NL50 KK vs resteal

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Villain: 16/12, 5% 3bet van bb

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Poker Stars
      SB ($35.25)
      BB ($51.85)
      UTG ($20)
      UTG+1 ($50)
      UTG+2 ($48.75)
      MP1 ($48.15)
      MP2 ($52.35)
      Hero ($94.70)
      BTN ($52.85)

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $1.50, fold, fold, BB raises to $5.50, Hero calls $4

FLOP ($11.25) K:club: Q:diamond: 2:club:

BB checks, Hero bets $6.50, BB calls $6.50

TURN ($24.25) K:club: Q:diamond: 2:club: A:spade:

BB checks, Hero checks

RIVER ($24.25) K:club: Q:diamond: 2:club: A:spade: A:heart:

[color=red]BB bets $17, Hero???

Ik denk zelf dat ik op de turn een fout maak door niet door te barrelen met de nutts. Ik was alleen beetje bang voor AA en verwacht dat ik door een bet slechts slechtere handen laat folden, behalve qq(tegen wie ik het er nog wel in krijg) en verder veel eruit jaag.

De river was een van de slechste river ever, maar ik kan niet folden. Haal nog value uit Ax bluffs en qq
  • 4 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Op de flop heb je de nuts en het board is redelijk wet dus moet je zeker groot genoeg betten richting 7,5$ voor value.
      Je checkbehind op de turn is idd nogal raar, je geeft hem een free card indien hij op een draw zit, checken voor deception/bluffinduce is ook niet aan de orde en schrik hebben voor AA is belachelijk omdat je daar toch nooit van weg geraakt.
      As played is riverbeslissing onbelangrijk omdat je fout op de turn ligt en je villain op de turn al voor de beslissing moet zetten voor heel zijn stack.
    • martijnde666
      martijnde666
      Platinum
      waarom 4bet je niet preflop?

Als hij een 3bet percentage van 5% heeft (op de BB) doet hij dit met een range die groter is dan KK+, ben je bijna altijd de beste.

Of je pakt de pot preflop op of je speelt heel waarschijnlijk als favoriet.

River zou ik zeker callen omdat AA, AQ en AK je alleen beaten, maar dan had hij de turn denk ik wel gebet voor value en protection. (flush en straat)

Heb je deze hand gecalled? Ik denk namelijk dat ie Ax had.
    • Pred1978
      Pred1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      waarom 4bet je niet preflop?

Als hij een 3bet percentage van 5% heeft (op de BB) doet hij dit met een range die groter is dan KK+, ben je bijna altijd de beste.

Of je pakt de pot preflop op of je speelt heel waarschijnlijk als favoriet.

River zou ik zeker callen omdat AA, AQ en AK je alleen beaten, maar dan had hij de turn denk ik wel gebet voor value en protection. (flush en straat)

dat hangt er vanaf.. als het AQ :club: is zou ik hem waarschijnlijk ook slowplayen op de flop/turn en de re-raise uit de BB is dan ook wel logisch aangezien hero op de CO zit..als ik de hand history zo nalees zou ik villain op AQ :club: of AJ :club: zetten ( ben benieuwd of ik gelijk heb )

maar idd river zeker callen, aangezien je door te raisen waarschijnlijk alleen gecalled word door een hand die je beat heeft, en hier folden is uiteraard ook not done
    • 9toFive
      9toFive
      Bronze
      Preflop kan je 4betten, licht eraan hoe ligt die afstackt. Zelf is mijn ervaring dat er op 50nlfr nogal tight word afgestackt in steal situaties.

4betten is sowieso +ev maar vaak heeft flatten een hogere ev.

Verder kijk ik zelf hier altijd naar de resteal stat en niet naar zijn 3bet stat op bb aangezien hij waarschijnlijk lichter 3bet tegen een CO open dan tegen een utg open. Ook is zijn foldto4bet stat hier erg interesant.

Verder iets wat vaak moeilijk in te schatten is, maar 3bet hij polarized of unpolarized oftewel zal hij TT, JJ, AQ hier 3betten of flat hij deze en gaat hij bijv 87s, A5s etc hier 3betten. Als het laatste het geval is kan je beter 4betten IMO want tegen deze handen ga je toch niet meer dan 1 straat value halen aangezien die niet snel zullen afstacken met een slechtere hand. Maar een overpair tienen of top pair vrouwen kan je een stack van winnen als de flop goed valt.

Let op: bij het bovenstaande is zijn 3bet% hetzelfde maar heeft hij hele andere handen, verder denk ik dat zijn 3bet/shove range in beide gevallen hetzelfde is en iets in de richting van QQ+/AK is.

As played zou ik flop groter betten 8 o.i.d. en turn ook groot betten 20 o.i.d. ook kan je als je nog niet comfortabel met de river bent de flop 9 maken en turn shoven.