NL10 AJo

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik weet niet zo goed wat ik hier moet doen. Geen stats, zat net aan tafel.
      Hij donkt en denk dat hij me daarmee van m'n hand af wil zetten (als ik geen :spade: heb).

Turn bet hij pot en wordt het wel erg duur om te callen. Waar zetten jullie UTG op?

$0.05/$0.10 No Limit Hold'em

BTN: $10.00
      SB: $10.00
      BB: $30.27
      UTG: $4.61
      Hero (UTG+1): $10.00
      MP: $11.56
      CO: $3.00

Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG+1 with J :diamond: A :heart:
      UTG calls $0.10, Hero raises to $0.50, 5 folds, UTG calls $0.40

Flop: ($1.15) A :spade: 5 :spade: T :spade: (2 players)
      UTG bets $0.86, Hero calls $0.86

Turn: ($2.87) 9 :heart: (2 players)
      UTG bets $2.87, Hero folds
  • 10 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Lastige...
      Hij zit maar half stacked aan tafel, dus hij krijgt de call20 niet voor PP's. SC al helemaal niet, maar ja, misschien snapt ie dat niet eens.

Donkbets raise ik meestal (als ik zonder donkbet al van plan was om te c-betten/ value-betten).
      Je wilt de pot hier best meteen oppakken en bij een 3-bet heb je een easy fold. Als hij de raise callt, heeft ie iig geen flush en waarschijnlijk ook geen set.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik raise grote donkbets niet altijd. Als er geen protection nodig is call ik meestal. Kleine donkbets raise ik natuurlijk wel voor value.
      Hier raisen heb ik ook aan gedacht idd. Misschien is dat wel beter want dan weet ik gelijk waar ik sta met TP.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Wel hij is halfstacked ent limpt UTG.
      Ik denk dus inderdaad niet dat deze speler veel pokerconcepten snapt.

Mijn ervaring is meestal als vissen donken dat ze altijd wel wat hebben.
      Dit kan hier echter veel zijn. Allerlei paartjes, een flopped flush iof misschien wel een flushdraw.

Raisen om te weten waar je staat vind ik hier geen goeie optie.
      Raisen voor value en dan nog folden is bijna altijd verkeerd. Op die manier tover je je hand eigenijk om in een bluff.

Ik vind dat je hem eigenlijk wel ok gespeeld hebt, al is dit geen leuke situatie. Flop moet je gewoon wel callen en afwachten, gebruik maken van je postiei. Turn bet hij gewoon te groot en kan je beter opgeven.

Dit is wel het soort speler waar je zo snel mogelijk reads op moet verzamelen. Jammer dat hij/jij net aan tafel zat maar hou deze goed in de gaten en ik weet zeker dat je hem binnen de 2 orbits helemaal kunt ownen.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Raisen om te weten waar je staat vind ik hier geen goeie optie.
      Raisen voor value en dan nog folden is bijna altijd verkeerd. Op die manier tover je je hand eigenijk om in een bluff.
      Hmm, dat is toch een play die ik erg veel maak. (leak?)
      Ik zal er eens op gaan letten de volgende keer.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Dat kan echt bijna nooit. Je mag gerust eens wat handjes posten waarin je dat doet.

Zal proberen goed uit te leggen waarom het niet kan.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Dat kan echt bijna nooit. Je mag gerust eens wat handjes posten waarin je dat doet.

Zal proberen goed uit te leggen waarom het niet kan.
      Ik zal vanavond in mijn HEM database een paar van die situaties opzoeken en posten.
      In het algemeen:
      Als ik PFA ben dan c-bet ik HU IP (bijna) altijd.
      Als er een donkbet komt, raise ik hem, omdat dat meestal iets zwaks is.
      Ik wil geen verschil maken met c-betten en value-betten op de F om balancing redenen.

Misschien is dit wel een grote leak hoor.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      @Sol4r:

EliasVeritas bedoelt in mijn geval dat ik op de flop een made hand heb (TPGK) en ik door te raisen alleen betere handen meekrijg en alle blufs laat folden. Als er dan op mijn raise geshoved wordt dan moet ik folden omdat ik beat ben. Zo'n raise-fold situatie wil je met een made hand dus voorkomen omdat je wel SD value hebt en je de blufs van villain er beter in kunt houden.

Donkbets altijd raisen lijkt me ook niet zo goed. Als het minbets zijn dan snap ik het wel want die behandel ik gewoon als checks en dan raise ik voor value. In die situatie kan het dus voorkomen dat je na een reraise moet folden.

Maar als je tegen een vis speelt die zijn midpairs vrij groot donked dan kun je net zo goed callen met TP omdat hij vervolgens op de T misschien nog een keer bet.

Als ik de flop mis en een vis donked dan fold ik ook vaak omdat ze meestal wel wat hebben. Ik ga geen moeite doen om vissen van hun handjes af te bluffen.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ja, ik begrijp wel wat jullie bedoelen denk ik.
      Maar als ik made hands ga callen i.p.v. raisen wat ik met een c-bet(raise) wel doe, dan wordt mijn spel toch doorzichtig en voorspelbaar? Dat bedoelde ik met "balancing redenen"

Ik zal in een nieuw topic vanavond wel wat van die donkbet handjes posten i.p.v. jouw topic vol te spammen :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Neuh je kan net zo goed aan het floaten/drawen zijn toch. Denk ook niet dat mensen daar op letten op de micro's.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik bedoel eigenlijk gewoon, dat als je bereid bent om te raisen voor value je meestal ook broke moet gaan.

Op de micros is dat op zich niet altijd waar. Dit omdat mensen soms nog met heel veel slechtere handen callen maar slechts met een kleine, meestal heel sterke range durven All In te gaan.

Over het algemeen is het echter een gouden regel: Dont raise/fold voor value/information.