AQs

• BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      $0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Player6 ($4.73)
      UTG+1 BadBeatFil ($7.15)
      CO Player2 ($4.78)
      BTN Player3 ($5.40)
      SB Player4 ($1.48)
      BB Player5 ($4.15)

Villain op BU heeft stats (sample 411 handen):
      - VPIP 46
      - PFR 24
      - Aggression Factor 1.6 (total; flop 0.7; turn 1.2; river 6.1!!!)
      - CB: 21%
      - Fold to CB: 24%

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) BadBeatFil is UTG+1 Q:heart: A:heart:
      1 fold, BadBeatFil raises to $0.16, 1 fold, Player3 calls $0.16, 2 folds

Flop: 9:heart: 2:club: 9:club: ($0.38, 2 players)
      BadBeatFil bets $0.27, Player3 calls $0.27

Turn: A:spade: ($0.92, 2 players)
      BadBeatFil bets $0.66, Player3 calls $0.66

River: 3:club: ($2.24, 2 players)
      BadBeatFil bets $1.06, Player3 raises to $4.31, BadBeatFil folds

Villain had heel hoge river agressie nochtans.

Grtz, Fil
  • 11 antwoorden
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Ik denk dat ik hier niet c-bet Gezien zijn lage fold to cbet percentage, hij fold hier geen enkel paar en geen enkele A high of overcards. Gezien zijn Vpip lig je waarschijnlijk voor op de turn dus daar zou ik wel betten voor value en protection. Iemand met zo'n laag Fc-bet called hier echt niet enkel met flushdraws en 9's dus bestaat de kans is groot dat je op de river de beste hand hebt. Ik zou gezien zijn river agressie checken op de river om hem de kans te geven die :club: te bluffen.

Maar ik denk dat je, met de lijn die hij aanneemt echt wel beat bent. Call- call- raise ziet er echt zo sterk uit, dit moet wel een 9, A9, 22, of een flush zijn. Op nl4 gaan ze echt niet 2 keer floaten om op de river een scarecard te bluffen, je bent hier zeker beat imo, ondanks zijn hoge riveragressie.
    • BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      Thx voor reactie.

Idd was C-bet op flop niet zo ok, gezien zijn stats. Gezien een andere hand nadien vermoed ik zelfs dat deze hand hij ook mij niet beat had.

Ik heb nadien nog verschillende handen tegen deze villain gespeeld en gezien tegen anderen. Het was echt een wederkerend gebeuren, callen, callen en dan all in als er een fl mogelijkheid lag, een str mogelijkheid lag...

Op een bepaald ogenblik had ik een overpaar (slechts 99) maar viel ik weer tegen dezelfde villain en was het weer van dat. Ik had het nochtans duur genoeg gemaakt om te weten waar ik stond met mijn overpaar. Toch weer opnieuw datzelfde patroon dat ik al tig keer gezien had nu. Iig, hieronder de hand:

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG eSK_I3ryI3e ($7.16)
      CO kosmos311272 ($4.61)
      BTN BadBeatFil ($4.94)
      SB kirill6996 ($4)
      BB srijaa ($4.95)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) BadBeatFil is BTN 9:heart: 9:club:
      1 fold, kosmos311272 raises to $0.12, BadBeatFil calls $0.12, kirill6996 calls $0.10, srijaa calls $0.08

Flop: 2:heart: 4:heart: 8:diamond: ($0.48, 4 players)
      kirill6996 checks, srijaa checks, kosmos311272 bets $0.23, BadBeatFil raises to $0.57, kirill6996 folds, srijaa calls $0.57, kosmos311272 calls $0.34

Turn: 3:spade: ($2.19, 3 players)
      srijaa goes all-in $4.26, kosmos311272 folds, BadBeatFil goes all-in $4.25

River: 5:club: ($10.70, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $10.70BadBeatFil shows9:heart: 9:club:
      srijaa showsJ:club: 8:spade:

BadBeatFil wins $10.16 (net +$5.22)
      srijaa collects $0.01 (net -$4.94)
      kirill6996 lost $0.12kosmos311272 lost $0.69
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Natuurlijk als hij dat een aantal keer blijft doen verraad hij zichzelf uiteraard en kan je een read ontwikkelen op hem die je dan wel moet vertrouwen. Maar dit zijn echt grote uitzonderingen op Nl4 ben je in het eerste geval tegen 99% van de villains beat. Maar natuurlijk eens je de read ontwikkeld hebt en hij denkt met dezelfde play elke keer weg te komen moet je hier natuurlijk op terugspelen. Maar zo'n spelers zijn echt wel uitzonderingen. En met die 2de hand zou hij miss wel eens zijn toppair willen beschermen tegen een flushdraw ofzo, geen idee hoe hij denkt :D
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door oscaar10
      Ik denk dat ik hier niet c-bet Gezien zijn lage fold to cbet percentage, hij fold hier geen enkel paar en geen enkele A high of overcards. Gezien zijn Vpip lig je waarschijnlijk voor op de turn dus daar zou ik wel betten voor value en protection. Iemand met zo'n laag Fc-bet called hier echt niet enkel met flushdraws en 9's dus bestaat de kans is groot dat je op de river de beste hand hebt. Ik zou gezien zijn river agressie checken op de river om hem de kans te geven die :club: te bluffen.

Maar ik denk dat je, met de lijn die hij aanneemt echt wel beat bent. Call- call- raise ziet er echt zo sterk uit, dit moet wel een 9, A9, 22, of een flush zijn. Op nl4 gaan ze echt niet 2 keer floaten om op de river een scarecard te bluffen, je bent hier zeker beat imo, ondanks zijn hoge riveragressie.
      Ik vind Cbet net wel fine omdat hij zo loose is, je cbet hier zelfs vr value imo.

Turn bet is ook fine als dit je plan was op elke overcard zoals J Q K A ook als je ze niet hit.

River is lelijk. Ok hij heeft grote agressie, maar heb je hem al veel zien doen wat hij nu doet? Want zen agressie kan ook hoog zijn op de river omdat hij bvb altijd bet als ze naar hem checken op de river. Ik fold hem hier toch omdat je bijna altijd tegen 9x of flush zit.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      hand 2 is echt wel funny:D . Maar zie je het verschil? Hij donkbet hier all in, in die andere hand raised hij jou all in.

Ik vind raise flop best lelijk omdat het 4way is en je niet weet wat doen als je een shove om je oren krijgt;) . want dan heb je wss 2 outs of zit je tegen een huge draw.

Ik zou wel een note maken op die kerel dat hij echt een huge fish is die broke gaat met top pair.

Je moet wel het verschil zien met de line die hij hier neemt en in de vorige hand. Die in de vorige was veel meer nutsline dan deze.

Also: gelieve maar 1 hand per topic te posten;) .
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Ga je dan 3 barrelen tegen iemand die wrslk alles called? Als er toch overcards vallen op de turn die je zelf niet hit kunnen die toch net goed zijn voor villain aangezien die hier wrslk KJ ofzo niet eens fold? Ik speel hier meestal redelijk face up tegen zo'n stations aangezien die hier bv pocket 5 nooit folden en valuebet zwaar en 3x als ik hit. Omdat het nogal moeilijk is om in te schatten waar je staat zonder gehit te hebben.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ga je dan 3 barrelen tegen iemand die wrslk alles called? Als er toch overcards vallen op de turn die je zelf niet hit kunnen die toch net goed zijn voor villain aangezien die hier wrslk KJ ofzo niet eens fold? Ik speel hier meestal redelijk face up tegen zo'n stations aangezien die hier bv pocket 5 nooit folden en valuebet zwaar en 3x als ik hit. Omdat het nogal moeilijk is om in te schatten waar je staat zonder gehit te hebben.
      omdat hij vaak Cbets called wilt het niet zeggen dat hij die op de turn ook ng vaak called Oscaar. Je hebt veel spelers die gwn veel cbets callen en dan bijna alles op de turn opgeven. Des te beter als hij op de flop KJ niet kan folden dan haal je er value uit. Maar zen range is zoveel groter dan Kx en Jx, die gast heeft hier ook sc, lagere a highs, lagere pockets,...

Als hij een callingrange heeft van 46 en hij fold er maar 25 procent van op de flop dan sta je met AQ 100 procent voor op zen range op dat board:) .
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Ja natuurlijk is zijn range hier gigantisch en sta je voor op het grootste deel van zijn range maar ik vind het een moeilijke spelen tegen zo'n spelers omdat ze op een paired board nogal moeilijk folden. En sommige met maar één overcard ook nog. Natuurlijk zijn er heel veel spelers die de turn opgeven, ik barrel heel vaak 2 keer maar dit zijn bij mij meestal de tightere spelers. Ik speel tegen stations liever wat voorzichtiger als ik niet hit maar ik snap wel wat je bedoelt dat je hier vaak value gaat krijgen van slechtere handen.
    • BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      Je moet wel het verschil zien met de line die hij hier neemt en in de vorige hand. Die in de vorige was veel meer nutsline dan deze.

Also: gelieve maar 1 hand per topic te posten.

Ik ben echt blij met jou aanduiding van het verschil, had het natuurlijk zelf ook kunnen zien, maar dan moet je het ook ZIEN en ernaar zoeken.

Ik heb die eerste hand ook gefold omdat ik geen goed gevoel met een call had. Bij die tweede hand heb ik ook niet onmiddellijk gecalld maar had ik een gevoel dat ik voorstond en zelfs een intuïtief gevoel dat er deze keer echt iets niet klopte aan zijn bettingpattern. Waarschijnlijk heb jij net je vinger gelegd op de oorzaak waarom ik dit gevoel had en dus toch callde en won!

Dit is iets wat ik ook echt moet noteren in een nota bij deze kerel. Ik noteer wel dingen, maar net deze details zijn eigenlijk geen details maar net belangrijk en die voel ik soms maar ZIE ze blijkbaar nog niet.

Excuses ook voor het posten in één thread :facepalm: , was meer de bedoeling om een punt te maken maar ik begrijp je bezwaren.
      Anderzijds had ik je misschien niet de commentaar kunnen ontlokken die ik net zo goed vind nu, namelijk het belangrijke maar moeilijk te zien onderscheid tussen beide handen en betting patterns van villain. :f_biggrin:

Thanx man!

Grtz, Fil
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ja natuurlijk is zijn range hier gigantisch en sta je voor op het grootste deel van zijn range maar ik vind het een moeilijke spelen tegen zo'n spelers omdat ze op een paired board nogal moeilijk folden. En sommige met maar één overcard ook nog. Natuurlijk zijn er heel veel spelers die de turn opgeven, ik barrel heel vaak 2 keer maar dit zijn bij mij meestal de tightere spelers. Ik speel tegen stations liever wat voorzichtiger als ik niet hit maar ik snap wel wat je bedoelt dat je hier vaak value gaat krijgen van slechtere handen.
      Wat jij zegt is ook waar hoor. En tegen complete stations moet je het niet doen. Maar tegen scared mensen postflop is het wel handig. Je moet daarvoor enkel hun fold vs bets bekijken.

Een belangrijk begrip vind ik dat je niet moet denken fuck ik ben beat, maar moet denken als ik bet wat fold hij dan nog;) .
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadBeatFil

Also: gelieve maar 1 hand per topic te posten.

Ik ben echt blij met jou aanduiding van het verschil, had het natuurlijk zelf ook kunnen zien, maar dan moet je het ook ZIEN en ernaar zoeken.

Ik heb die eerste hand ook gefold omdat ik geen goed gevoel met een call had. Bij die tweede hand heb ik ook niet onmiddellijk gecalld maar had ik een gevoel dat ik voorstond en zelfs een intuïtief gevoel dat er deze keer echt iets niet klopte aan zijn bettingpattern. Waarschijnlijk heb jij net je vinger gelegd op de oorzaak waarom ik dit gevoel had en dus toch callde en won!

Dit is iets wat ik ook echt moet noteren in een nota bij deze kerel. Ik noteer wel dingen, maar net deze details zijn eigenlijk geen details maar net belangrijk en die voel ik soms maar ZIE ze blijkbaar nog niet.

Excuses ook voor het posten in één thread :facepalm: , was meer de bedoeling om een punt te maken maar ik begrijp je bezwaren.
      Anderzijds had ik je misschien niet de commentaar kunnen ontlokken die ik net zo goed vind nu, namelijk het belangrijke maar moeilijk te zien onderscheid tussen beide handen en betting patterns van villain. :f_biggrin:

Thanx man!

Grtz, Fil
      Ja is np vr deze keer hoor, maar het is gwn een pak overzichtelijker vr mij. Als je 2 handen hebt vs dezelfde villain zet je dat er ook gwn bij dat het zelfde villain is als de vorige hand die je post ofzo. Of je schrijft er gwn je read bij dat hij afstackte met 8j tp 4 way pot. Gwn korte omschrijving van je read.