Allin terecht?

• rob181502
      rob181502
      Bronze
      Ik zit een beetje met deze hand. Ik let even niet goed op preflop en zit daarna dus met een probleem.

Preflop is m.i. niet goed want call met AQ lijkt me veel te zwak.

Maar nu ik mezelf dan toch in de nesten heb gewerkt...Wat is de beste lijn die ik dan kan aanhouden?

Stats vil: 20/10/2.0

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $9.90 (99 bb)
      Hero (BB): $5.75 (57.5 bb)
      UTG+1: $4.55 (45.5 bb)
      UTG+2: $5.31 (53.1 bb)
      MP1: $10 (100 bb)
      MP2: $4.85 (48.5 bb)
      MP3: $10.75 (107.5 bb)
      CO: $7.26 (72.6 bb)
      BTN: $10.40 (104 bb)

Preflop: Hero is BB with Q A
      7 folds, SB raises to $0.60, Hero calls $0.50

Flop: ($1.20) A T J (2 players)
      SB bets $0.60, Hero raises to $5.15 and is all-in, SB calls $4.55

Turn: ($11.50) 6 (2 players, 1 is all-in)
      River: ($11.50) 2 (2 players, 1 is all-in)
  • 5 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Hoi Rob,

1. Je zit hier niet full stacked aan tafel.
      2, Het is een blind battle en ik denk dat SB hier met een bredere range dan 10% gaat openen. Je AQo loopt hier dik op voor, dus een raise was inderdaad sterker geweest. Maar goed, dat wist je zelf ook al. :)
      3. AI is een beetje een over-raise hier. Je had nog wel een normale raise kunnen maken met jouw stack ($1,80 ongeveer). Dat ziet er vaak sterker uit dan een wanhopige AI (van een half stacked speler), maar misschien was een call hier wel gewoon beter. AT+ zit toch zeker wel in zijn range en je wilt zo goedkoop mogelijk een showdown zien.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Waar verwacht je op de flop door gecalled te gaan worden na je AI?

Zoiezo call maar een raise kan denk ik ook wel. Het board is erg drawy en hij maakt een zwakke cbet. Draws zitten zeker in zijn range.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Preflop is fine. Zijn openingsrange vanaf dde SB is waarschijnlkijk erg breed met emt AQ lig je mijlenver voor. Als je 3-bet isoleer je jezelf tegen een range die je beat, terwijl je nu heel veel lagere Ax in zijn range houd.

Dit is echt een lastige spot op de flop. AT/AJ/AK/KQ zit zeker in zijn range, maar hij heeft ook veel flushdraws en lagere Ax. Ik denk dat ik flatcall, en op elke c/f speel. Als de turn een blank is en hij bet call of fold ik afhankelijk van zijn betsize.
    • rob181502
      rob181502
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Preflop is fine. Zijn openingsrange vanaf dde SB is waarschijnlkijk erg breed met emt AQ lig je mijlenver voor. Als je 3-bet isoleer je jezelf tegen een range die je beat, terwijl je nu heel veel lagere Ax in zijn range houd.
      hm...zo had ik het nog niet bekeken idd..aan de andere kant. Geïsoleerd was ik natuurlijk al.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoi Rob

Ik zou ook altijd zorgen dat ik met 100bb aan tafel zit.
      PokerStars heeft daar een handige auto reload functie voor.

Ik vind preflop callen ook prima om de reden die NLDPeter al opgaf.
      Op de flop lijkt raisen me ook goed om value te halen van slechtere Ax en draws maar ik zou zeker ook niet meteen shoven.

Ik raise hier gewoon naar 1.80