Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Was dit een push

• Mookey
      Mookey
      Bronze
      Mijn vraag is of ik deze hand anders had moeten spelen.
      Ik dacht dat ik deze hand misschien beter had kunnen pushen!

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      UTG3:
      1640
      MP1:
      1630
      MP2:
      2640
      Hero:
      2630
      CO:
      1760
      BU:
      4750
      SB:
      1400
      BB:
      3550

SnG-MTT $ 3,00 (10 Spelers)
      200/400 No-Limit Hold'em (8 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP3 met A :diamond: , 9 :diamond:
      2 folds, MP2 callt, Hero callt, 2 folds, SB callt, BB checkt

Flop: (1600) Q :spade: , T :heart: , 5 :spade: (4 Spelers)
      SB bet 400, BB foldt, MP2 callt, Hero foldt

Turn: (2400) 9 :spade: (2 Spelers)
      SB checkt, MP2 checkt

River: (2400) 2 :club: (2 Spelers)
      SB checkt, MP2 checkt

Final Pot: 2400

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      MP2 toont Aas hoog (Ac, Jd) --> (Ac, Qs, Jd, Th, 9s)
      SB toont een pair Vrouwen (Qc, 8c) --> (Qs, Qc, Th, 9s, 8c)

SB wint 2400 met een pair Vrouwen (Qc, 8c) --> (Qs, Qc, Th, 9s, 8c)

Groetjes Mookey
  • 8 antwoorden
    • Mookey
      Mookey
      Bronze
      Niemand ?(
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Sowieso niet gaan limpen.

Je hebt 2 opties pre-flop: Raisen of folden. Callen is haast nooit een optie, voor de flop. En al helemaaaal niet met deze blinds!

Leer jezelf gewoon vanaf nu aan: Als ik een hand besluit te spelen, dan ga ik verhogen. Niet in gaan limpen.. dat is zooo slecht en je laat bovendien de BB gratis spelen!

Als je besluit te spelen is het toch minimaal een 4BB raise vanwege die limper voor jouw. 4BB = 1600 chips = meer dan 1/2 stack = een push.

Dus push of fold.

Persoonlijk ga ik hier soms all-in en soms folden. Dat ligt aan de speler die voor mij limpt.

Doet hij dit vaak? Met wat voor handen heeft hij dit eerder gedaan?

Als ik hem vaak zie limpen dan gooi ik deze hand all-in vanwege de hoeveelheid "dood geld" in de pot. En hij gaat heel vaak folden als je all-in gaat, als hij veel limpt. De blinds callen ook niet zo snel meestal. (Hangt ook een beetje van hun image af)

Als dit de eerste keer is dat hij limpt, en dit totaal niet bij zijn image past. (Hij speelt de hele tijd tight, raised met goede handen, fold de rest).. dan gaan er alarmbelletjes bij me rinkelen en denk ik bij mezelf: Hey, wat gebeurt hier? Waarom limpt hij ineens? Bang dat de blinds folden omdat hij een hele sterke hand heeft? Of wil hij zo diep in het toernooi een goedkope flop?.. dan overleg ik met mezelf en maak een besluit. Meestal fold.

Als er niet voor mij gelimpt word raise ik 3BB's.
    • Mookey
      Mookey
      Bronze
      Bedankt, voor de reactie LookAwayNow :D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      idd is dit geen limp.

Je krijgt nooit genoeg uitbetaald wanneer je hand aankomt en de winratio is niet in orde.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      ge hebt gelijk 6,5BB dus limpen is niet echt een goed idee je investeert namelijk 1/6 van uw stack. terwijl als je hier pusht je 1000 kunt oprapen als iedereen fold. dat is 1/2,5 situatie en dus gunstig. vraag is limpt hij veel of niet zo nee kan je hier folden maar een push kan ook denk ik tenzij je weet dat de limper daar zelden limp fold en dit enkel met monsters doet.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Ik fold hier omdat;

1. Met jouw stack mag je nooit limpen bij deze blinds
      2. Als je pusht is de limper normaal potcomitted, ik zie hem hier dus bijna nooit folden.

Als hij limpt met het besef dat hij daardoor potcomitted is, dan hoopt hij wrs op een raise door iemand die dood geld heeft geroken. Om vervolgens zijn monster om te draaien.

Bij een call heeft zijn range jou dus vrij vaak dominated + er is nog kans op een overcaller door de bigstacks of andere spelers die dood-geld-geil zijn.
      Je ligt tegen de helft van de pps achter, de andere helft flip je en tegen sterkere azen loop je al helemaal achter.

Mijn conclusie; zijn range crusht jouw hand tenzij hij een enorme vis is of hij een level wil maken OOP op 7 spelers met een stack die potcomitted is door zijn limp en bijgevolg een monster wil representeren.
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Lijkt me wel spelerafhankelijk een beetje maar dit is veel vaker een shove dan een fold IMO. Je doet het niet slecht tegen callrange en je hebt ook altijd nog wat FE dusja shove.

btw First in is dit altijd een shove dus niet raisen naar 3x de BB.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      is dit een STT van 10 man? begint iedereen hier met 2000 chips oid?
      sorry, ken deze structuur niet, maar ligt vast aan mij, gezien ik alleen op pokerstars speel.

zoals reeds is aangegeven en uitgelegd, moet je pushen of folden. eigenlijk moet dat al vanaf 10-12 bb.
      In deze specifieke situatie denk ik iit christaline dat je wel degelijk FE hebt. Er openlimpt namelijk iemand met 6.5bb. Dat getuigt niet van sterk spel. Ik denk dan ook niet dat diegene het idee heeft dat hij nu committed is. (dat zou anders zijn als hij met bijv. 4.5bb limpt)
      Bovendien denk ik dat je met a9s vrij ver voor ligt op een limpingrange van een zwakke speler. Sterke azen en andere monsters worden meestal gewoon geraist of gepusht door de limper. Af en toe zie je hier wel een monster, maar als je dit soort situaties altijd beoordeelt als 'trap', dan laat je op lange termijn veel geld liggen.

Dus omdat ik de limpingrange zwak acht en het dode geld veel voor jouw stack betekent zou ik hier pushen.
      Overigens niet veel ruimer dan dit.