QTs monsterdraw

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      CO is solide reg 22/17; 2.1 AF; 27% WTSD. Barrelt redelijk vaak
      BTN en BB callingstation fish.
      UTG fishy 31/20; 2.0 AF; 29% WTSD. Fold niet graag voor de river, chaser.

In andere situaties zou ik hier wel happy broke gaan op de flop, maar omdat het 5way is, is de range van CO sterker. Aangezien er 3 fish in de hand zitten zou ik door direct broke te gaan echt gigantische implied odds missen. Ook ga ik praktisch altijd flippen of behind zijn als ik broke ga op de flop. De enige hand waar ik op voorsta uit CO zijn range is 9c7c.

De floprange van CO schat ik op: JT-JK, 7c9c, T9s, 44, 88, Ac2c-Ac9c.
      Hij zou JJ+, AJ+ pf 3betten. Ik twijfel wel of hij T9s gaat uitbetten op een doublesuited board 5way, misschien enkel Ts9s door BDFD.

Ik call dus enkel op de flop. Moest 1 vd fish raisen na mij ga ik uiteraard wel broke.

De turn verandert weinig voor mij hand. Ik heb nu wel SD value, maar tegen de range van CO is die nooit goed. Hij improved nu enkel JT naar 2p. Het is niet zon erge scarecard voor hem omdat enkel gutshots aankomen.

Zijn sizing is wel eigenaardig, ik denk nu eigenlijk dat het redelijk zwak is en dat hij zichzelf een goeie prijs wil geven om te drawen. Een set of 2p zou hij namelijk groter betten omdat onze ranges toch hoofdzakelijk uit draws bestaan. Ik dacht wel aan een raise/call op de turn, maar die T geeft me praktisch geen extra equity tegen zijn valuerange en FE heb ik hiertegen zeker niet. Ook mis ik dan alweer value van die fish. Is raise/call de beste lijn door die sizing tell? Zal hij hier vaker een draw hebben waartegen ik nu voorsta (als hij daarmee zou broke gaan natuurlijk, het kan ook zijn dat ik me met een raise isoleer tegen enkel zijn valuerange).

En as played, bluffcatch ik de river? De enige motivatie is zijn funky sizing, hij geeft ons goeie odds op de turn en maakt dan ineens een huge bet op een blank river. Wel erg riskant omdat de fish na mij nog kan callen met AJ oid.

EDIT: ik laat de UTG fish hier voornamelijk buiten beschouwing, omdat ik tegen zijn range wel profitabel broke kan gaan door dead money enzo.

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1407576
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP: $97.43
      CO: $100.00
      BTN: $75.50
      Hero (SB): $115.35
      BB: $75.37
      UTG: $102.90

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: Q :club:
      UTG raises to $2, 1 fold, CO calls $2, BTN calls $2, Hero calls $1.50, BB calls $1

Flop: ($10.00) J :club: 8 :club: 4 :spade: (5 players)
      Hero checks, BB checks, UTG checks, CO bets $7.00, BTN folds, Hero calls $7, BB folds, UTG calls $7

Turn: ($31.00) T :spade: (3 players)
      Hero checks, UTG checks, CO bets $17.00, Hero calls $17, UTG calls $17

River: ($82.00) 2 :diamond: (3 players)
      Hero checks, UTG checks, CO bets $61.50
  • 2 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ja mijn eerste gedachte was ook raisen op de flop maar je hebt wel een punt dat CO hier wel redelijk vaak sterk is. Ik weet niet of je AJ uit zijn range kan halen want de PFR opent toch vanaf UTG en hij kan er niet vanuit gaan dat iedereen opeens meegaat in de BT/SB/BB. Ik denk dat hij hier heel vaak JX zit te barrelen iig omdat jouw hand altijd of JX is of een draw en hij wilt voornamelijk value halen van de vis. AXcc is ook wel een mogelijkheid, maar combinatie-gewijs een kleinere.

Het punt waar jij echter nog geen rekening mee gehouden hebt, is dat wanneer jij gaat check/raisen op deze flop, dat jij er echt bizar sterk uit ziet en dat je echt wel fold equity hebt tegen een groot gedeelte van zijn range. Je laat daar namelijk of een hele sterke draw zien of een set/2pair.

Ik vind raisen prima op de flop maar flatten met jouw redenatie eigenlijk ook. Het helpt dat er veel dood geld in de pot wordt gestopt omdat die paar vissen na jou nog erin blijven, maar met een raise op de flop zul je vaak ook de pot in 1x oppakken. Die fold equity + je sterke handequity wil je wel samen uitbuiten en de plek daarvoor is op de flop.

Ik vind dat je de hand prima hebt gespeeld. Het enige wat ik nog even belicht is de andere optie :) .

De river zou ik nooit herocallen overigens. Ik denk dat villain hier heel makkelijk een grote range kan valuebetten (KJ+ etc.) en dat hij niet heel vaak 3way na 2 calls een grote riverbluff zou maken met een hand als A2cc, vooral met een vis die makkelijk kan callen met midpair ofzo. Zijn sizing is misschien wat apart, maar aan de andere kant zit hij in positie en weet je hij dat hij op elke klaver en 9 etc. behind gaat checken/op gaat geven dus afgezien van de odds die hij geeft is dat niet zo een groot probleem.
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Als hij hier de flop X/R zou spelen, dan is dat gezien zijn relatieve positie niet logisch. Want al zou hij idd een made hand hebben (bijv. een set), dan zou donken meer value opleveren omdat BB en UTG er nog tussenin zitten en kunnen flatten voordat CO mogelijk gaat raisen.

Donk/3bet-shove flop lijkt me geloofwaardiger om foldequity te genereren ... Als CO inderdaad zo slim is om te zien dat je value wilt halen uit relatieve positie, dan zal hij vaak denken dat je enorm sterk bent.