Nl10 - 88

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG k2snakalle ($10.25)
      UTG+1 ark6143 ($9.87)
      MP1 Djokera ($10.52)
      MP2 MrCrack ($8.62)
      CO Orangey123 ($10)
      BTN Farmarchist ($16.86)
      SB Sansibar89 ($4.07)
      BB stwnchaaaa ($10.14)

Pre-Flop: ($0.30, 8 players) Farmarchist is BTN 8:heart: 8:spade:
      [Orangey123 posts $0.15]
      4 folds, Orangey123 checks, Farmarchist raises to $0.40, 1 fold, stwnchaaaa calls $0.30, Orangey123 folds

Flop: 9:diamond: J:diamond: 5:diamond: ($1.05, 2 players)
      stwnchaaaa checks, Farmarchist checks

Turn: 3:club: ($1.05, 2 players)
      stwnchaaaa bets $0.75, Farmarchist calls $0.75

River: Q:heart: ($2.55, 2 players)
      stwnchaaaa checks, Farmarchist checks

Final Pot: $2.55
      Farmarchist shows
      8:heart: 8:spade:
      stwnchaaaa shows
      Q:club: K:diamond:

stwnchaaaa wins $2.38 (net +$1.23)

Orangey123 lost $0.15
      Farmarchist lost $1.15

Een 28/15 speler limpt en ik isoleer wat wel standard is denk ik. Iemand die 16/13 speelt coldcallt. En de limper fold.

Had ik hier moeten cbetten omdat er vooral PP's in zijn range zitten?

Ik call op de T omdat hij nu met zoveel kan gaan betten, is dat oke?
  • 6 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik call pre met 88. Ga liever multi-way naar de flop dan HU want dan is de kans dat een set wordt afbetaald wat groter.

Hij post overigens een dead blind volgens mij en checked die. Hij kan dus any2 hebben. Sterke handen kun je uitsluiten want die had hij geraised.

Flop is super drawheavy dus een cbet moet je niet doen.

Hij bet turn op een 3 dus die call ik ook wel. Hij rept niet zoveel..
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Ik call pre met 88. Ga liever multi-way naar de flop dan HU want dan is de kans dat een set wordt afbetaald wat groter.

Hij post overigens een dead blind volgens mij en checked die. Hij kan dus any2 hebben. Sterke handen kun je uitsluiten want die had hij geraised.

Flop is super drawheavy dus een cbet moet je niet doen.

Hij bet turn op een 3 dus die call ik ook wel. Hij rept niet zoveel..
      Ben het wel niet eens met een call PF. Je hand is daar gewoon te sterk voor. Je speelt niet enkel voor setvalue he. Je speelt ook voor value uit je 88. Op de manier laat je de BB er ook in en zijn er veel flop gevaarlijk.
      En dan nog wordt je wss niet afbetaald want niemand laat sterkte zien
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ga akkoord dat het beter is preflop te raisen.
      Ik kan me op zich wel vinden in het limpen van 22-66 vanuit bepaalde posities.

Hier heb je echter altijd positie op de button en dat is voor mij echt wel een reden om te raisen preflop. Dat is gewoon een zeer profitabele spot voor jou, IP met initiative.

De flop zou ik mn hand niet meer als showdownvalue waardig zijn en ik zou dus inderdaad een cbet plaatsen puur als bluff. Ik denk dat villain nog heel wat meer heeft zitten dan pp en hij zal toch wel vaak moeten folden nog. Ook voor hem is dit een scary board.

Nog een vraagje trouwens: Wat zou je met A:h2 doen? Ik denk namelijk dat je daarmee altijd wel zou cbetten en dan zou ik dus 88 ook cbetten want ik zie er geen showdownvalue meer in.

Daarom zou ik dus ook de turn niet meer callen. Ik denk dat je equity vs zn bettingrange daar gewoon niet goed is en misschien bluff hij je wel maar dan gaat hij misschien nog door op de river en dan fold je sowieso toch.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Jullie hebben gelijk idd, niet gezien dat hij op de BTN zat. En 88 is ook wel een goede hand natuurlijk.

@ Elias: Als je mist en geen SD value hebt cbet je dus altijd? Ik geef het soms gewoon op als iemand een lage fold 2 cbet heeft en het board erg wet is.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Jullie hebben gelijk idd, niet gezien dat hij op de BTN zat. En 88 is ook wel een goede hand natuurlijk.

@ Elias: Als je mist en geen SD value hebt cbet je dus altijd? Ik geef het soms gewoon op als iemand een lage fold 2 cbet heeft en het board erg wet is.
      En dat is ook goed.

Neem nu bv: 9:h8:s6 board

Dat is een board waar ik veel calls verwacht.
      Een hand als K:hT zie ik namelijk bv ook wel callen.

Maar hier liggen 3 diamonds op het board.
      Ik denk dus dat alle handen zonder een diamond en zonder J al zullen moeten folden.

Villain komt net aan tafel, post meteen een BB en speelt meteen een handje mee. Ik denk dus dat hij heel wat handen zal spelen preflop.

Je moet ook rekenen dat een cbet echt niet altijd hoeft te werken.

Als je hier bv 65 cent cbet dan hoeft dit maar 38% van de keren te lukken om break even te zijn. Dat haal je volgens mij wel.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Ik ga akkoord dat het beter is preflop te raisen.
      Ik kan me op zich wel vinden in het limpen van 22-66 vanuit bepaalde posities.

Hier heb je echter altijd positie op de button en dat is voor mij echt wel een reden om te raisen preflop. Dat is gewoon een zeer profitabele spot voor jou, IP met initiative.

De flop zou ik mn hand niet meer als showdownvalue waardig zijn en ik zou dus inderdaad een cbet plaatsen puur als bluff. Ik denk dat villain nog heel wat meer heeft zitten dan pp en hij zal toch wel vaak moeten folden nog. Ook voor hem is dit een scary board.

Nog een vraagje trouwens: Wat zou je met A:h2 doen? Ik denk namelijk dat je daarmee altijd wel zou cbetten en dan zou ik dus 88 ook cbetten want ik zie er geen showdownvalue meer in.

Daarom zou ik dus ook de turn niet meer callen. Ik denk dat je equity vs zn bettingrange daar gewoon niet goed is en misschien bluff hij je wel maar dan gaat hij misschien nog door op de river en dan fold je sowieso toch.
      A :heart: 2 :heart: zou ik op zo een flop ook niet gecbet hebben, ik cbet gewoon in het algemeen niet op zulke drawy flops. Dus een leak gevonden lijkt me.