NL2 QJo (top pair en OESD, wordt gereraised op flop)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,98
      MP1:
      $2,03
      MP2:
      $2
      BU:
      $4,97

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:spade: , J:diamond:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,02, MP2 calls $0,02, 2 folds, BU calls $0,02, Hero raises to $0,16, 2 folds, MP2 calls $0,14, BU calls $0,14.

Flop: ($0,52) Q:heart: , T:spade: , 9:diamond: (3 players)
      Hero bets $0,37, MP2 folds, BU raises to $0,74, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $1,26

Ik weet niet nu ik er aan denk denk ik toch ja misschien best wel een nitty fold. Maar ja. Volgens mij is alleen mijn OESD van waarde. Deze gast had best wel tight stats op best wel wat handen.

Edit: nou weet ik het zeker, de stats van elephant geven niet de stats aan die ik op dat moment van spelen had. Maar ook na alle andere handen. Zijn stats zagen er op dat moment tighter uit als de stats die elephant nou geeft.
  • 3 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Pot odds technisch kun je hier gewoon callen hoor. Je hoeft maar 23% van de pot bij te leggen.
    • BWonder
      BWonder
      Bronze
      Pre-flop zou ik deze folden.

Er zijn al 2 limpers en postflop uit positie QJo spelen is zeker niet ideaal.

Op de flop kan je deze nog wel callen, je krijgt idd wel de odds om je OESD na te jagen. Die minraise van iemand met een AF van 1.0 betekent waarschijnlijk een set.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik wil deze hand ook zeker niet OOP gaan spelen.
      Ik vind dat je wel kunt completen met nog 3 andere limpers voor je.

BTN ziet er inderdaad vrij tight uit maar je kan prima callen omdat je een straightdraw hebt. Als je die hit zul je namelijk nog meer chips in de pot krijgen met de beste hand. Dat heet implied odds.

Ik zou de turn dus zeker niet folden vs zijn kleine raise