Snelle beslissingen

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Hey,

Ik hoop dat jullie mij hier hulp bij kunnen geven. Ik speel al een behoorlijke tijd online poker en heb daar veel plezier aan gehad. Met de gratis $50 en andere bonussen heb ik heel lang gratis kunnen spelen. Maar zonder succes...

Dat laatste wilde ik veranderen en na een reeks artikelen te lezen, videos te kijken en coachings te volgen begint dat de goede kant op te gaan.
      Echter ik heb nog een groot nadeel: ik maak nogal vaak zeer snel een beslissing.

Dit is een gewoonte geworden uit mijn pokerverleden. Echter dit is vaak de oorzaak van een verlies van een paar dollar. Hier wil ik vanaf. Iemand tips over hoe ik deze gewoonte er makkelijk uit kan krijgen?
  • 8 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door schaapbeh
      Echter ik heb nog een groot nadeel: ik maak nogal vaak zeer snel een beslissing.
      Ik zou dit niet als een nadeel zien. Het is heel handig bij het multitablen dat je snel een beslissing maakt.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het is wel een nadeel wanneer die beslissing fout is...

Mijn tip: analyseer (en post) je handen en behoud je snelheid.
      Door stug achteraf te analyseren ga je steeds betere (snelle) beslissingen maken.

Succes!
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Doe je wel aan goed BRM of speel je te hoge limieten. De standaard-situaties op lage limieten kan zelfs door (heel) snel te spelen nog profitabel zijn!
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Doe je wel aan goed BRM of speel je te hoge limieten. De standaard-situaties op lage limieten kan zelfs door (heel) snel te spelen nog profitabel zijn!
      Je kan het best over elke beslissing, hoe simpel dan ook, even de tijd nemen om te analyseren op welke factoren je deze beslissing gaat nemen. Je wilt toch immers een betere pokerspeler worden en niet blijven abc'en op de micro's?
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Jazeker. Denk vaak wel goed na over draws op de flop, maar een KK, AK, AA daar denk ik niet lang over na (pre-flop). Pre-flop speel ik snel, maar op de flop besteed ik al meer tijd aan het board.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Tot 5 tellen voor een beslissing. (tenzij je multitabled en sowieso geen instamove kan doen).

Heb zelf nl ook een tel dat ik insta-bet met goede handen en andere soms twijfel. Nu probeer ik vaak tot 5 te tellen ofzo. :)
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Ik speel nu NL5 met een bankroll van $90, wat neer komt op 18 buyins. Volgens mij toch redelijk goed BRM. Vaak met 4 tafels tegelijk, waardoor ik zelf nog wel redelijk de tijd heb om na te denken voor een beslissing.

Maar het is meer zo dat ik een bet of raise insta-call zonder te kijken naar de grootte van de bet, odds uitreken en dergelijke. Vaak doe ik dat met marginale handen op turn/river.(blijkbaar wil ik een moeilijk beslissing voorkomen en beslis ik dan van te voren dat ik gewoon call). Vaak verlies ik dan een behoorlijke pot.
      De tophanden als AA enz daar denk ik preflop ook idd niet lang over na.

De tip van 5 tellen wachten voor elke beslissing gaat ik sowieso proberen, nou alleen nog de discipline opbrengen.

Ik begrijp ook dat snelheid niet slecht is, maar in mijn geval betekent snel, zo snel dat je er amper meer na kan denken :D Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Soms kan snel spel heel erg in je voordeel werken.
      Tegenstanders maken vaak fouten als je heel snel bet. Maar dan echt heel snel 2/3 pot inzet.

Is natuurlijk wel tegenstander-afhankelijk, maar vissen trappen er wel vaak in.
      Hiermee heb ik zonet ook een fish z'n hele stack aan mij laten geven met bottom-pair op de turn.

Op de flop had ik een OESD IP, fish checked, ik dacht even 5-7 sec. na en check behind.

Op de turn had ik een straight. Fish checked en ik insta-bet 2/3 pot ongeveer. Ik typ echt heel snel: 350 in het vakje en druk op enter. Fish insta-called.

River is een blank, fish checked. En ik bet net iets meer dan zijn stack, ook echt supersnel: 900 in het vakje, enter. Fish insta-called..

Kijk hier maar:
      Poker Stars $1.39+$0.11 No Limit Hold'em Tournament - t40/t80 Blinds + t5 - 7 players - View hand 1409645
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: t1280 M = 8.26
      Hero (BTN): t4125 M = 26.61
      SB: t1398 M = 9.02
      BB: t1380 M = 8.90
      UTG: t2037 M = 13.14
      UTG+1: t3430 M = 22.13
      MP: t1350 M = 8.71

Pre Flop: (t155) Hero is BTN with J :diamond: A :spade:
      4 folds, Hero raises to t235, SB calls t195, 1 fold

Flop: (t585) Q :club: 9 :club: T :diamond: (2 players)
      SB checks, Hero checks

Turn: (t585) 8 :spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets t350, SB calls t350

River: (t1285) 2 :diamond: (2 players)
      SB checks, Hero bets t900, SB calls t808 all in

Final Pot: t2901
      Hero shows J :diamond: A :spade: (a straight, Eight to Queen)
      SB shows 8 :diamond: K :heart: (a pair of Eights)
      Hero wins t2901

Dit is dan wel een SnG, maar ik denk dat bij sommige spelers, het momentum van de acties, wel degelijk uit maakt.

Als jij 20 seconden gaat nadenken tegen een slechte speler, dan geef je die slechte speler ook tijd om na te denken.. waardoor ie wellicht eerder gaat folden.

Puur psychologie, wat vaak werkt tegen fish. Vooral als ze een draw hebben.. geef je ze de mogelijkheid, heel snel, een volgende kaart te zien. (wel voor 2/3 pot maar dat zien ze vaak niet eens)

Ik speel zelf in het algemeen sneller dan de meeste mensen waar ik tegen speel, wat vaak leid tot verwarring van (vooral slechte) tegenstanders.

Je kan natuurlijk fouten gaan maken door je eigen snelle spel, omdat je zelf minder tijd hebt om na te denken. Maar denk vooral aan insta-c-bets met TPTK, en denk wat langer na als je niets hebt en gaat c-betten.

Fish willen nog al graag callen met middle pair of een draw tegen insta-bets..