Jackpot SnG's. Iemand ooit gewonnen?

• Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Hé mensen,

Via PokerStrategy.com heb ik me aangemeld bij William Hill. Voor mij blijken de Dirty Dozen $2+$0.40 Jackpot SnG's de beste manier om Strategypoints te verzamelen.

Ik had de intentie om alleen bij WH te gaan spelen voor Strategypoints, maar van de 11 games die ik nu gespeeld heb is het me een paar keer gelukt om eerste te worden. Voor deze micro SnG moet je 4x op rij winnen om aanspraak te kunnen maken op een bonus Jackpot van $ 2000,-. Nu is 4x op rij winnen (kans van ongeveer 0,01% uitgaande van gelijkwaardige competitie) een heel ander verhaal dan één keertje eerste worden, maar ik vroeg me af of iemand al eens zo'n jackpot gewonnen heeft en zo ja of hij/zij deze prijs zonder al te veel gedoe uitgekeerd heeft gekregen. Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan. Zelf contact opnemen en melden, niet met teveel van dezelfde spelers in de SnG's gezeten hebben, etc.

Nergens op het forum kan ik een succesverhaal vinden van iemand die dit type jackpot ooit gewonnen heeft (en volgens mij hebben de meeste/alle iPoker rooms dit type SnG's). Statistisch gezien is het niet de moeite maar als mijn ROI op deze SnG's de moeite blijkt te zijn, dan is het leuk om te weten of een jackpot er ooit in zit.
  • 32 antwoorden
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Het is me wel gelukt om er 3 in een rij van vier te winnen maar niet 4 helaas.

Misschien dat ik ook weer eens een paar ga spelen binnenkort... het veld is namelijk best wel slecht
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Tellen die 20 cent extra, die je aan rake betaalt, wel mee voor je strategy points?
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Tellen die 20 cent extra, die je aan rake betaalt, wel mee voor je strategy points?
      Ik ga dit even navragen, weet het niet zeker namelijk. :)

Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan. Zelf contact opnemen en melden, niet met teveel van dezelfde spelers in de SnG's gezeten hebben, etc.

Nergens op het forum kan ik een succesverhaal vinden van iemand die dit type jackpot ooit gewonnen heeft (en volgens mij hebben de meeste/alle iPoker rooms dit type SnG's).

Ik kan eigenlijk zo 1-2-3 ook geen succesverhalen van winnaars vinden. Maar omdat de jackpot oploopt totdat iemand hem wint, zullen er wel winnaars zijn.

Las wel een verhaal op 2+2 over iemand die het claimde, maar niet kreeg. Alleen leek hij aan het einde van de thread toch een scammer te zijn. En dat zal ook de reden zijn dat de voorwaarden zo strikt zijn. :)
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Jackpot loopt niet op hoor... het is een vast bedrag die je wint :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      ik ben eigenlijk gestopt met die jackpot SnG's omdat ik het frustrerend begon te vinden om telkens net niet de jackpot te halen . Heb verscheidene keren 3 op een rij gewonnen en 1 keer dat ik tijdens een sessie 3keer eerste werd dan 1 keer 3de en dan terug 2keer eerste... Dus het is zeker haalbaar. Niveau is echt niet zo hoog dus je hebt zeker meer dan 0.01 kans ;)
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      heb ze een tijdje gespeeld.
      Ik won wel vaker 2 op een rij
      1 keer 3 op een rij en flink chipleader Headsup in de vierde.
      3 coolers op rij zorgde ervoor dat ik de jackpot niet won.
      En nee, ik zeg niet dat het rigged was. 2 van de 3 handen zou een normale speler folden alleen deze vis tegenover me niet.

Daarna nooit meer geprobeerd.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Ik denk dat je wel kunt uitrekenen wat voor een ROI je zou moeten hebben om de jackpot toernooien profitabel te kunnen spelen. Op een bepaald punt zal het zeker +EV zijn, maar geen idee waar dat omslagpunt precies ligt
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Jackpot loopt niet op hoor... het is een vast bedrag die je wint :)
      Klopt idd, zat bij de Rio en Ford Knox jackpot te kijken, die lopen wel op, maar de Dirty Dozen idd niet. :)
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Sorry dat ik t zo zeg, maar het gevoel bij jackpottafels en dat soort sng's krijg is:

Je kan net zo goed een lottolot kopen van die extra rake die je betaalt, kans dat het lukt is minimaal.

Misschien dat het wel meer vis trekt, dat maakt het misschien weer +ev...

Ik vond sowieso 20% rake belachelijk voor een sit en go, er zijn wel andere sites waar het gewoon 10% is op de microlimieten.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Best een zinnige vraag eigenlijk. En hoe zit het met steps? Daar staat wel een rake bij vermeld, maar als je je inkoopt met een ticket telt deze rake dan ook voor je strategypoints?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ach ja je moet toch wat als niet slapen kan. Heb de William Hill support maar even gecontact met deze vraag. Blijkt inderdaad dat je geen Strategypoints verdient als je een steps tourney entered met een ticket, simpelweg omdat je dan geen rake betaalt.

Wil de beste medewerker trouwens voordragen voor de PokerStrategy.com lolbroek van de week award:

ChatOperator1: When using tickets to enter a steps tournament you don't actually pay the rake so you don't earn any WHPoints either.

PStrats: OK, it's totally clear now. If I don't actually pay rake using tickets then I won't be earning any Strategyponis (<- check de typo) at PokerStrategy.com either.

ChatOperator1: Too bad. Ponies are cute.

PStrats: .....
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Ach ja je moet toch wat als niet slapen kan. Heb de William Hill support maar even gecontact met deze vraag. Blijkt inderdaad dat je geen Strategypoints verdient als je een steps tourney entered met een ticket, simpelweg omdat je dan geen rake betaalt.

Wil de beste medewerker trouwens voordragen voor de PokerStrategy.com lolbroek van de week award:

ChatOperator1: When using tickets to enter a steps tournament you don't actually pay the rake so you don't earn any WHPoints either.

PStrats: OK, it's totally clear now. If I don't actually pay rake using tickets then I won't be earning any Strategyponis (<- check de typo) at PokerStrategy.com either.

ChatOperator1: Too bad. Ponies are cute.

PStrats: .....
      LOL!!!!
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      LOL!! :s_biggrin:

Ik vind hem wel mooi. Zo weet je in ieder geval dat je bericht echt gelezen wordt (wat je je soms wel eens afvraagt)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Epic reply! xD
    • Knien12
      Knien12
      Silver
      Paardon?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Allemachtig wat een raar spel wordt er gespeeld op die iPoker Jackpot SNG's. Heb niet echt het gevoel dat ik hier slimmer van ga worden...eerder dommer :s_ugly: . Zojuist alweer de chat van bijna alle spelers lopen blocken omdat het één groot scheldfestijn werd.

Op zich kan dit best een winstgevende room worden. Had in het begin een dipje waardoor ik twee tientjes in de min ging. Moest wennen aan de software, het rare niveau en kwam erachter dat ik de 10-mans $5+$1 prettiger vind spelen dan de 12-mans $2+$0,40. (Wordt ook makkelijker te multitablen zodra ik gewend ben aan de software. Handjes op de 6-tafels gaan net iets te snel.) Na 45 games een ROI van 24%. Ik hoop dat ik dit zal kunen verhogen of anders in ieder geval mijn hourly omhoog kan krijgen door meer tafels te spelen.

En wie weet win ik ooit die jackpot..... :P
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      Krijg je WHP points voor de extra rake die je betaald op de JP- sng's of enkel op de basis rake?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Heb het net even voor je gecheckt met een tweetal Jackpot SnG's (Dirty Dozen & Maui) en ik kreeg bij beide WHPoints voor het volledige rake bedrag.
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      Thanks
    • 1
    • 2