AA zoals in de video van alexboxtel 3:55 min.

• JackofSp8des
      JackofSp8des
      Bronze
      Party Poker $2.00 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1409069
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $1.01 - VPIP: 10, PFR: 5, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 21
      MP1: $1.01 - VPIP: 25, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 16
      MP2: $0.88 - VPIP: 11, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0.7, Hands: 144
      Hero (CO): $2.18 - VPIP: 20, PFR: 12, 3B: 4, AF: 2.1, Hands: 5904
      BTN: $2.00 - VPIP: 33, PFR: 13, 3B: 4, AF: 0.8, Hands: 70
      SB: $3.03 - VPIP: 13, PFR: 5, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 82
      BB: $1.83 - VPIP: 19, PFR: 7, 3B: 2, AF: 3.0, Hands: 144
      UTG: $1.96 - VPIP: 13, PFR: 3, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 39
      UTG+1: $2.60 - VPIP: 13, PFR: 8, 3B: 10, AF: Infinity, Hands: 121

Pre Flop: ($0.03) Hero is CO with A :diamond: A :spade:
      UTG calls $0.02, 4 folds, Hero raises to $0.08, 3 folds, UTG calls $0.06

Flop: ($0.19) K :diamond: 7 :diamond: Q :spade: (2 players)
      UTG checks, Hero bets $0.12, UTG raises to $0.24, Hero calls $0.12

Turn: ($0.67) T :heart: (2 players)
      UTG bets $0.64, Hero raises to $1.86, UTG calls $1 all in

River: ($3.95) T :diamond: (2 players - 1 is all in)

De mincheckraise op de flop had mij een beetje moeten wakker schudden + dan de pot bet op de turn. Maar ik had me gebaseerd op een video van alexboxtel http://nl.pokerstrategy.com/video/13765/ minuut 3:55 Heb ik deze hand zo slecht gespeeld dan? Of is deze hand op lange termijn wel profitabel? Moet ik in de toekomst anders reageren op een mincheckraise??
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je iso-raise mag 1BB groter preflop.

Een min-checkraise kan veel betekenen.. Sommige spelers doen het als bluf en andere doen het met TP of een monster. F kun je wel callen omdat het dus ook een bluf of draw kan zijn en ik zie weinig handen in zijn limp-call range die de flop hard hitten. Alleen 77 (en misschien KQ?).

Om altijd te shoven op een T bet hier lijkt mij niet zo'n goed idee. Villain speelt tight (klein sample maar geeft een idee) en heeft geen hoge AF. Ik zou hem hier zeker credit geven voor een hand. Hij bet waarschijnlijk zo groot om te protecten tegen de FD en SD.
      Misschien heeft hij TT op de flop voor informatie geraised en hit hij nu een set of hij had al een set.
      Denk dat je best mag folden hier.

Wat liet hij zien?
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Ik denk dat wanneer je besluit de flop niet te 3betten om daar vervolgens broke te gaan tegen flush en straightdraws. Dat je op zon idioot hoge bet op de turn een fold hebt. Een deel van de straightdraw komt aan en ik zie hem nooit zo hard donken met enkel een flushdraw. Op turn vind ik het een vrij easy fold zelfs.. je bent hier door zo onwijs veel beat.

Je iso-raise mag 1BB groter preflop.

tja, kan maar hoeft niet. ik raise preflop ook 3bb en met mij vele spelers. Als je dan een limper isoleert is het dus standaard 3+1 = 4bb zoals hij doet.

Wat liet hij zien?

77, duh :f_cool:

tenzij hij de pot op de river nog won, dan zou vil ook QK kunnen hebben, maar vaak posten mensen geen handen waar ze geluk hebben.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Als je meer value wilt voor je handen op NL2 kun je 4xBB doen. Maar is niet verplicht nee.

Ik heb het stukje waarin alexboxtel shoved op de T even opgezocht en begrijp zijn motivatie niet zo goed.. De FD is niet aangekomen maar dan nog zal villain alleen callen met een set. Tenzij het een supervis is die afstacked met TP.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Sorry voor de wat late reactie JackofSp8des.

Pre-flop is prima.

De flop c-bet is ook wel oké. Tegen jouw tegenstander die behoorlijk tight speelt zal je niet vaak actie krijgen op zo'n scary board, omdat hij vaak alleen maar pocketpairs en sterke broadways zoals KQ, AQ en AK speelt. Dus behind-checken had ik naast c-betten eigenlijk ook een goede optie gevonden tegen deze tegenstander, omdat hij bijna alle handen die je beat hebt gaat folden. Maar een c-bet is dus niet verkeerd hoor en best standaard. :)

Wanneer villain je minraist zal hij best sterk staan. Deze tegenstander speelt zo tight dat hij hier vaak KQ of 77 zal hebben. Omdat je maar $0.12 hoeft bij te leggen op de flop vind ik dat je minstens nog wel één keer moet callen, omdat een of A op de turn je hand een stuk sterker maakt. Mocht villain bluffen dan merk je dat ook wel vaak aan zijn gedrag op de turn.

Op deze turn kan je eigenlijk niet veel anders dan folden. Deze tegenstander zal zoals gezegd niet snel bluffen en als hij zo stevig doorbet dan ben je hier vaak beat en kan je folden. Wanneer de turn een A of was geweest, had je kunnen callen/shoven, afhankelijk van hoe groot villain had gebet.