Nl10 - 55

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG abelito2008 ($8.79)
      UTG+1 jolexi ($8.85)
      MP1 inevitabl666 ($15.31)
      MP2 win1712 ($3.86)
      CO Stefan203 ($5.93)
      BTN Djokera ($11.24)
      SB Farmarchist ($10.44)
      BB gslayer666 ($2)

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) Farmarchist is SB 5:heart: 5:spade:
      3 folds, win1712 calls $0.10, 2 folds, Farmarchist raises to $0.60, gslayer666 goes all-in $2, win1712 calls $1.90, Farmarchist calls $1.40

Flop: 3:diamond: J:spade: 9:spade: ($6, 3 players, 1 all-in)
      Farmarchist goes all-in $8.44, win1712 folds

Turn: K:diamond: ($6, 2 players, 2 all-in)

River: 6:spade: ($6, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $6
      Farmarchist shows
      5:heart: 5:spade:
      gslayer666 shows
      A:club: A:spade:

gslayer666 wins $5.70 (net +$3.70)

Farmarchist collects $8.44 (net -$2)
      win1712 lost $2

BB stats: 67/29 en 33.3% 3bet op 55 handen
      MP3 stats: 69/14 op 35 handen

Ik isoleer wat denk ik wel goed is. En dan shovet die shortstack die zo loose speelt. Ik dacht oke ik call hem. Maar ik had niet gezien dat die andere fish ook al had gecalled.

1) Was een call goed zonder dat die 2e had gecalled?
      2) Is een call goed met die andere fish erbij?
      3) Als ik had gezien dat die 2e had gecalled had ik PF gepusht, is dat oke?
      4) As played push ik de flop gezien zijn stack, oke?
  • 6 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik weet eigenlijk niet of het goed is om een vis te isoleren met 55. Als er erg loose gespeeld wordt kun je denk ik beter callen en hopen op je set. Je wordt makkelijker afbetaald als je hem hit en als je niet hit dan heb je maar 1BB geinvesteerd.

BB gaat er overheen en wordt gecalled. Nu zou ik gewoon folden omdat we tegen alle hogere kaarten een coinflip hebben en tegen hogere pairs ben je de sjaak.

Als MP2 had gefold op de shove dan had ik ook gefold om eerdergenoemde reden.

Zelf shoven zou ik helemaal niet doen want je wordt toch wel gecalled. Je hebt niet echt fold equity tegen fishy shortstacks.

As played flop beter check-call want nu wordt je alleen door beter gecalled.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Ik weet eigenlijk niet of het goed is om een vis te isoleren met 55. Als er erg loose gespeeld wordt kun je denk ik beter callen en hopen op je set. Je wordt makkelijker afbetaald als je hem hit en als je niet hit dan heb je maar 1BB geinvesteerd.

BB gaat er overheen en wordt gecalled. Nu zou ik gewoon folden omdat we tegen alle hogere kaarten een coinflip hebben en tegen hogere pairs ben je de sjaak.

Als MP2 had gefold op de shove dan had ik ook gefold om eerdergenoemde reden.

Zelf shoven zou ik helemaal niet doen want je wordt toch wel gecalled. Je hebt niet echt fold equity tegen fishy shortstacks.

As played flop beter check-call want nu wordt je alleen door beter gecalled.
      Zoveel equity is er niet nodig he voor een call...

En op de flop shove ik ook vooral omdat er zoooveel slechte kaarten kunnen komen op de T.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      1) Ja prima, in zijn range zitten allerlei Ax KJ+ e.d handen. Je zal vaak flippen met een kleine edge en soms behind liggen, maar je hoef maar 1,40$ te callen in een 0,1+0,6+2+= 2,70. Je krijgt dus de goede odd's.

2) Na de call van de andere fish is de pot: 2+2+0,6=4,6. Je moet 1.4$ bijleggen. Wat er behind is:
      MP2: 1,86$, BB: $00
      Je kan dus never nooit voor setvalue spelen. Wel kan je verwachten voor te liggen op de mp. Hier komt punt 3:

3) Een preflop push is hier niet misplaatst. Villain zal veel Ax handen hebben, maar zeker niet iets wat jou echt crushed als je zijn lijn bekijkt. Ook tegen deze gast zal je vaak flippen. Een shove is een van de betere opties. Je hebt tegen fishies zelfs nog fe, hoewel je dat niet zou denken.

4)De flop ben je sws comitted. Vandaar is de call preflop ook de slechtste optie. Het is push or fold.
      As played natuurlijk insta push. Hij zal maar iets van 30% van de keren hitten en allerlei pp's nog folden. Reken maar uit;)

ik zelf denk dat je beter pre had kunnen meelimpen
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Deels eens en deels oneens

Eerst en vooral zou ik preflop ook zeker limpen. Vanuit de SB en BB moet je toch ee stuk tighter gaan isoleren dan wanneer je positie hebt.

Lage pocket pairtjes zijn voor mij dan de eerste handjes die afvallen.
      Je kan eigenlijk enkel maar je set hitten en omdat je OOP zit word het ook heel moeilijk om afbetaald te worden.

Dan antwoorden op je vragen:

1) Tuurlijk wel. Zoals eerder al gezegd zijn je odds great.
      2) Nope. Je equity gaat zeer drastisch omlaag met nog een 3e speler in de pot.
      3) Lijkt me geen goeie optie. De vis moet echt niet veel meer bijleggen en ik denk dat hij altijd gaat callen. Ik zou gewoon folden in deze situatie
      4) Goeie shove inderdaad. Het enige alternatief is check/folden maar een vis die niet hit fold toch super makkelijk op de flop ook al kost het hem niet veel chips meer om te callen zeker nog als je hem "All In" zet. Zo kan je hem wel heel goedkoop bluffen hier.

Heel goeie post met goeie vragen!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dankjewel ;) .

PF OOP geen small pockets isoleren dus
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Exactly