AKo TPTK v turnraise

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain 74/4 spazzy fish; AF 1.6; WTSD 35%; 0% foldto3bet. Speelde donkpot/call shove uit SB 4way op F KT5hhh met 5d6s. Complete spast maar niet zozeer met zijn (min)raises.

Ik bet F niet zo groot omdat ik niet hoef te protecten en het board niet denderend is voor me. Ik had wel groter moetn betten eigenlijk, omdat hij nooit een pair of zelfs gutshot gaat folden.

Turn zelfde verhaal, had weer groter moeten betten. Hij nutraised me echter en ik denk niet dat ik hier ooit de beste hand nog heb. Ik krijg echter 4.85:1 en met implied odds, omdat hij nooit zijn set/2p gaat folden, kan ik hier wel callen? Op een Q shove ik gewoon, op een K c/c hoewel ik dan nog steeds beat ben door sets, maar daar zijn veel minder combos van.

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1407502
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: $100.00
      UTG: $93.50
      Hero (MP): $125.75
      CO: $75.10
      BTN: $247.80
      SB: $114.60

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with K :spade: A :heart:
      UTG raises to $2, Hero raises to $7, 1 fold, BTN calls $7, 2 folds, UTG calls $5

Flop: ($22.50) J :heart: T :spade: A :club: (3 players)
      UTG checks, Hero bets $11.00, BTN calls $11, UTG folds

Turn: ($44.50) 7 :spade: (2 players)
      Hero bets $24.00, BTN raises to $48, Hero folds
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Betsizing mag inderdaad wel wat groter want dan weet je ook meer over zijn range. Met die kleine bets zie je er wat zwakker uit sowieso en kan hij dit soort moves gaan maken. Probleem met pot knallen op deze flop is dat je rare betsizes krijgt op de turn/river. Echter denk ik dat je tegen een vis hier wel een alternatieve lijn mag gebruiken. Dit is een vis die geen pair fold dus waarom niet gewoon $20 op de flop en shove op de turn? Is wel een grove overbet maar hij gaat een A noooit folden.

Over het algemeen zou ik wel een bet/bet/shove lijn gebruiken hoor, dus ongeveer hetzelfde als wat jij doet. Omdat je 125bb diep zit zou je wel wat groter kunnen betten op flop/turn. Die minraise ziet er inderdaad scary uit maar je kunt daar nog wel callen. Niet enkel een Q/K kan goed zijn, maar ook een J gaat nog redelijk vaak goed zijn omdat je dan AT en A7 beat hebt. Met de odds die je krijgt zou je de turn nog wel kunnen callen en misschien bet hij echt $30 op de river ofzo :P .

Gezien hoe spewy hij is echter (met zijn 4bet shove en alles met 65 op dat ene board) vind ik het echter ook helemaal niet erg om hier af te stacken met TPTK. Deze gast minraist hier wel, maar misschien vindt hij A2o hier ook wel de nuts dus zou ik niet zo makkelijk folden op een turn minraise.

Conclusie: turn iig callen en op de river gebaseerd op timing tells/instinct etc. een beslissing maken.