2.5$ 180 mans repush

• Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $2.28+$0.22

Stacks:
      UTG 3k3L (11,343)
      UTG+1 SeñorLobo11 (11,045)
      MP Lucianaton (28,327)
      CO Dovipoker (13,035)
      BTN SGC2658 (20,495)
      SB Boyvbeu (12,757)
      BB Tibovw (10,481)

Blinds: 400/800 Ante 75

Pre-Flop: (1,725, 7 players) Tibovw is BB :6c: :6h:
      2 folds, Lucianaton raises to 1,725, 3 folds, Tibovw folds

Ik denk dat ik in dit geval echt altijd een clear push heb?

Als ik aanneem dat villain 25% opent en 15% callt (wat me sws aannemelijk lijkt en ik eig nog veel meer feq verwacht ) dan heb ik qua ChipEV hier een push met 41% van mijn handen en qua $EV 8% . Nu denk ik dus dat ik hier met een serieuze leak zit. Als ik hier 66 nog niet durf pushen ?!

41% lijkt mij in ieder geval iets te wijd. We zitten hier denk ik op de F2T, dus dan moeten we iets tussen CEV en $EV nemen vermoed ik?

Ik heb in SNGwiz gemerkt dat de enige variabele die eig belangrijk is hier FEq is. als ik zijn callingrange verander van 12% naar 15% en naar 18% verwijdt mijn range van 20% naar 40% naar zelfs 80% (!!) (edit: omgekeerde volgorde obv)

Stacksize obv ook maar dat is nogal gerelateerd aan FE dus dat valt ook even buiten beschouwing en mijn hand leek in SNGwiz ook niet zo heel veel uit te maken, ik kwam niet zo'n grote verschillen uit in Chipdiff qua AT tot A2 ranges en zelfs tot JTs ranges.

Wat ik nu gewoon denk is als ik ook maar enig gevoel van Feq heb en als ik ook maar ietwat denk dat villain geen regular is dat ik hier veeeeel wijder moet pushen dan wat ik nu doe.

Ik vroeg me wel af of ik juist zat ivm die $EV en CEV redenering? als dit een FT zou zijn verkleint mijn range zooo hard. Wat moeten we dan met een F2T situatie?? Ik /care echt voor een mincash obv dus kdenk dat ik meer naar CEV moet leunen?

Mss kunnen jullie een range opstellen waar je hier mee gaat repushen ? gwn uit het buikgevoel zonder veel te berekenen?
  • 5 antwoorden
    • Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $2.28+$0.22

Stacks:
      UTG Lucianaton (28,177)
      UTG+1 Dovipoker (12,885)
      MP SGC2658 (20,345)
      CO Boyvbeu (15,657)
      BTN Tibovw (9,131)
      SB 3k3L (10,393)
      BB SeñorLobo11 (10,895)

Blinds: 500/1,000 Ante 100

Pre-Flop: (2,200, 7 players) Tibovw is BTN J: A:
      Lucianaton raises to 2,125, 3 folds, Tibovw folds, 3k3L goes all-in 10,293, 1 fold, Lucianaton calls 8,168

Flop: :6s: K: :4s: (22,286, 2 players, 1 all-in)

Turn: Q: (22,286, 2 players, 1 all-in)

River: :7d: (22,286, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 22,286
      3k3L shows high card Ace
      :9h: A:
      Lucianaton shows high card Ace - King+Queen+Jack kicker
      J: A:

Lucianaton wins 22,286 (net +11,893)

3k3L lost 10,393

soortgelijk geval maar hier vind ik het veel closer. Villain abused zijn grote stack obv maar dit is wel weeral een UTG raise + ik heb weer al een kleinere stack dus minder feq dan in de vorige spot. Ik heb hier AJo die vrij marginaal is en ik denk dat ik in $EV hier nooit en push vind. CEV is het clear push wel als ik ook maar 30% FE heb
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      ik repush daar met 66 vaker dan niet.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ga eerlijk zijn.
      Ik ken niet zoveel van de 180mans SNG's af.

Ik weet dat in een $2.20 tournament echt bijna niemand daar een shove met 15% van zn range gaat callen. Dat doen ze normaal veel tighter.

Daarom zou ik ook met een hele grote range reshoven daar.

Sowieso elke pp, AT+, Heel wat broadway suited handen, SC etc...

Maar het hangt inderdaad erg af van je fold equity en daar kan bayleysa je denk ik ook meer over vertellen.

Ik roep donbartos er wel even bij. Die zal je wel vooruit kunnen helpen denk ik.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Ik ga eerlijk zijn.
      Ik ken niet zoveel van de 180mans SNG's af.

Ik weet dat in een $2.20 tournament echt bijna niemand daar een shove met 15% van zn range gaat callen. Dat doen ze normaal veel tighter.

Daarom zou ik ook met een hele grote range reshoven daar.

Sowieso elke pp, AT+, Heel wat broadway suited handen, SC etc...

Maar het hangt inderdaad erg af van je fold equity en daar kan bayleysa je denk ik ook meer over vertellen.

Ik roep donbartos er wel even bij. Die zal je wel vooruit kunnen helpen denk ik.
      ye np. Als je fe hebt pushen en als je dat niet hebt folden:D
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Why wil je tussen $EV en cEV gaan zitten?

Je kunt hier op zich de $EV wel uitrekenen en dan hiervan uitgaan.
      Dus bereken is m.b.v. http://www.icmcalculator.com wat de $EV van je stack is als je verliest, wint, de blinds pakt en foldt.

Bereken vervolgens de rest van de ICM calculation.

Ik denk dat het op zijn minst handig is enige ervaring te hebben met ditsoort berekeningen gewoon voor de feeling.

Mocht je hulp nodig hebben of vragen hebben dan roep je uiteraard maar :)