Chipleader 28/205 left

• Kletsje
      Kletsje
      Bronze
      Er waren dus nog 28 mensen over. Ik, de chipleader zit met 115k op de big blind, de blind zijn 1000/2000 (en wat ante) - Ik krijg KK gedealt.

Iedereen fold en de button met ±30k lijkt te blindstealen met een raise van 3.5 x de BB.

Mijn vraag hier is:

- Kan ik beter callen in de hoop dat hij op de flop (zonder aas) bluft/inzet

OF

- Doe ik hier regular play = all in pushen pre-fop.

In deze situatie callde ik hem en bette hij 3/4 pot op de flop. Ik liep tegen een set aan
  • 5 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Callen en opgeven op A board lijkt me geen goede optie.
      Of je callt hier, en callt zijn Cbet op elk board door, dus ook een Axx flop.
      Of je pusht hier preflop.

Afhankelijk van de speler en reads enz enz, kies ik meestal voor optie 1 met een monster als KK.
    • Kletsje
      Kletsje
      Bronze
      Ok, daar heb ik genoeg aan, thnx for the advice!

Nog steeds in het toernooi trouwens nog 5 over:)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      raise--callen
    • Kletsje
      Kletsje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      raise--callen
      Toch geen fold?...
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      De stakes zijn zeker ook belangerijk hier vind ik.
      Is dit $10 of minder dan call ik graag omdat mensen nu eenmaal zo bang zijn om All In te gaan. Met elke cbet zal hij al zoveel geld in de pot stoppen dat je dan makkelijk zowat elke flop check/raise All In kan gaan.

Ik ga een Ahi flop waarschijnlijk ook niet opgeven maar gewoon check/call spelen.

Zijn de stakes al wat hoger dan verwacht ik toch wel dat hij vaak gaat callen. Hij maakt hier trouwens echt gruwelijk groot volgens zn stacksize (15bb en dan 3.5bb openraisen). Daarom is shoven ook niet echt verkeerd omdat er al zoveel dead money in de pot zit.