel draws mogelijk zijn en omdat hij gezien zijn foldtocbet loose de flop callt?

Op de River valt nog een Q en ik wil een kleine blockbet maken die wel wat groter mocht wss.
  • 7 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Preflop is goed want je raised voor value tegen een wijde button range, + 1BB want je zit OOP.

Ik vraag me wel af waar we BTN op kunnen zetten na zijn call preflop. Denk dat hij alle sc's en QJ's enzo wel fold. QQ+ / AK had hij ge4bet voor value. Misschien dat hij medium pocket pairs called om te setminen?

Als ik zijn fold to cbet stat zie is de kans klein dat hij op de flop al fold. Als je aardig wat handen op hem hebt weet je misschien ook zijn fold to T cbet. Is die tweede heel hoog dan moet je second barrelen. Je doet dat nu extreem klein en dat ziet er heel zwak uit. Wat was je reden daarvoor?
      Denk dat villain met een set de T wel had geraised. Denk dat hij 99 of een Q heeft.

Op de river bet je weer super klein. Hij kan natuurlijk een Q hebben maar jij toont zoveel zwakte dat hij ook makkelijk kan bluffen. Je had hier als blockbet rond de 1/3e pot kunnen betten, $2 ofzo. Je bet nu 1/18e pot en dat gaat nergens over :P

Mja tis een vervelende hand om te spelen op dit board OOP.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als ik zijn fold to cbet stat zie is de kans klein dat hij op de flop al fold. Als je aardig wat handen op hem hebt weet je misschien ook zijn fold to T cbet. Is die tweede heel hoog dan moet je second barrelen. Je doet dat nu extreem klein en dat ziet er heel zwak uit. Wat was je reden daarvoor?
      Denk dat villain met een set de T wel had geraised. Denk dat hij 99 of een Q heeft.

Ja ik ben niet zo goed in deze spots xD . Had niet genoeg handen voor de foldtocbet turn te bekijken. Mijn gedacht is zo: Hij kan de flop gezien zijn foldtocbetflop met veel callen en als ik dan de T check dan heeft hij de kans om zowat met die hele range te betten. Op deze manier wil ik zorgen dat hij niet bluft + ik kies een eigen kleine prijs (dus ook wat potcontrol)

Op de river bet je weer super klein. Hij kan natuurlijk een Q hebben maar jij toont zoveel zwakte dat hij ook makkelijk kan bluffen. Je had hier als blockbet rond de 1/3e pot kunnen betten, $2 ofzo. Je bet nu 1/18e pot en dat gaat nergens over :P

Inderdaad 1/3 blockbet was mooi.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      De kleine prijs die jij hem op de turn geeft nodigt hem juist uit om te bluffen met zijn hele range ;) Jij bent bang dat hij een set/straat heeft gehit en dat kan hij nu mooi reppen. Het is aan de andere kant wel een hele passieve speler die eerder zal checken voor een freecard dan dat hij jou uit de hand bluft hier. Voor protection kun je de turn dus best betten. Komt hij daar overheen met z'n AF van 1.6 dan heb je een easy fold.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zou vs een unknown niet 3betten preflop.
      De flop zou ik gewoon cbetten voor value inderdaad.

Op de turn vind ik het moeilijk.
      Ik denk dat je prima kan check/folden omdat ik denk dat je hier bijna niet geexploit word. Als villain een draw heeft zal hij vaak behind checken denk ik.

Je kan ook eventueel de turn wel betten (wel een degelijke size dan) maar dat is wel je hand ongeveer in een bluff omzetten...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Ik zou vs een unknown niet 3betten preflop.
      De flop zou ik gewoon cbetten voor value inderdaad.

Op de turn vind ik het moeilijk.
      Ik denk dat je prima kan check/folden omdat ik denk dat je hier bijna niet geexploit word. Als villain een draw heeft zal hij vaak behind checken denk ik.

Je kan ook eventueel de turn wel betten (wel een degelijke size dan) maar dat is wel je hand ongeveer in een bluff omzetten...
      - Waarom niet 3betten? JJ is toch supersterk? En het is ook makkelijker om de pot op te bouwen met de beste hand + initiatief te nemen.
      Er zijn denk ik wel veel slechtere handen die callen zoals AK ;)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ah dat doe ik dus ook fout met JJ :coolface: .

QQ+ mag je wel broke mee gaan vs BTN denk ik.

VS AK heb je met JJ een coinflip he. AJ-AQ gaat hij folden op een 3bet verwacht ik. QQ/AK called hij denk ik mee en misschien KK+ ook wel om je niet weg te jagen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Je kan op zich wel 3betten, slechtere handen die callen is het probleem niet maar het probleem is dat je OOP moet spelen en dat is best lastig.

Daarom heb ik er ook bijvermeld hoe ik hem zou spelen als je hem 3bet.

Als je echter gewoon callt verwacht ik dat hij bijna altijd de flop gaat cbetten, en ik zou dan ook altijd callen.

Dan zit er al bijna evenveel in de pot als wanneer je preflop 3bet, je bent al op de turn aangekomen met een hand waarmee je liefst naar showdown gaat, en er zit minder druk op jou want je kan gewoon rustig de turn checken en villain eerst laat handelen.