NL 10 Fold JJ na 4bet op een 238 rainbow flop

• W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Villian 22/16 over 88 handen

:club: Mijn gedachtengang

:diamond: Preflop: Call 20 regel
      :diamond: Flop: Ik raise zijn cbet met mijn overpair enerzijds voor protection tegen handen als AK, AQ, AJ ... en anderzijds kom ik nu graag te weten als ik tegen een hand als Azen of koningen aanzit. Aangezien hij mij hier 4bet ga ik er vanuit dat ik beat ben door AA, KK of mss een set 8's.

:club: Mijn vraag

:diamond: De flop speel ik hier Raise/fold. Had ik hier beter gecalled en op een goede turnkaart geraised? Maak ik hier überhaupt wel de goede beslissing te folden na zijn 4bet?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $18.38
      MP3:
      $11.96
      CO (Hero):
      $11.12
      BU:
      $10.12
      SB:
      $9.19
      BB:
      $11.04
      UTG2:
      $10.30
      MP1:
      $10.36

Preflop: Hero is CO with J, J.
      UTG2 folds, MP1 raises to $0.30, 2 folds, Hero calls $0.30, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.75) 3, 2, 8 (2 players)
      MP1 bets $0.40, Hero raises to $1.10, MP1 raises to $4.00, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.85.
  • 2 antwoorden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      goed dat je deze hand post , en ook goed dat je over je play nadenkt.
      in dit geval gaat het namelijk voornamelijk over het concept van 'tegen een range' te spelen .
      villain is een laggy uitziende speler voorlopig .
      preflop is het natuurlijk fine , je zou kunnen 3betten voor value maar dat wordt al snel dunnetjes.
      zijn range om hier te cbetten zal elk PP zijn , samen met overcards zoals AK/AQ/KQ mss en nog een paar random combos gezien hij loose speelt en dus een wijde range zal openen en deze ook cbetten .
      nu gaan we ons afvragen of een call of een raise beter is .
      na een raise zal elke overcard combo folden . enkel pp zullen verder spelen . 99/tt heb je beat , en 88/QQ/KK/AA beaten jou .
      het board is gortdroog dus ik ga ervanuit dat hij niet veel draws zal spelen .
      handen als 89s of 78s kunnen hier ook nog in zijn range zitten die callt
      door hier te gaan raisen verjaag je dus heel veel combos die je beat hebt.
      zoals je zelf zegt moet je gaan folden als hij er nogmaals overheen komt.

al zijn overcard combos hebben 6 outs op je , wat betekent dat je dus equitywise zeer ver voor ligt .
      verder zit je ip , en zal hij veel turns gaan doorbarrelen (het slaat nergens op de flop te barrelen met overs als hij de turn niet barrelt .)
      daardoor kan je dus tegen zijn hele range gewoon call flop / call turn spelen , en dan op de river evalueren .
      door je call heb je namelijk heel veel value te verwachten van alle handen die je beat hebt .
      je zal idd soms beat zitten door een overpair , maar dat is gewoon zo.
      soms moet je goed denken wat zijn range is dus , en tegen die range verderspelen , zonder exact te weten welke hand hij heeft .

hoop dat je verstaat wat ik probeer uit te leggen , indien je nog vragen hebt , stel die gerust :)
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      En toen was er licht aan het eind van de tunnel :D

Bedankt Yoshiwa voor het verhelderende antwoord. Ik heb terug veel bijgeleerd.