Hoe ver denken de pro's?

• cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Wat ik me eigelijk afvraag als ik ze zie spelen (Durrr, Ivey) is hoever ze echt denken. Zullen ze tijdens een hand hun tegenstander op een range zetten (dat natuurlijk wel) en dan tegen deze range helemaal hun equity doorberekenen? Dus echt een soort van EV berekening aan tafel maken?
      Een Doyle Brunson die speelt naar mijn idee weer juist meer op gevoel.

Maar vraag me dus wel af in hoeverre zei dit theoretisch helemaal doorrekenen en wat hun weg hiernaartoe geweest is.

Ben benieuwd of iemand dat weet.
  • 1 antwoord
    • SUKIT
      SUKIT
      Bronze
      Zoals ik de pokerwereld zie doen ze dit niet. De nieuwe pro's zijn in mijn ogen die spelers die een natuurlijk inzicht in de best te gebruiken tactiek hebben en dit combineren met ervaring. Met ervaring bedoel ik dan een verschrikkelijk groot aantal gespeelde handen online die ze ook nog eens tot op het bot bestudeerd hebben achteraf (en besproken met peers). Tijdens die studie berekenen ze alle equity toestanden, door toewijding(obsessie?) en volume hebben ze gewoon die berekeningen al zoveel keer gemaakt dat ze aan tafel er een heel goede inschatting van kunnen maken.
      Zoveel rainman figuren lopen er niet rond en ik denk dat het niet handig is om je hersenen te focussen op wiskunde terwijl poker een tactisch spel is.
      Het is gewoon oefenen oefenen oefenen tot op het zieke en gevoel voor tactiek.